KHABAR VARZESHI

نوجوانان واليبال قبل از جهاني در چهارجانبه برزیل شرکت ميکنند وکيلي: از هيچ تيمي هراس نداریم

-

درخواست فدراسيون آرژنتين براي آغازمسابقا­تجهانينوجو­انانآنهم دوروززودتر­موردموافقت­فدراسيون جهانيواليب­القرارگرفت.اينرويداد قرار بود روزهاي ۳۱ تا ۲۲ مرداد سال ۲۰۴۱ برگزار شــود كــه بهدليل همهپرسي در آرژانتين، درخواست تغيير زمان داده شــد و مورد تأييد ),9% قــرار گرفــت. بدين ترتيب هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان از ۱۱ تا ۰۲ مرداد ســال آينده به ميزباني شهر بوئنوسآيرس برگزار ميشود. تيم ملي واليبال نوجوانان پسر ايران هم با كسب مقام نايبقهرمان­ي آسيا در سال ۱۰۴۱، سهميه حضور در اين دوره را به دست آورده است. بنابراين اولين اردوي نوجوانان با نظر محمد وكيلي، ســرمربي تيــم نوجوانان كشورمان از۰۲ اسفند آغاز شده كه تا 7۲ اينماه ادامه دارد. در اين اردو ۶۴ بازيكن دعوت شدهاند كه نفرات در دوگروهتمري­نميكنند. علت انتخاب اين تعداد از بازيكنان چيست؟ من مســابقات ليگ برتر نوجوانان در محمودآبادو­آيندهسازان­پسربهميزبا­ني شيراز را رصد كرده بودم كه براي ضايع نشدن حق افراد، ۶۴ نفر به اردو دعوت شــدند تا در دو گــروه ۳۲ نفره ارزيابي شوند. گروه اول ۰۲ تا ۳۲ اسفند تمرين كردند. گــروه دوم نيز از امروز وارد اردو ميشوند و تا شنبه 7۲ اسفند تمرينات خود را پيگيري خواهند كرد. با كدزني و آناليــز دقيق، تمامــي فعاليتهاي بازيكنان ثبت ميشود و پس از پايان اين اردو۸۱ تا۰۲ بازيكن به اولين اردوي تيم ملي نوجوانان دعوت ميشوند.

اردوي اصلي از چه زماني اســتارت ميخورد؟ از ۰۱ فروردين همزمان با تيم جوانان در كمپ تيمهــاي ملي در فدراســيون واليبالارد­وبرپاميكني­موتمريناتم­ان تا پيش از ورود تيم بزرگســاال­ن ادامه دارد. از 7۲ فروردين با توجه به اولويت تيمهــاي جوانــان و بزرگســاال­ن، به شهرستان رفته و اردوها را در شهرهاي مختلف ادامه ميدهيــم. پنج اردو در شهرهايمختل­فپيشبينيكر­ديمودر

مرحله آخر به برزيل خواهيم رفت.

اردوي برزيل بر چه مبنايي انتخاب شدهاست؟ قرار است يك مسابقه چهارجانبه قبل از مسابقاتجها­نيدربرزيلد­اشتهباشيم. اين كشور هميشــه از تيمهايي دعوت ميكند كه شــانس قهرمانــي دارند و ميخواهــد خــودش را با ايــن تيمها بسنجد. به اين شكل ما پيش از حضور در آرژانتين به لحاظ شرايط بدني با آب و هوا و ارتفاع وفق پيدا ميكنيم. بازي با تيمهاي بــزرگ بــراي ريختن ترس نوجوانان خوب است.

شنيدهايم والسكو هم مذاكراتي با ايتالياييه­ا داشته براي برگزاري بازي دوستانهبان­وجوانان؟ ايتالياييه­ا مسابقات المپيك اروپايي را پيشرو دارند كه در تمام رشتهها برگزار ميشــود و نميتوانستن­د با ايران بازي تداركاتي داشــته باشند و تنها پيش از مســابقات جهاني در آرژانتين فرصت انجام مسابقه تداركاتي با ايران را دارند به همين دليــل احتماال چند مســابقه تداركاتي در آرژانتين خواهيم داشت. از هيچ تيمي هراس نداريم چون مسابقه تداركاتي به نفع دو تيم است.

بازيهايداخ­ليهمخواهيد­داشت؟ دوست داريم مسابقاتي اواخر خرداد با تيم ملــي جوانان و چند تيم ديگر داشته باشيم.

شنيدهايدكه­زمانبازيها­تغييركرده است؟ بله، آرژانتينيه­ا انتخابات دارند. البته هنوز نميدانيم فدراســيون جهاني مجوز ۴۱ بازيكن ميدهد يا ۲۱، البته درخواستي از سوي فدراسيون مطرح شــده كه اگر ۴۱ بازيكن اعزام شوند، بهتر است. يكي از داليل اين است كه تا آخرين روز۴۱ بازيكن در اردو حضور دارند و با توجه بــه نوجوان بودن به لحاظ روحي لطمه ميخورند كه شب آخر اعزام نشــوند بــه همين دليل فدراســيون ايران به دنبال اعزام ۴۱ بازيكن است و به اين شكل يك ليبرو اضافه ميشود كه اتفاق خوبي است چون ليبرو هيچگاه ذخيره ندارد و اگر يك بازيكن مريض شود تيم را دچار چالشميكند.

از كادر خود هم صحبت ميكنيد؟ كادر خوبي دور هم جمع شدهايم و دو همكارمان امير خوشخبر به عنوان سرپرســت و مهدي خباز به عنوان

بدنساز سابقه حضور در المپيك دارند و همراهــي اين افراد باتجربه در كنار تيمنوجوانا­نبسيارخوبا­ست.ضمن اينكــه دكتر ســيد محمــد كاظم واعظموسويب­هعنوانروان­شناستيم را همراهــي ميكند. حســامالدي­ن نائيجــي و امان نظــر زادقلي دوجي مربيان، دكتر محمدمهدي آذرمهري فيزيوتراپ و محمــد معين وكيلي آناليزور اســت. اين كادر تركيبي از جواني و تجربه است و همكاري خوبي داريم.هدفمانكسبب­هترينجايگا­ه براي كشورمان است.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran