KHABAR VARZESHI

امثالسانچز­01ماههقرار­دادنميبندن­د

قرباني: كار با طارمي و آزمون براي قلعهنويي راحتتر از بقيه است

-

پیشکسوت استقالل گفت: «رفتارهایي که ساپینتو در این مدت در فوتبال ایران از خودش نشان داده، ميتواند فصل جدیدي را در فوتبال ما ایجاد کند.» پیروز قرباني، بازیکن اسبق استقالل و تیم ملي در گفتوگو با خبرورزشي، درباره شرایط اخیر تیم استقالل، محبوبیت ساپینتو نزد هواداران، بدهي این باشگاه به استراماچون­ي و انتخاب امیر قلعهنویي به عنوان سرمربيتیمم­لياظهاراتي­رامطرحکرد.

استقالل در هفتههاي اخير خوب نتيجه گرفته و طرفداران استقاللیها پس از عبور از پرسپوليس (در جدول ردهبندي) عالقه زيادي به سرمربيشان پيدا كردهاند.اينموضوعرا­چطورتحليلم­يكنيد؟ به عقیده من برخالف آنچه به عنوان اخالق و رفتار ســرمربي اســتقالل کنار خط دربارهاش صحبت ميشــود، این نوع رفتارها بر جذابیت این آدم اضافه کرده است. چون او با این کارهایش چهره دوستداشــت­نيتري را به هوادار معرفي ميکند. در ورزشگاه فوالد هم دیدیم که در چند صحنه کالهش را روي زمین کوبید که اینها از نظر بصري براي تماشاگر جذابیت دارد. نه در ایران بلکه در کل جهان به همین صورت است.

اما قبول داريد در فوتبال ما به خاطر همين رفتارها با اين مربي برخورد شده است؟ گاهي اوقات چنین رفتارهایي برخالف قوانین یا عرف معمول در فوتبال ماســت که طبیعي است با جرایمي هم همراه شود ولي به طور کلي برند و شخصیت ساپینتو به همین شکل است. طوري است کــه کنار زمین جنب و جوش دارد. این مربیان از لحاظ محبوبیت ســریعتر در دل طرفداران جاي ميگیرند.

سرمربي استقالل در نشست خبري بعد از بازي فوالد اعالم كرد نگران وضعيت مالي بازيكنانش است. اين موضوع به موازات مشكالت مالي استقالل در رابطه با پرداخت پول استراماچون­ي مطرح شد. به نظر شما كار مديريتي چه تدبيري بايد بينديشد تا اين دو موضوع باعث عدم نتيجهگيري استقالل در 7 بازي باقيمانده كه ميتواند در سرنوشت اين فصل تأثيرداشته­باشد،نشود؟ آنهایي که در اینباره مسئول هستند باید جلو بیایند و این مشکل را حل کنند. االن وزارت ورزش در اینباره مسئول است. حاال چه در دوران آقاي سجادي بوده و چه در قبل از او وزارتخانه باید در قبال افرادي که در این باشگاه منصوب کرده، پاسخگو باشد. نميشود که شما یک مدیري بیاورید، قراردادي ببندند که یک بار ســنگین هزینه را روي دوش باشگاه بگذارند، بعد از آن فرد برود جاي دیگر پست بگیرد و کارش را بکند و حقوقش را بگیرد! شما یک آدم اشتباه را در باشگاه استقالل منصوب کردید.

آنهم در باشگاهي که ۰۴ تا ۰۵ میلیون نفر هوادار در ایران و سراسر جهان دارد. خیلي سخت نبود. این دو نفر استاندارده­اي الزم را داشتند. گلمحمدي که سرمربي تیم پرسپولیس است و به خاطر یکسري اتفاقات شاید اجماع نظري روي او نباشد و در نهایت یک نفر ميماند به نام امیر قلعهنویي که انتخاب خیلي سختي نبود.

پس چرا اين همه اسم مربي داخلي كنار نام او قرار گرفت؟ نميدانماین­تصمیمازطرف­چهکسيیاچها­فراديگرفته­شد!امااینبیشت­رشبیهتبلیغ­برايیکسري از مربیان داخلي بود. مربیاني که من خودم براي آنها احترام قایلم و تعدادي از آنها دوستان من هستند اما این رفتار فدراسیون و بازي با اسامي مربیان داخليشان نیمکت تیم ملي را پایین آورد. ما باید در این زمینه یکسري تعارفات را کنار بگذاریم. نميدانم رفقاي این افراد بودند که اسمشان را در آن لیست جاي دادند یا چه اتفاقي پشت پرده بود! این اتفاق تنها عاملي شد تا قیمتبرخياز­مربیانباال­تربرودودرن­قطهمقابلشا­ننیمکتتیمم­ليپایینبیا­ید. باانتخابقل­عهنوييمواف­قيد؟ به نظــرم انتخاب خوبي بود. فقط امیدوارم آقاي قلعهنویي کادر مربیگرياش را خوب انتخاب کند. چون ميتواند در نتیجهگیريا­ش تأثیر مستقیم داشته باشد. قلعهنویي از همه ما باهوشتر است. او ميداند با فوتبالیسته­ایي سر و کار دارد که زیر نظر مربیان بزرگ و روز دنیا کار ميکنند. شما باید اینقدر در تیم ملي از لحاظ تمریني به روز باشــید که بتوانید به بازیکناني که در سطح اول اروپا فوتبال بازي ميکنند، سرویس درستي بدهید. امیر قلعهنویي این را قطعا از من بهتر ميداند. دراينروزها­عدهايبحثنح­وههمكاريقل­عهنوييباست­ارههاياروپ­ارفته تيم ملي را مطرح ميكنند و معتقدنــد امثال طارمي و آزمون از قلعهنوييحر­فشنوينخواه­ندداشت.نظرشمادراي­نباره چيست؟ آنهایی که چنین حرفهایی را مطرح میکنند، اصال فوتبالی نیستند. شما اگر فوتبال بازی کرده باشید، میدانید من بازیکن یا طارمی و ســردار آزمون که نســبت به من سوپرحرفهای هســتند، میدانند هرکسی در جایگاه سرمربی قرار بگیرد، باید حرف او را بخوانند. فوتبالیســ­تها فوقالعاده باهوش و حرفهای هســتند. اگر هم اتفاقی بیفتد به ضعف سرمربی برمیگردد نه ارتباطات اینچنینی. اتفاقاً بازیکنان حرفهای در این ســطح خیلی راحتتر با سرمربی کار میکنند. ما در تیم ملیمان حداقل ۲۱ لژیونر داریم که همه آنها در سطح باال در حال فوتبال بازی کردن هســتند و اتفاقا کار کردن با اینها راحتتر اســت. آنها حد و حدود خودشــان را کامال میدانند و میدانند هر کس در جایگاه سرمربی باشد، آنها موظفند به حرفش گوش بدهند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran