KHABAR VARZESHI

تيمملي و آیندهاش

مرد و حرفش

-

استقالل و پرسپوليس و سپاهان در خبرسازي و رقم زدن اتفاقات، هيچ كم نميآورند ولي الحق كه كارخانه خبر پراكني، در تيم ملي است كه شور مياندازد و چهارگاه را ميســازد و همه را خيره خود مينمايد! تيم ملي كه هفتهها و ماهها، اگر هم خبري داشت، مربوط بود به بدسگاليدنك­ارلوسكيروش،ناگهانخود را در كانــون توجهات ديد! تيم ملي را همه ميپايند و همه از دلش درميآورند! تيمي كه انگار از ياد رفته بود، دوباره مورد توجه و قبول مردمي قرار گرفته است كه انگار آنها نيز حوصلهشــان سررفته و اميدشان رنگ باخته بود! تيم ملي از همه تيمها پيشــی گرفته اســت! مربي تيم ملي نيز خبرهاي درجه يك ميسازد! امير قلعهنويی، مردي است با حرفش!

تيم ملي و آيندهاش اميرقلعهنو­يي-كهاقباليبل­ندداردوازن­گاه كارشناســا­نه هواداران برخوردار استسكان مديريت و اداره و راهبري تيم ملي را،نهازاينجهت­كهخيرالموج­وديناست برگزيده شد، نه! بازيهاي گلگهر چيزي بيشتر از «آش كشــك خاله» سر سفره فوتبال ايرانــي ميگــذارد! آوردههاي گلگهر،يكتيمپركار­استكهدونده­هاي صاحبمنزلتي­رابهجانحري­فانانداخته اســت! مردم- هواداران و طرفداران- به استقبال ژنرال رفته و مزد كار «دلي» او را كفدستشگذاش­تند!...اينشماواين­هم تيم ملي! و حاال نوبت وفا كردن به وعده از جانب طرف مقابل است! بازيهاي ديدني از تيم ملي ديدن!

سپاهان و پاس فيلها سپاهانكهبا­فوتبالشفيل­هايهمهرايا­د هندوســتان انداخته است، بازياش را بر اســاس دو اصل ساده پيش ميبرد! اولي: زياد پاس ميدهد و از بازي با توپ، حتي به اندازه دو برابر مــردان تيم حريف و ياران

مقابل ابايي ندارد و سرباز نميزند! سپاهان ازتوپگيريو­توپداريوحر­كتبراساس توپ بيهراس اســت و براي خود نوعي تفاخر نيز حسابش ميكند! سپاهان دچار پركاري و سختكاري و اضافهكاري را هم ســه طالقه كرده است! براي يك سانتر و يك ارســال ‪14 31،‬ بار زير توپ نميزند! پاسهابهقاع­ده،ارسالهادرا­ندازهمطلوب و حفظ توپ هم به حد كفايت! نه شور و نه بينمك! به گل برتري سپاهان توجه بايد كــرد: ‪7 6،‬ پاس و رد و بدل كردن توپ در

محوطه 81قدم حريف!

تيم ملي در اوج باورمندي اســتقالل ســوراخ ادعا را پيدا كرده است! محمدمحبي،چگونگيراها­نداختنوشرو­ع بازيرابهعن­وانمأموريت­نهادينهشده­خود دارد! محبي براي به راه انداختن بازي هم به رضاپور نيمنگاهي دارد و هم از سعيد مهري زيركانه و حتي بايد گفــت رندانه، لحظه شــروع بــازي ميقاپد! يامــگا و قايدي و حسيني چيز ديگري هســتند! ساخته و پرداخته! آفريننده اميد!

و باز هم تيم ملي در اين ميانه تيم ملي هم متكي به عملكرد سپاهان و اســتقالل و پرســپوليس از حمايت 60 درصدي مردمي كه از افادهفروشي كيروش بيحوصله و مكدرشدهبود،بهاميرقلعه­نوييهمدل ميبندد و هم اميدوارانه نگاه ميكند! تيم ملي كه مدتها بود از اهميت واقعياش به دور بود، حاال و دوباره جايگاه بزرگ عاطفي خود را تصاحب ميكند!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran