KHABAR VARZESHI

پرسپوليس دربي و 6 بازي ديگر را ببرد قهرمان ميشود

-

پس از شكست شاگردان يحيي گلمحمدي برابر سپاهان اصفهان، فاصله آنها با صدرنشــين به 4 امتياز رسيد. كم نيستند كساني كه معتقدند با توجه به ســبكتر بودن بازيهاي تيم ســپاهان، نسبت به پرسپوليس و حتي استقالل،تيماصفهاني­ازشانسبيشت­ري بــراي قهرماني در ليگ بيســتودوم برخــوردار اســت. ناصــر محمدخاني فوقستاره پرسپوليس در دهه 60 در اين رابطه ميگويد: پرســپوليس برخالف جامحذفي در ليگ برتر و ديدار برگشت نمايش خيلي خوبي ارائه نداد. نيمه اول واقعابچهها­درحدخودشان­ظاهرنشدند و تنها سايهاي از آن پرسپوليس بازي در نقشجهان بودند. ســپاهان اما به نظر ميرســيد واقعا انگيزه داشته باشد و در نهايت هم به آنچه ميخواست، رسيد.

او ادامه ميدهد: نيمه دوم از وقتي كه پرسپوليس 10 نفره شد به نظرم بهتر بازيكرد.پرسپوليسبا­كميسختگيري داور بازي 10 نفره شد ولي خيلي دويد و جنگيدوبهنظ­رمروييكغاف­لگيريگل خورد. اگر پرســپوليس در نيمه اول هم مثل نيمه دوم و بعد از01 نفره شدن بازي ميكرد ميتوانســت دوباره برنده بازي شود. پرسپوليس در جامحذفي خيلي قوي بازي را شــروع كرد و خيلي زود در اصفهان به گل رسيد و 4 گل هم به يكي از مدعيان جام زد و سپاهان را حذف كرد. برخيمعتقدن­دبااينشكست­پرسپوليس ميتوان گفت شانس قهرماني سپاهان افزايش پيدا كرده اما ناصر محمدخاني خاطرنشــان ميكند: بــه نظر من هم بازيهاي ســپاهان اصفهان روي كاغذ راحتتر از پرسپوليس و حتي استقالل است.شايدبههمين­دليلهمكارش­ناسان مدعيشدهاند­سپاهانازشا­نسبيشتري برايقهرمان­يبرخوردارب­اشدامانظرخ­ود من چيز ديگري اســت. پرسپوليس در هفته بيســتوهفت­م يك فينال مهم با اســتقالل دارد و اگر دربي و شش بازي ديگــر را هم ببرد شــك نكنيد قهرمان خواهد شــد. يحيي گلمحمدي مربي باتجربهاي اســت و به درســتي هم از بازيكنانش خواســت نااميد نشوند و با قدرتواميدو­اريدربازيه­ايباقيماند­ه بجنگند. بازيكنان پرسپوليس بايد همه بازيهايــش را ببــرد و ديگر حق هيچ اشتباهي ندارد.

محمدخاني در خصــوص ديدار بعدي پرسپوليس در رفسنجان و برابر مس نيز يادآور شد: اين بازي هم اصال و ابدا آسان نيست. تيم مس رفسنجان از تيمهاي خوب و قلدر اين فصل است كه راحت گل نميخورد. نفرات خوبي هم دارد و ميتواند يقه هر تيمي را بگيرد. پيروزي اخير ايــن تيم مقابل تيم اوج گرفته تراكتــور تبريز هم گــواه اين ادعاست. البته همانطور كه گفتم تيم پرســپوليس محكوم به پيروزي و برد اســت و بايد تمام بازيهاي باقيمانده خودش را ببرد تا بتواند قهرمان شــود. براي پرســپوليس نبايد فرقي داشته باشد كه با چه تيمي بازي ميكند و بايد و بايد همه بازيهاي خودش را ببرد.

ستارهپيشين­خطحملهپرسپ­وليس ضمن اشــاره به عملكــرد لئاندرو پريرا يادآور شــد: اميدوارم اين بازيكن واقعاً بتواند با تيم هماهنگ شــود. آنچه او در ديدارهاي گذشته ارائه داده شايد خيلي رضايتبخشنب­ودهباشدوتن­هايكپنالتي و اخــراج را در جامحذفي از ســياوش يزدانيگرفت.بااينحالشا­يدهنوزبراي قضاوت زود باشد ولي انتظار خود من از يــك بازيكــن خارجي آن هــم از نوع برزيلياشبه­مراتببيشتر­است.بازتكرار ميكنماميدو­ارمپريرابت­وانددرديدا­رهاي باقيمانده بيشتر به پرسپوليس كمك كند چراكه همه از او انتظار دارند به جاي كارت گرفتن و اخراج شــدن، براي تيم جديدش گل هم بزند.

فوقستاره اسبق تيم ملي ايران در خصوصانتخاب­اميرقلعهنو­ييبهعنوان سرمربيتيمم­لیكشورمانن­يزميگويد: امير قلعهنويي كارنامه مشخصي دارد و از مديريت خوبي هم برخوردار است. او به گواه اغلب كارشناسان و پيشكسوتان فوتبال بهترين انتخاب در مقطع كنوني بود. قلعهنويي سالهاست در فوتبال ما در سطح باال مربيگري ميكند و پيشتر نيز يك مرتبه ســرمربي تيم ملي ايران بوده است. بنابراين از تجربه كافي براي نشستنروياي­نصندليبرخو­رداراست اما فقط يك سؤال از فدراسيون فوتبال دارم. چرا فقط تــا پايان جام ملتهاي آسيا به امير قلعهنويي فرصت دادهاند؟ او اگر بخواهد جوانگرايي كند يا تغيير نسل در تيم ملي بدهد كه ضروري است بايد حداقل تا پايان جام جهاني 2026 فرصت داشته باشد. در اين يك سال او نميتواند خيلي جوانگرايي كند و بايد بيشــتر به فكر نتيجه گرفتن باشد. به شخصه معتقدم بايد به سرمربي ايراني هــم به انــدازه مربيــان خارجي مثل كارلوسكيرو­شفرصتداد.ماسهجام جهاني به كيروش فرصت داديم و تيم مليرابهاوس­پرديماماهر­گزازگروهخو­د صعود نكرديم اما وقتي نوبت به انتخاب يك ايراني رسيد، قرارداد يكساله شد. به هر حال براي امير به عنوان نماينده مربيانايرا­نيوسرمربيت­يممليكشورم آرزوي موفقيت دارم.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran