KHABAR VARZESHI

سپاهان جام را از تهران برداشت

-

هفتــه بيستوســوم آخريــن هفته ليگ بيســتودوم بود كه در سال 1۴01 برگزار ميشــد. با برگزاري 8 مسابقه اين هفته كه طيسهروزانج­امشد،قطارليگبها­ستراحت موقت رفت تا دوباره دهم فروردين در سال جديد به حركت درآيد. ديدارهاي اين هفته شنبه 0۲ اسفند با برگزاري دو مسابقه آغاز شد. ابتدا مس رفسنجان در تبريز تراكتور را با يك گل شكســت داد، تكرار نتيجه بازي رفت تا محمد ربيعي هر دو مربي خارجي و موفق تراكتور را شكست داده باشد. سپس در ديدار بزرگ اين هفته سپاهان با يك گل پرســپوليس را در آزادي شكســت داد تا با اقتــدار در صدر جــدول فاصلــهاش را با جديتريــن تعقيبكننده خود به ۴ امتياز برساند.پرسپوليسپس­ازاينشكستض­ربه بعدي را هم خورد و شــاهد برد استقالل در اهواز شد تا رتبه دوم را هم به رقيب ديرينه واگذار كند. روز يكشنبه آلومينيوم و پيكان در اراك نتيجه بــازي رفت را تكرار كردند، 180 دقيقه بدون گل. هوادار كه در كرمان بازي رفت را از مس برده بود، در تهران با گل دقايق آخر از شكست فرار كرد و بازي 1-1 شد تا كرمان هم فاصله 7 امتيازي خود با دو تيم نفتي قعر جدول را حفظ كرده باشــد. گلگهر در ديدار خداحافظي امير قلعهنويي

چهارگلبهنف­تمسجدسليما­نزد.آنهابازي رفت پنج گل به اين حريف در خانهاش زده بودند. آخرين ديدار روز يكشنبه 1۲ اسفند هم تقابل عليرضا منصوريان با استقالل بود. فوالد در خانهاش دو گل از تيم مهمان خورد تا اســتقالل به رتبه دوم بــرود. در دو بازي پاياني اين هفته دوشــنبه ۲۲ اسفند ابتدا ذوبآهن با يك گل نســاجي را در اصفهان شكستداد.شاگردانحمي­دمطهرينهمي­ن بازي بدون پيروزي را پشتسر گذاشتند و ســپس در ديــدار آخر عبداهلل ويســي در بازگشت دوباره به ليگ برتر در بازي نخست يك امتياز از ملــوان گرفت تا صنعت نفت دوبــاره به رتبه پانزدهــم برگردد، به لطف تفاضل گل نسبت به نفت مسجدسليمان.

تیمهفته:سپاهان همانطور كه اشاره شد مس رفسنجان در تبريز كاري كرد كارستان. استقالل هم در اهواز فوالد را شكست داد اما قطعا عنوان تيم هفته به ســپاهان ميرسد كه بازي بزرگ و فينال ليگ بين دو تيم اول و دوم جدول- كه تا حــدود زيادي تكليف جــام قهرماني را مشخص ميكرد- را برد. اگرچه پرسپوليس 10 نفره شــد اما فراموش نبايــد كرد كه سپاهان در همان نيمه اول هم يك گل سالم زد كه به اشتباه مردود اعالم شد. سپاهان در تمام 0۹ دقيقه از حريف ســر بود و مزد اين برتري را هم بــا ۳ امتياز باارزش گرفت تا با اقتدار و به تنهايي در صدر جدول تكيه زند.

مربي هفته: خوزه مورایس (سپاهان) اين هفته پنج مربي پيروز داشتيم؛ ساپينتو، مورايس، قلعهنويي، تارتار و ربيعي. ساپينتو پس از مدتها محروميت دوباره به لب خط برگشت و يك بازي حساس و بزرگ را برد تا به رتبه دوم جدول برسد. سه كانديداي ايراني نيمكت تيم ملــي هم اين هفته خوب عمل كردند. قلعهنويي كه بهترين برد هفته را آورد، تارتار كه در خانه پيروز شــد و ربيعي كه دور رفت برديف را برده بود، دور برگشت خمس را در خانهاش شكست داد، كاري كه تيمهاي بزرگ و مربيان نامدار نتوانسته بودند! اما بدون ترديد بردن فينال ليگ، الكالسيكو ايران و بازي مهم هفته تكليف صاحب اين عنوان را هم مشخص ميكند. مرد جنتلمن پرتغالي وقتي چند روز قبل بــازي جامحذفي را در اصفهان به پرسپوليس باخت، نه بهانه آورد و نه دنبال مقصر گشت. به رقيب تبريك گفت و به دنبال ضعفهاي خودش و تيمش رفت و نتيجــه اين رفتار و تفكر حرفهاي را هم همه ديديم. سپاهان در هر دو نيمه در تهران تيم برتر زمين بود و با يك بازي بدون نقص و بدون اما و اگر جديترين رقيبش را شكست داد.

ستاره هفته: رضا شكاري (گلگهر) اين هفته محمد كريمي بدشانس بود كه دو گل زد امــا داوري يكــي از گلهاي ســالمش را قبول نكرد. اگــر اين اتفاق

نميافتاد عنوان ستاره هفته هم يك ســپاهاني ميرسيد!اماآمارعلم­خشك و بيرحمي لست. با وجودي كه بازيكنان درخشــاني در اين هفته داشتيم كه گلهاي حساس و مهمي زدند اما عنوان ستاره هفته به بازيكني ميرســد كه در يك نيمه ابتدا خودش گل زد و سپس دو پاس گل براي همبازيانش ساخت تا گلگهر نيمه اول ۳- صفر به رختكن برود. رضا شكاري اين فصلبارهاوب­ارهاستارهم­يدانبودهوه­رگز اجازه نداد خأل ســعيد صادقي احساس شود. او بدون ترديد درخشانترين فصل فوتبالش را سپري ميكند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran