KHABAR VARZESHI

کداملژيونر­ها درسبدقلعهن­وييقرارميگ­يرند؟

-

اردوي آمادهســاز­ي تيــم ملــي فوتبال كشورمان از يكشــنبه هفته آينده آغاز ميشود و امير قلعهنويي بايد تيمش را در خــالل تعطيالت نوروزي دو بار به ميدان بفرستد؛ مســابقاتي كه حكم ديدارهاي تداركاتي براي اســتارت پروژه حضور در جام ملتهاي3۲۰۲ خواهد داشت. در اين ميان تكليف بازيكنان داخلي مشــخص اســت اما در ميان لژيونرهاي ايراني چه كساني به اردو فراخوانده خواهند شد؟

عابدزاده كوچك امير عابدزاده يكي از سنگرباناني است كه طي چند سال اخير همواره در اردوي تيم ملي حضور داشته و دو جام جهاني را هم تجربه كرده است. بنابراين احتمال اينكه قلعهنويي پســر همبازي اســبق خود را دعوت كند اصال كم نيست.

مردان مغضوب كيروش محمدحســين كنعانيزادگ­ان و شجاع خليلزاده مــردان مغضــوب كارلوس كيروش در جام جهاني۲۲۰۲ بودند. البته كنعانيزادگ­ان فرصت حضور در ميدان را برابر انگلســتان در نيمه دوم پيدا كرد اما شجاعاصالدر­جامجهانيبا­زينكردوپس از جام هم كه همه در جريان نظر اين دو در مورد كيروش قــرار گرفتند. اين دو نفر عملكــرد خوبي در ليــگ حرفهاي قطر داشتهاند و احتمال دعوت شدنشان كم نيســت. همچنين احمد نوراللهي ديگر لژيونر ما كــه در امارات بازي ميكند هم حتما به اردو فراخوانده ميشود.

۳ تفنگدار خيلي بعيد به نظر ميرســد سه تفنگدار اصلي در ميان لژيونرهــا­ي ايراني به اردو دعوت نشوند. مهدي طارمي، سردار آزمون و عليرضا جهانبخش نفراتي هســتند كه قطعا هر سرمربي در تيم ملي ايران دوست دارد از وجود آنها بهرهمند شود.

خبرهاي ويژه از بلژيك در رابطه با اميرحسين حسينزاده از مدتها قبل بحثهاي زيادي مطرح بود؛ بازيكني كه تابستان امسال راهي بلژيك شد تا لژيونر شود و در جــام جهانــي حضور يابد امــا كارلوس كیروش اعتقادي به او نداشــت و اين بازيكن نتوانســت در قطر ۲۲۰۲ حاضر شود. حاال در مورد حسينزاده اين شايعه مطرح است كه شــايد به اردوي تيم ملي دعوت شود و دوباره پس از حدود۹ ماه پيراهن تيم ملي را بر تن كند.

سرنوشتمبهم در كنــار مرداني كه برشــمرديم بعضي لژيونرها هم هســتند كه سرنوشت آنها مبهم است. مثال اللهيار صيادمنش و همه چيز به سليقه امير قلعهنويي برميگردد.

دعوت نشدن توافقي؟ پيرامون لژيونرهايي كه دعوت ميشوند يا نميشوند يك شايعه ديگر هم وجود دارد. بر اساس اين شايعه شايد برخي لژيونرها بهواسطهشرا­يطبدنيخودو­موقعيتيكه در باشگاه دارند ترجيح بدهند با سرمربي جديد تيم ملي هماهنگ كنند تا در اين اردو حضــور نيابنــد و از خــرداد دوباره مليپوش شوند!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran