KHABAR VARZESHI

پايپرسپولي­ـسدرمياناس­ت؟ پشتپرده پاسخ منفي اسكوچيچ به پيشنهادات

-

دراگان اسكوچيچ بعد از كسب نتايج خوب با تيم ملي و صعــود به جام جهاني، در فاصله 2 مانده به شــروع رقابتها از كار بركنار شد و جاي خود را به كیروش داد. با توجه به اينكه اسكوچيچ عملكرد خوبي در تيم ملي داشت، انتظار ميرفت خيلي زود تيم جديدي براي خودش پيدا كند. خيليها فكر ميكردند دراگان به واسطه رزومه خوبي كه براي خودش در تيم ملي ساخت، راهي تيمهاي متمول عربي ميشــود و ميتواند دستمزدهاي آنچناني بگيرد.بااينحالاس­كوچيچترجيح­داددراينمد­ت استراحت كند و فعاليت مجددش در فوتبال را به تعويق بيندازد. دراگان چندي قبل در مصاحبهاي براي بازگشت به فوتبال اعالم آمادگي كرد و گفت آماده است تا دوباره هدايت تيمي را برعهده بگيرد و كارش را شروع كند. با اين وجود سرمربي سابق تيممليدرهم­ينهفتههايا­خيردوپيشنه­ادليگ برتري را رد كرد. بعد از انتخاب قلعهنويي به عنوان سرمربي جديد تيم ملي، گلگهريها باب مذاكره را با اسكوچيچ باز كردند و دراگان اسكوچيچ اولين گزينه مديران باشگاه گلگهر براي هدايت اين تيم بود.سرمربيسابق­تيممليفوتب­الايراندرم­اههاي گذشــته و بعد از بركنــاري از هدايت تيم ملي، به پيشنهاداتخ­ودپاسخمنفي­دادهودرآخر­يننوبت هم، پيشنهاد مديران باشگاه فوالد را براي هدايت اين تيم رد كرد تا همچنان بدون تيم باشد.

مديران باشــگاه گلگهر بعد از قطعيشدن انتقالقلعه­نوييبهتيمم­لي،واردمذاكره­بااسكوچيچ شــدند اما اين ســرمربي كروات به درخواســت گلگهريها پاســخ منفي داد تــا همچنان دور از فوتبال باشد اما اسكوچيچ كه همين چندي قبل براي بازگشت به فوتبال تمايل نشان داده بود، چرا

پيشنهاددوت­يمصنعتيوپو­لدارليگبرت­رراردكرد؟

شــنيدههاي ما حاكي از آن است كه دراگان دوســت دارد در تيمهــاي بزرگتــري كار كند و نميخواهــد بعد از جدايي از تيم ملي به تيمهايي برود كه شانسي براي قهرماني ندارند. اسكوچيچ در

فوتبالايرا­نميخواهددر­يكياز3تيمپ­رسپوليس، استقالل و يا سپاهان مربيگري كند و يا به يكي از تيمهاي حاشيه خليج تا ابد فارس برود.

همچنين دراگان در صورت دريافت پيشنهاد از سوي يكي از تيمهاي ملي خوب در آسيا، بدش

نميآيد دوباره كار در رده ملي را تجربه كند. در بين 3 تيم غول فوتبال ايران در رده باشگاهي، استقالل و سپاهان شرايط خوبي با ساپينتو و مورايس دارند و طبيعتا مديران اين دو باشــگاه عالقهاي به قطع همكاري با اين دو مربي پرتغالي نخواهند داشت.

اين وســط پرسپوليس شرايط خوبي ندارد و حتي بعد از باخت به ســپاهان شايعاتي مبني بر جدايــي يحيي گلمحمــدي از اين تيم به گوش ميرسد. هرچند باشــگاه پرسپوليس چندين بار حمايت خودش را از سرمربي اين تيم اعالم كرده و مدعي شــده تا پايان فصل با همين كادر به كارش ادامه ميدهد، ولي هواداران پرســپوليس اصال از شــرايط تيمشان راضي نيستند و يحيي هم ديگر محبوبيت قبلي خود را بين پرسپوليسيه­ا ندارد. حتي طي چند روز گذشته و بعد از باخت خانگي به سپاهان، شايعاتي مبني بر اينكه اگر يحيي نتواند براي پرســپوليس در اين فصل جام بگيرد، بركنار خواهد شد، به گوش رسيد ولي مديران پرسپوليس هنوز واكنشي به شايعات نشان ندادند.

اســكوچيچ كه كامال فضاي فوتبال ايران را ميشناسدوهم­چنينازطريق­دوستانومشا­ورانش مو به مو اخبار و اوضاع فوتبال ايران را رصد ميكند، خوب ميداند در صورت بركناري گلمحمدي در پايان فصــل، او ميتواند يكي از گزينههاي جدي هدايت پرســپوليس باشــد. از هميــنرو فعال نميخواهد بيگدار به آب بزند و منتظر رســيدن بهترين پيشنهاد ممكن خواهد ماند. البته ذكر اين نكته الزم اســت كه بگوييم اگر پيشنهاد خوبي از كشورهاي عربي هم به دست اسكوچيچ برسد، او اين پيشــنهادا­ت را بررسي خواهد كرد و براي كار كردن در اين كشورهاي پولدار بيميل نخواهد بود. بــا اين حال حضور مجدد در فوتبــال ايران و تيم بزرگي مثل پرســپوليس قطعا چيزي نيست كه اسكو به راحتي از كنارش بگذرد و اگر الزم باشد به خاطرش حاضر اســت چند ماه ديگر هم بيرون از گود بماند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran