KHABAR VARZESHI

استقاللارو­پاييفوتبال­بازيميکند

-

شاهين بياني، بازيكن و كاپيتان اسبقپرسپول­يسدرگفتوگو­باخبر ورزشي، درباره وضعيت استقالل در هفتههاياخي­ربهويژهپير­وزياينتيم مقابل فوالد خوزستان صحبتهايي انجام داد كه آن را در ادامه ميخوانيد: بازي استقالل مقابل فوالد را چطور ديديد؟ به نظرم اســتقالل بــار ديگر ثابت كرد بيشــتر از همه تيمهاي ديگر حاضر در مســابقات اين فصل ليگ برتر لياقت قهرماني دارد. من منكر قدرت و توانايي تيمهايسپاه­انوپرسپولي­سنيستماما اگر به سبك بازي استقالل نگاه كنيد، متوجه ميشويد تنها تيمي كه فوتبال را فراتــر از ســطح ايران بــازي ميكند، استقالل است.

دليلاينصحب­تشماچيست؟ كارهايتركي­بي،انتقالتوپا­زخطدفاع

به هافبك و از هافبك بــه حمله، درســت شبيه تيمهاي اروپايي اســت. بچههــاي تيــم استقالل خيلي خوب اين كار را انجام ميدهند. البته تيمهاي سپاهان و تراكتور هم درست با همين شرايط كار ميكنند اما استقالل به دليل نظم تيمي و تركيــب خوبي كه در اختيــار دارد، توانستهازا­يننظروضعيت­بهتريداشته باشد. كامال مشخص است كه استقالل اگر دچار مشــكالتي مثل بدشانسي يا اشتباه داوري نشود، هر بازي ميتواند با 3 امتياز از زمين خارج شود.

انتظار پيروزي اين تيم مقابل فوالد را داشتيد؟ اگر بخواهــم حقيقــت را بگويم، فكر ميكردم استقالل برنده شود اما نه با اين قدرت و انســجام. منتظر يك تساوي يا

يك پيروزي يكگله بودم اما استقالل به قدري خوب بازي كرد كه شــايد اليق كسب پيروزي با گلهاي بيشتر هم بود.

اين شرايط چطور براي استقالل به وجودآمدهدر­حاليكهدرني­مفصلاول اينگونهنبو­د؟ فكر ميكنم بيشترين دليل اين موضوع شــناخت كافــي كادر فنــي از نفرات استقالل باشــد. حضور عارف غالمي و سيلوا در قلب خط دفاعي و يامگا در دفاع راست باعث شده خط دفاعي اســتقالل عالي كار كند. البته نبايــد از زحمات جعفــر ســلماني هم چشمپوشــي كرد. اين بازيكــن خيلي زحمت ميكشــد اما فوتبالش به چشــم نميآيد. استقالل در جناح چــپ خط دفاعــي هيچ راه نفوذي به حريفان نميدهد در صورتي كه در خيلي از تيمها نقطه قوتشــان سمت راست است اما جعفر سلماني به خوبي از آن محدوده دفاع ميكند و كنار عارف غالمي شرايط خوبي را براي دفاع استقالل ايجاد كردهاند.

هافبكهــاي اســتقالل را چطور ديدهايد؟ به نظرم سعيد مهري همه منتقدانش را بهخوبي ساكت كرده و توانسته با فوتبال زيبايــي كه انجام ميدهــد، نظر همه كارشناسان را نسبت به خودش عوض كند. آرش رضاوند هم عالي كار ميكند. به طــور كلي مثلث چشــمي در كنار

رضاوند و مهري باعث شده خط هافبك استقالل نسبت به همه خطوط هافبك تيمهاي ديگر بهتر كار كند. به طور كلي من به اين تيم خيلي اميدوار شدهام.

با توجه به فاصله ۳ امتيازي تا صدر جدول فكر ميكنيد اســتقالل بتواند دوبارهقهرم­انليگشود؟ كاش اســتقالل حداقل يكي از دو بازي رفت يا برگشت را به سپاهان نميباخت. آن 6 امتياز باعث شد استقالل از اين تيم عقببيفتدوگ­رنهسپاهانت­يمينبودكه تااينانداز­هازاستقالل­بهترنتيجهگ­رفته باشــد. ديديم كه چطور در خانهشان به پرسپوليسبا­ختندودرهمي­نتهرانهم به سختي پرسپوليس۰۱ نفره را شكست دادنــد. ضمن اينكه 3 امتيازي كه ما در تبريز از دست داديم هم واقعا استقالل را عقب انداخت. گرچه هنوز ۷ مسابقه تا پايان فصــل باقي مانــده و ۱۲ امتياز پيشروي اســتقالل اســت. يك بازي رودررو با پرســپوليس داريم كه با اين شرايط خوب تيم مطمئنا ميتوانيم در آن ديدار هم امتياز الزم را بگيريم ولي با نگاهي به بازيهاي پيشروي سپاهان اين احتمال هســت كه ايــن تيم در ۷ مسابقهپيشر­ويشامتيازا­زدستبدهد. به طور كلي قهرمانــي در اين فصل در هفتههاي آخر مشخص ميشود.

چرا؟ چون فاصله امتيــازات در باالي جدول خيلي كم اســت و سه تيم پرسپوليس، سپاهان و استقالل به هيچ عنوان حاضر به پا پس كشيدن نيستند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran