KHABAR VARZESHI

ملكيان:ايناستقالل­فوقالعادها­ست

-

فرد ملكيان، مهاجم اســبق تيم استقالل در گفتوگو با خبرورزشي، دربارهبردا­ينتيمدراهو­ازونتايجاخ­ير استقاللصحب­تهاييانجام­دادكهآن را در ادامه ميخوانيد: انتظارپيرو­زياستقاللر­اداشتيد؟ انتظار داشتم استقالل يك بازي خوب مثل هفته قبل ارائه بدهد كه همين هم شد. اســتقالل به نظم تاكتيكي خيلي خوبي دست پيدا كرده كه اين را ميشد از دقيقه يك تا پايان بازي مشاهده كرد.

حريف استقالل را چطور ديديد؟ عليرضامنصو­ريانتأثيرخ­ودشرادراين تيمگذاشتها­ست.بهوضوحمشخص­بود اين فوالد ديگر شكل تدافعي هميشگي را نداشــت و برنامههايي براي حمله به دروازه حريف را طراحي ميكرد. خيلي وقت بود كه از تيم فوالد چنين فوتبال تهاجمي را نميديديم و بيشــتر شبيه تيمهاي تدافعي و بسته كار ميكرد اما منصوريانبا­تفكراتخودش­شرايطاين تيــم را تغييــر داد و انصافا هم در چند موقعيت خطرنــاك نزديك بود دروازه استقالل را باز كنند.

در نيمه اول يك اشــتباه از ســوي دروازهبان استقالل رخ داد چرا چنين وضعيتي به وجودآمد؟ متأســفانه به خاطر شــرايط بد زمين و چمن توپ برگشــتي توسط حسيني درست به مدافع اســتقالل نرسيد و به همين خاطر شرايط ســختي ايجاد شد. زمين خيــس بود و باران وضعيت چمن را نامطلــوب كــرده بود. گرچه فكر ميكنم حسيني خوششــانس بود كه بازيكــن فوالد نتوانست ضربه نهايي را درون چهارچوب بزند وگرنه ممكن بود بازي با نتيجهای غير از برد اســتقالل تمام شــود. البته استقالل ثابت كرده بارها پس از دريافت گل ميتواند گلهــاي خورده را جبران كند و حتي برنده شود اما اميدوارم چنين اتفاقاتي ديگر براي حسيني رخ ندهد.

وضعيتخطحمل­هوهافبكاست­قالل

چطوربود؟ جاي تبريك به سعيد مهري وجود دارد. اين بازيكن با پيشرفت قابل مالحظهاي كه در طول اين فصل انجام داد، به هيچ عنوان شبيه سعيد مهري فصل قبل و يا حتي ۰۱ هفته ابتدايي ليگ برتر نيست. اين بازيكن كه مشــخصا تحت حمايت سرمربي استقالل قرار گرفته، پيشرفت چشمگيري داشته و در اهواز ديديم كه در خط هافبك و پشــت مهاجمان تقريباهمهك­ارميكردوتأ­ثير زيــادي در خلق موقعيت براي سه مهاجم استقالل داشــت. البتــه نبايد از تالشهاي آرش رضاوند هم غافل شــد. آرش هم يكــي از بازيكنــان خــوب استقالل است كه در كنار سعيد مهري تحــرك قابل توجهــي به خط هافبك اين تيم دادهاند. درباره گلزني يامگا چه صحبتي داريد؟ اين بازيكــن واقعا باهوش است. كوين يامگا كه فصل قبل هم آقاي گل شــد تا االن خوب براي استقالل گل زده. البته گرچه برخي گلهايــش را از روي نقطــه پنالتــي ميزند اما حضورش درون محوطه جريمه از هوش باالي اين بازيكن سر ميزند. او در بازي با مس كرمان در دور رفــت هم بدون اينكه در خط جلو حضور داشته باشد، خودش را به محوطه جريمه حريف رســاند و روي ريباند ضربه قايدي تكگل 3 را امتيازي زد. در اين ديدار هم بــراي زدن ضربه به درون محوطه هجده قدم رفت و در حالي كه فوالديها مراقب مهاجمان اســتقالل بودنــد، از فرصت استفاده كرد و ضربه كاري را به ثمر رساند.

قايدي چطور بود؟ مهديقايديم­ثلهفتههايگ­ذشتهروي روند پيشرفت حركت كرد. قايدي اگر در چند بــازي اخيــر گل نزد امــا يكي از مؤثرترينبا­زيكناناستق­اللدرخطحمل­ه بود. او با حضور به موقع بين مدافعان فوالد عالوه بر اينكه توانسته بود نظم تاكتيكي آنها را به هم بزند، روي فرار پيمان بابايي به موقع خودش را جلوي دروازه قرار داد و توانست يك شوت محكم بزند. شايد اگر ضربهقايديآ­رامتربود،توپشگلنميش­د امااينفوتب­اليستباهوش­بههمينخاطر بــا تمام قدرت به توپ ضربه زد و گل دوم به ثمر رســيد كه فكر ميكنم پس از آن فوالديها ديگر تسليم شدند.

اين برد را چطور توصيف ميكنيد؟ كاش مســابقات ليگ تعطيل نميشد! كاش بيــن اين دو بــازي ۰۲ روز فاصله نميافتاد! اگر چنين شــرايطي به وجود نميآمد، قطعا استقالل راحت ذوبآهن را شكســت ميداد. گرچه هنوز هم اين احتمال وجود دارد كه استقالل اين روند را ادامه بدهد اما به هر حال كار دشــوار ميشــود چون اســتقالل بايد ۰۲ روز خودش را در چنين شرايطي حفظ كند. البتهاينوض­عيتبرايهمه­يكساناست.

چقدر با اين برد به قهرماني استقالل اميدوارشدي­د؟ هنوزتاپايا­نليگمدتزيا­ديباقيماند­ه و امتيازات زيادي رد و بدل خواهد شــد. قطعا همانطور كه پرسپوليس امتياز از دستداد،سپاهانهمدر­هفتههايآين­ده امتياز از دست ميدهد اما مهم اين است كه اســتقالل لرزش نداشــته باشد و با همينشرايطخ­وببهجلوبرو­د.اميدوارم اتفاقــات خوبي در ســال آينــده براي استقالل رقم بخورد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran