KHABAR VARZESHI

تصمیمفیفاق­لعهنویيراس­رمربيتیممل­يکرد!

-

در نشست اعضاي هیأترئیسه فدراسیون فوتبال یکي از موارد مهم که موجب شد تا اکثریت به مربي ایراني رأي بدهند، تصمیم جدید فیفا اســت. بر اساس تصمیم جدید فیفا جام جهانــي ۶۲۰۲ با حضور ۸۴ تیم برگزار ميشود و در چنین شرایطي صعود تیم ملي به جام جهاني آسانتر از دوره قبل ميشود.پیشازهفتاد­وسومینکنگر­هفیفا و اجالس فدراســیون جهانــي فوتبال در پایتخــت روانــدا، رســانههاي مختلف انگلیسي،آمریکایيوا­سپانیایيبه­شواهدي ازنهایيشدن­تصمیممدیرا­نباالترینن­هاد اجرایي فوتبال بــراي فرمت جام جهاني ۶۲۰۲ آمریکا رسیدهاند. آنطور که نشریه خبري- تحلیلي اتلتیک گزارش داده فیفا طرح گروهبندي سه تیمي را به طور کامل کنار گذاشته و قرار است اولین جام جهاني با ســه میزبان را با گروههاي چهار تیمي دنبال کند. همچنین فیفا قرار اســت فردا تصمیمخودبر­ايافزایشتع­دادتیمهااز­۲۳ به ۸۴ را رسما اعالم کند.

فیفا ابتدا تصمیم داشت جام جهاني ۸۴ تیمي را در ۶۱ گروه سه تیمي برگزار کند تا به این ترتیب از بیشتر شدن تعداد مسابقات و همچنیــن روزهاي برگــزاري جام جهاني

جلوگیري کند اما جذابیت بازيهاي مرحله گروهي جــام جهانــي قطر باعث شــد تا تصمیمگیران ارشــد فوتبــال راه دیگري را برونــد: ۲۱ گروه چهار تیمي و افزایش تعداد مســابقات از ۴۶ به ۴۰۱. در این سیســتم همچنین جام جهاني به جاي یک ماه، در ۹۳ روز برگزار خواهد شــد تا طرفداران فوتبال بیش از یک هفته بیشــتر امکان تماشــاي بازيهاي این تورنمنت را داشته باشند. البته در این خصوص نگرانيهاي محیط زیستي برايافزایش­تعدادسفرها­وبرگزاریمس­ابقات بیشــتر هم وجود داشــت اما فیفا در نهایت توانسته بر این نگرانيها فائق بیاید و تصمیم خود را نهایي کند. در نشســتي که اعضاي هیأترئیسه براي انتخاب سرمربي تیم ملي داشتند، رأي به مربي ایراني دادند و همه روي امیرقلعهنو­یياجماعکرد­ندامامهديت­اجبعد ازایننشستا­زاعالمناما­میرقلعهنوی­يامتناع و چند روزي اینطور وانمود کرد که به دنبال ســانچز و مونتال اســت امــا همانطور که پیشبیني شد، قلعهنویي هدایت تیم ملي را برعهده گرفت. البته در گام نخست قلعهنویي باید تیم ملي را در جام ملتها به میدان ببرد و قراردادش در صورتي تمدید خواهد شد که در این جام عملکردي قابل دفاع داشته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran