KHABAR VARZESHI

بزرگترین دروغ سيزده بدر دختر باد ؛ تمام رکوردهایم ساختگيه! فصيحي:باوجود کسب مدال طال حالـمخوبنب­ود

-

فرزانه فصيحــي (زاده ۳۱ دي ۱۷۳۱) دونــده و عضو تيم ملي دووميداني زنان ايران است. او در ســال 6۱۰۲ مدال نقره بخش تيمي رشته دوي ۴ در ۰۰۴ متر امــدادي در هفتميــن دوره مسابقات قهرماني داخل سالن آســيا و در سال ۸۱۰۲ مدال برنز رشته دوی۰6 متر هشتمين دوره داخل سالن آسيا را به دســت آورد. او امسال هم در دوي ۰6 متر طاليي شــد تا فصيحي همچنان ركــورددار اين مــاده بماند. ورزشكاريكه­بهدختربادم­شهوراست. ســال 1401 براي فرناز فصيحي چگونه گذشت؟ بازيهاي آســيايي هانگژو هم كنسلشد؟ امسال سال خيلي پرفراز و نشيبي برايم بود. از طرفــي هــم دســتاورده­اي ورزشــي فوقالعادها­ي برايم داشت. ركورد ۰۰۱ متر و۰6 متر را شكستم. نقره كشورهاي اسالمي و طــالي آســيا را گرفتم. ليــگ خوبي را پشتسر گذاشتم و با تيم چادرملو قهرمان

شدم و امتيازآورت­رين ورزشكار ليگ شدم اما كال حالم خوب نبود. فكر ميكنم موفقيت وقتيدلچسبا­ستكهجمعيبا­شهوشادي را همراه بيــاورد. تمام ســعيام را كردم و اميدوارم مفيد بوده باشم.

سطح ليگ امسال چطور بود و با وجود شكستن ركوردهايي در طول مسابقات ميتوانگفتل­يگخوببودها­ست؟ امسال تيمهاي جديدي به ليگ اضافه شده بودند كه واقعا فدراسيون و وزارت بايد تمام هــم و غمش را بگذارد و اين تيمها را حفظ كند و به آنها انگيــزه بدهد. من با تيم فوق حرفهايچادر­ملوقهرمانش­ديموبسيارس­ال خوبي بود اما به نظرم اين تيمها خيلي نگاه حمايتي دارند كه پا به اين عرصه ميگذارند. ليگ بانوان مشكالتي دارد كه اگر رفع نشود سطح ليگ تغييري نميكند كه مهمترين آن پخش زنده اســت. انگيزه باشــگاهها، ورزشــكارا­ن و مخاطبان با پخش زنده باال ميرودورقاب­تجذابترميش­ود.ديدهشدن كال كيفيت ليگ را رشــد ميدهــد. واقعاً نميدانم چرا مسابقاتي كه همگي حجاب الزم و كافــي را دارند و در چارچوب برگزار ميشــود، نبايد پخش زنده داشته باشد؟ بعضي رشتهها هم بانوانش پخش زنده دارد ولي نميدانم واقعاً قانونش چيست يا اص ًال سليقهاي است؟

از مسابقات داخل سالن آسيا بگوييد و اينكهچراتر­كيباصليراج­وانانونوجو­انان فرســتادند و بار مسئوليت مدالآوري بر دوششماباشد؟ بايد ببينيم در سالهاي اخير چه كاری براياينبچه­هاشدهكهاال­نهمانانداز­ه ازآنهاانتظ­ارداشتهباش­يم.بهنظرمخيلي از بچهها بيش از تصورات ظاهر شدند اما اگر بخواهيم مشكالت را حل كنيم اول ازهمهبايدب­اواقعيتورز­شودووميدان­ي ايران روبهرو شويم و با آن كنار بياييم. ما براي اين سطح برنامهريزي داشتيم چه خواسته چه ناخواسته!

با باشگاه صربســتاني ادامه همكاري ميدهيد؟ واقعيتشفعا­لبرنامهخاص­يبرايادامه­ندارم و در مورد آينده دارم فكر ميكنم و مشورت

ميگيرم. واقعيت اين است كه از اينجا به بعد نميشود شخصي ادامه داد و من جلساتي با يكسري از مديران داشتم و نظراتم را گفتم و منتظر پاسخ آنها هستم.

پس در ايران ماندني هستيد؟ من سال قبل تجربه خيلي خوبي با چادرملو داشتم و ميخواهم در ايران فعال ادامه بدهم مگر اينكه پيشنهاد بهتري داشته باشم.

بازيهاي آسيايي هانگژو در پيش است و تمرينات را از كي بايد شروع كني؟ در خصوص بازيها نظرم را گفتم و به نظرم ورزشكار نبايد برنامهاي داشته باشد و اين متوليان ورزش هستند كه اگر آن مسابقات آن ورزشكار و مدالش براي آنها اهميت دارد، بيايند برنامهريزي كنند وگرنه ورزشكار كه چه برنامهاي ميتواند داشته باشد؟

بهنظرشمابا­نوانايرانا­ستعدادهايا­لزم را براي درخشش در دووميداني دارند؟ بانوان از نظر اســتعداد، تالش، ممارست و انگيزه هيچ كم و كاســتي ندارند اما پروژه موفقيت يك پروژه فردي يا شخصي نيست و بايد ديد سيســتم چه نگاه و چشماندازي

برايشان دارد. صربستان با ۵ مليون جمعيت االن ورزشكاران جوان دختري پرورش داده كه ركوردهایشا­ن در سطح مدال جهاني اســت. آيا ايــران با ۰۸ مليــون جمعيت نميتواند ۰۲ تــا دووميدانيك­ار را پرورش دهد؟ قطعا ميتواند به شرط اينكه عزم الزم برايش وجود داشته باشد.

آرزوي شما در سال آينده چيست؟ واقعا ديگر هيچ آرزوي شــخصي براي خودم ندارم. مخصوصا در ســالي كه گذشتبيشترب­هجمعيبودنم­وفقيت و خوشبختي پي بردم. واقعا هيچ چيز به اندازه سالمتي، آرامش و خوشبختي تمام مردم برايم مهم نيست.

دروغ 13 بدر بگوييد؟ ركوردهاي فرزانه فصيحي ساختگيه.

بهترين خبري كه در سال 1401 شنيديد چهخبريبود؟ لحظهاي كه منتظر اعالم نتيجه بازيهاي كشورهاي اســالمي بوديم و ته خط چشم دوخته بوديم به تابلو كه ديدم دوم شدم و با آن ركورد. انشاءا... با همان سرعت هم تمام

مشكالت مردم حل شود.

بهخودتدرسا­ليكهگذشتچه­نمرهاي ميدهي؟ خودم نميتوانم به خودم نمره بدهم اما فكر ميكنم عملكردم بد نبود.

سال1041بام­هاجرتخيليا­زورزشكاران نامدار ما همراه شــد. اين كار به نظر شما درستاست؟ مهاجرت همه جاي دنيا يك معني ميدهد امادرايران­يكمعنيديگر.واقعاشايدب­عضي وقتها شخصي تشخيص ميدهد در يك كشور ديگر موفقيت بيشتر و بهتري داشته باشد و مهاجرت ميكند. خيليها هم از اروپا به آمريكا يا از اســتراليا به اروپا يا هر جاي ديگري مهاجرت ميكنند و خيلي موضوع عاديای است و نميدانم چرا در ايران اينقدر روی اين موضوع حساسيت وجود دارد. همه ورزشــكارا­ن بايد احترامشان حفظ شود و تالشي كه براي اين خاك كردند ديده شود و نامشان را زنده نگه داشت. من براي همه آنهــا در هر جاي دنيا كه هســتند آرزوي سالمتي و موفقيت دارم.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran