KHABAR VARZESHI

نصیرشالل:ازتمامظرفی­تهااستفاده­ميکنیم

-

نواب نصيرشــالل، قهرمان المپيك لندن سرمربي تيم ملي وزنهبرداري شد. انتخاب سرمربي تيم ملي شــايد نخستين چالش ســجاد انوشــيروا­ني در كســوت رئيس فدراسيون بود. او بعد از انتخابش به تاريح ۵1 اسفندصريحاًاعالمكردظر­فچندروزآين­ده تكليف نيمكت ســرمربيگر­ي را مشخص ميكند. سعيد عليحسيني، سرمربي سابق تيممليبعدا­زمسابقاتقه­رمانيسال۲۲­۰۲ جهان، در ۹ بهمن اســتعفاي خود را تقديم فدراسيون كرد و چند روز بعد نيز اين استعفا پذيرفته شد. پس به نظر ميرسيد كوروش باقري مدير تيمهاي ملي كه اخيرا پيشنهاد مربيگري عراق را نپذيرفت، يكي از باالترين شــانسها براي رســيدن به نيمكت باشد چراكه باقري سابقه سرمربيگري تيم ملي را دارد و در بازيهــاي المپيك ۲1۰۲ لندن، دستنيافتني­تريننتيجهت­اريخوزنهبر­داري و شــايد ورزش كشــور را رقم زد. اما بعد از المپيــك لنــدن، حاشــيههاي مرگبار، وزنهبرداري ايران را وارد چالش جديدي كرد كه در نهايت ســبب شد باقري از اين سمت كنار برود و ضمن آنكه بيماري نيز اجازه ورود دوباره او را به ورزش قهرماني نميداد.

حســين توكلي عضو كميتــه فني و ســرمربي پاراوزنهبر­داري ايران كه ســابقه مربيگري در تيم ملي را هم در كارنامه دارد، ديگر گزينه محتمل بود اما يكي از مشكالت پيــشروي توكلــي، داشــتن قــرارداد با پاراوزنهبر­دارياستكهد­ستوپاياورا­براي قبول مســئوليت در تيم ملي وزنهبرداري بست. بهداد سليمي مرد طاليي وزنهبرداري ايران در المپيك ۲1۰۲ لندن از چهرههاي شــاخصي بود كــه گزينه مناســبي براي

سرمربيگري بزرگساالن میتوانست باشد. بهخصوص اينكه سليمي در فصل گذشته ليگبرترهمن­تايجخوبيبا­تيمفوالدين­ذوب آمل كسب كرد. او در جريان انتخابات اخير، بهعنوان نايبرئيس انتخاب شــد. حسين رضازاده ورزشــكار ديروز و رئيس اســبق فدراسيون وزنهبرداري هم از جمله افرادي بود كه مد نظرش داشــتند. البته با توجه به اتفاقاتــي كه اخيــرا در جريــان انتخابات كنفدراسيون آســيا افتاد و نام رضازاده در ليستارسالي­ايراننبودو­نيزغيبتاخي­رش در مجمع انتخاباتي ۵1 اسفند، بعيد به نظر ميرســيد اين چهره تمايلــي به همكاري داشته باشد.

اماباالخره­انوشيرواني­رأيبهنصيرش­الل داد؛كسيكهبايدا­رديبهشتتيم­مليرابراي حضور در مســابقات انتخابــي المپيك در قهرمانيآسي­ادركرهجنوب­يآمادهكند.بهمن زارع و وحيد ربيعي به عنوان مربي در كنار او قرار گرفتند.

نصيرشــالل بعد از انتخابش ميگويد: «وزنهبرداري ما مقداري از سالها و روزهاي خوبــش فاصله گرفته و اين كار را ســخت ميكند. به لحاظ وجود وزنهبرداره­اي آماده مقداري دچار مشكل هستيم و ما مجبوريم برنامه و تمرينات ســختي داشته باشيم و ســختگيران­ه اردوها را پيش ببريم. ســعي ميكنيم از تمــام پتانســيل وزنهبرداري اســتفاده كنيم. شــرايط ما سخت است و مجبور هســتيم از لحــاظ تمريني و نظم و انضباطيسخت­گيرانهبرخو­ردكنيم.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran