KHABAR VARZESHI

كاش‌اين‌استقاللب‌ه‌تعطيالتن‌م‌يرسيد

-

محسن يوســفي بازيكن اسبق اســتقالل در گفتوگــو با خبر ورزشــي، درباره اوضاع و احوال اســتقالل در هفتههاي اخير و تعطيالت پيشرو صحبتهايي انجــام داد كــه آن را در ادامــه ميخوانيد. وضعيــت اســتقالل را چطور ميبينيد؟ به نظرم باز هم تعطيالت به استقالل لطمه ميزنــد. كاش اين تعطيالت االن اتفاق نميافتاد. چون من را به ياد نيمفصل اول و بازيهاي خوب اســتقالل مقابل هوادار و سوپرجام انداخت. آن زمان هم اســتقالل در حال اوجگيري بود. استقالل، هوادار كه تيم خيلي خوبي بود را شكست داد و در سوپرجام به راحتي نساجي را از پيــش رو برداشــت. اگر بعد از هماندومساب­قهدربيبرگز­ارميشد حتــم دارم نتيجــه خوبــي براي هواداران استقالل رقم ميخورد.

به نظر شــما ايــن تعطيالت به استقالللطم­هميزند؟ معموالتيمه­اييكهدراوج­هستنداز اين قبيل تعطيالت آسيب ميبينند مگر اينكه برنامه تمريني و مسابقات تداركاتي خوبي داشــته باشند. اين تعطيلي در نبود بازيكنان مليپوش و البته چند روز وقفه كامل به خاطر ايام نوروز ميتواند براي اســتقالل مشكلساز باشد. اميدوارم اين اتفاق نيفتد ولي آنچه ميتــوان بيش از هرچيز پيشبيني كرد همين است.

چهكاربايدك­ردكهاستقال­لبهاين شرايطدچارن­شود؟ خيلي خوب اســت كه در اين حد

فاصل يك بــازي دوســتانه براي استقاللدرن­ظرگرفتهشده­كهظاهراً با نســاجي مازنــدران اســت. از بيســتوهفت­م تا يازدهم فروردين فاصله زيادي نيســت اما بازيكنان استقالل بايد بدانند كه اگر بخواهند در ايــن مدت تمريــن اختصاصي نداشــته باشــند، ممكن است در بازگشتبهتم­ريناتبعداز­تعطيالت سال نو دچار مشــكل شوند. همه آينده بازيكنان اســتقالل دســت خودشــان اســت. اگر بخواهند در تعطيالتفقط­استراحتكنن­دقطعاً لطمه ميبينند و ممكن است دچار مصدوميتشون­د.ضمناينكهلط­مه اين موضوع فقط به خودشان نيست بلكه كل هواداران باشگاه استقالل هملطمهميبي­نند.

بازي آخر استقالل مقابل فوالد را چطورديديد؟ به نظرم يك بازي عالي بود. استقالل همه راههاي نفوذ تيم مقابل را بسته بود و فقط روي يكي دو اشتباه فردي استقالليها، آنها موقعيت به دست آوردند و توانستند دروازه استقالل را تهديــد كننــد كــه آن هــم بــا خوششانسي حسيني و ضربات بد آخر بازيكنان فــوالد به گل منجر نشدهودرنها­يتتوانباال­ياستقالل در خط هافبك و حمله شــرايطي ايجاد كرد كه يامگا و قايدي گلهاي خوبيبزنند.

درباره گل يامگا صحبتي داريد؟ اين بازيكن فوقالعــاد­ه باهوش و موقعيتشناس اســت. به خاطر همين هم سرمربي استقالل او را آزادگذاشته­تادرضرباتا­يستگاهي

جلــو برود و يامگا بيشــتر از آنكه مدافع باشد گلزن تمامعيار است و عالقــه زيادي به گلزنــي دارد. او چهارچوب را به خوبي ميشناسد. از ايســتادن او پشت ضربه پنالتي ميتوان دريافــت كه چقدر براي گلزني آرامش دارد و ميتواند ضربه آخر را با دقت بزند. در صحنه گلش به فوالد هــم ديديم كه چطور در نقطه كور خط دفاعي ايستاد و توپ را راحت به گل تبديل كرد.

مهاجماناست­قاللتاچهان­دازهدر موفقيتهايا­خيردخيلبود­هاند؟ قطعا نميتوان اين را كتمان كرد كه زحمات كل تيم بســته به عملكرد مهاجمان است. هر قدر شما خوب دفاع كنيــد و يا در خــط هافبك موقعيتسازي داشته باشيد مادامي كه نتوانيد گل بزنيد هيچ ســودي برايتيمندا­رد.بهنظرممثلث­طاليي استقالل در جلوي اين تيم كه شامل محبي، قايدي و ارســالن مطهري ميشــود به خوبي جا افتاده و آنها چشم بسته يكديگر را پيدا ميكنند. اين مثلث براي هر خط دفاع و هافبكــي خطرنــاك اســت و اميدوارم اين شرايط خوب تا بعد از تعطيالت حفظ شود.

چقدربهقهرم­انياستقالل­اميدوار هستيد؟ به نظرم قهرمانــي در اين فصل در يكيدوهفتهآ­خرمشخصميشو­د. فاصله كم امتيازات پرســپوليس، استقالل و سپاهان در باالي جدول شــرايط را بــه گونهاي كــرده كه نميتوان از حاال پيشبيني كرد ولي بــه طور كلي با يك نگاه ســطحي ميتــوان گفت كه هر ســه تيم از مهرههاي خوبي برخوردارند و توان تاكتيكي بااليي دارند ولي شــايد بدون تعصب بايد بگويم استقالل از نظر كار تيمي بهتر اســت. به ويژه اينكهنيروه­ايذخيرهخوب­يداردكه هر زمان به زمين ميروند مثل اين اســت كه يك تيم اضافه دوباره به اســتقالل ميپيوندد. اميدوارم اين شرايط در نهايت منجر به قهرماني استقالل شود.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran