KHABAR VARZESHI

محرمی: استقالل شانس قهرمانی ندارد اشتباهاتدا­وریعلیه پرسپولیسبو­داراست کیروش هم جام ملتها را فتح نکرد اما... قلعهنوییدر­تیمملیجاهط­لباست؟

-

طارمی در صدر

امیر قلعهنویــی میتواند در تیم ملی مثل سالهای جوانیاش در استقالل و سپاهان جاهطلب باشد و از همین ۸۲ اسفند برای فتح جام ملتهای آســیا استارت بزند و «تفکر قهرمانی» را به شــاگردانش انتقال بدهد.حالتدومهما­یناستکهامی­ربگوید مگر کیروش که سه دوره در جام ملتها حضور داشــت، قهرمان شــد که من هم قهرمان شــوم؟ این حرف در ظاهر درست است ولی شــبیه آن حرفهایی است که معمــوال از مربیان بهانهگیر میشــنویم. مربیانی که وسط فصل تیمی را میگیرند و میگویند خودمان لیست را نبسته بودیم و به همین دلیل نتیجه نگرفتیم. در حالت دوم مســلما بازیکن هم به دنبال قهرمانی نخواهد بود چون سرمربیاش دنبال جام نیست. امیر در واقع بین این دو روش باید یکیراانتخا­بکندتاتکلی­فآیندهتیمم­لی مشخص شود. البته اینکه سطح توقعات را نباید بیدلیل از او باال برد هم حرف درستی است اما اگر تیم ملی با نیت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آســیا به جام ملتها برود،مسلمابهاین­هدفهمنخواه­درسید. درستمثلمرب­یانیکهازاب­تدایبازیبر­ای مساوی بازی میکنند و به این نتیجه هم نمیرسند.

اگر به خاطر داشــته باشید تیمهای قلعهنویی در ســالهای ۲۸ تا ۴۸ مدام در دقایق پایانی گل میزدند و برنده میشدند. قلعهنویی در آن سالها با استقالل قهرمان و نایبقهرمان لیگ شد و در سالهای بعد هم با ســپاهان دو جام گرفت اما ۰۱ سالی

میشود که روند جام گرفتن او به طور کلی مختل شده و هیچ افتخاری کسب نکرده است. قلعهنویی در گلگهر بیشتر به دنبال اســتفاده از بازیکنان سابق استقالل بود و همانطور که میدانید در ســالهای آخر مربیگریحتی­درسپاهانهم­خیلیموفق نبود. با این حال او مربی باتجربهای است که به قول معروف سرد و گرم روزگار را چشیده و اتفاقا سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد. ما معتقدیم او میتواند تیم ملی و مهرههای مطرحآنراهم­مدیریتکندا­لبتهبهشرطی کــه بازیکنان هم به معنــای واقعی کلمه حرفهای باشــند و قلعهنویــی را به عنوان ســرمربی تیم ملی بپذیرند. به خصوص لژیونرهایی که به هر حال با مربیان مطرح اروپایی کار میکنند و شاید- البته شایدخیلیمر­بیانداخلیر­اقبولنداشت­هباشند.

کار امیــر قلعهنویی در تیم ملی و در جام ملتها راحت نیست اما به هر حال او کلی ســرمایه در اختیار دارد و میتواند موفق شود. فدراســیون فوتبال هم که پشت اوست و رسانههای گروهی گاردی علیه مربی ایرانی ندارند؛ حتی آنهایی که مثل ما اعتقاد داشــتند کار درســتتر استفادهازم­ربیبزرگوجا­هطلبخارجی بود. همانطور که قبال هم نوشتیم موضع مــا حمایت از تیم ملی اســت و حاال که قلعهنویی درست یا غلط انتخاب شده، از او هم حمایت خواهیم کرد. در نظرسنجی ســایت خبرورزشی تا دیشب حدود ۵۶ هزار نفر شرکت کرده بودند و شاهد قدرتنمایی مهدی طارمی بودیم. شــما همچنان فرصت دارید با ورود به سایت در این نظرسنجی شرکت کنید.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran