KHABAR VARZESHI

قلعهنوييفن­يواخالقيبه­ترينمربياي­راناست

بیاني: الهامي چه چیزي كمتر از اسكالوني دارد؟

-

موافق انتخاب آقــاي قلعهنويي بوديم. ايشانبهتعر­يفوتمجيداح­تياجيندارد. كارفنيايشا­نبسيارخوبا­ست.ازلحاظ مديريت بينظير است چون با ايشان كار كردم. اميدوارم كار بزرگي براي تيم ملي انجام دهد.

‌‌چه‌پي ‌شبين ‌ياي‌از‌عملكرد‌تيم‌ملي‌ در‌جام‌مل ‌تها‌داريد؟ يك مقدار بايد زمان بيشتري به ايشان ميدادندچون­تاجامملتها­زمانكمي باقيمانده است. با توجه به اينكه نسل تيم ملي در حال حاضر نسلي است كه احتياج به پوســتاندا­زي دارد و زمان كمي براي اين كار وجود دارد و ميشد زمانبيشتري­دادتانسلجد­يديروي كاربيايد.شرايطسختيا­ستوفوتبال آسياباتوجه­بهاينكهشني­دمروسيههم به آن اضافه خواهد شــد، ســختتر خواهد شد. ولي فوتبال ايران سرآمد فوتبال آسيا است و االن هم بچههايي كه در خارج هســتند همه خوب كار ميكنند. اميدوارم بازيكناني انتخاب شوند كه هم نسل باتجربه و هم جوان باشــد كه به قول معــروف يك انرژي خوبي به تيم ملي بيايد.

‌‌اگر‌ايــران‌در‌اين‌تورنمنت‌قهرمان‌ نشود،‌باز‌هم‌بايد‌به‌آقاي‌قلع ‌هنويي‌زمان‌ داد؟ بايد به ايشــان زمان داد. در هفت ماه و هشــت ماه كــه كاري نميتواند بكند سرمربيتيمم­ليچونزماني­دراختيارش نيســت. به نظر من اگر ميخواستند با قلعهنويي كه بهترين مربي فوتبال ايران از لحــاظ فني و اخالقي اســت، قرارداد ببندند بايد تا آخر جام جهاني ميبستند. همه تيمها قدر هستند و خيلي فوتبال آســيا به هم نزديك اســت. اميدوارم با درايتي كه دارد و كيفيت كار فنياش كه بســيار باال اســت بتوانيم جايگاهي كه سزاوار آن هستيم را به دست بياوريم.

‌نظرتان‌در‌مورد‌صحب ‌تهاي‌الهامي‌در‌ مورد‌گزين ‌ههاي‌تيم‌ملي‌چيست؟ ساكت در آن برنامه از خودش دفاع كرده بود. گفته است اگر يك زماني مربي تيم ملي شوم در ژاپن اين تيم را ميبرم. اين از لحاظ اعتماد به نفس و ايمان به كارش است.ماهمايماند­اريم.مندوسالاست كنار ايشان هســتم. از لحاظ فني واقعاً

سرآمد است. از تكتك شاگردانش سؤال كنيد. متأسفانه در آن مصاحبه شيطنت شــد يك مقدار. مربيگري عين شطرنج است. اگر در كار باشي و بلد باشي، هيچ بازياي دشوار نيست و از لحاظ فني كار رادرميآوري.مگراسكالون­يازكجاآمده؟ از ردههاي پايه آمده و تيمش را قهرمان كرده. مگر ســاكت الهامي چه چيزي از اسكالوني كمتر دارد؟ مگر علم جديد يا علم روز را پيگير نيست؟ مگر كیروش چه تمريني ميدهد كه ايشان نميدهد؟

‌بحث‌تجربه‌مطرح‌بود‌گويا.‌ اگر به تجربه باشد، ســاكت بعد از امير قلعهنويي از همه قديميتر است. چهار سال است سرمربي شده اما قبلش كمك يحيي بوده و همان تيم را به آسيا بردند كه همه فراموش كردند. ســاكت هجده سالاستدرفو­تبالايرانا­ست.بندهخدا هميشه كمك بوده. تجربه كمك خيلي بيشترازسرم­ربياست.مثلكفدستش تمام بازيكنان را ميشناسد. به گفته من كــه ميگويــم بهترين اســت نــه، از شاگردانش بپرسيد تا حرف من را از آنها تأييدبگيري­د.

‌‌هوادار‌شــانس‌صعود‌به‌نيم ‌هنهايي‌ جا ‌محذفــي‌را‌دارد‌و‌در‌ليگ‌هم‌قابل‌ قبول‌نتيجه‌گرفته‌است.‌ همه ميگفتند اين تيــم ميافتد اما با كادري كه داريم كار كرديم و ســختي كشــيديم در اين كار چون با جوان كار كردن سختي خودش را دارد و باتجربهها هم خوب بــازي كردند. هوادار تيم قابل احترامي شده. خيلي سخت بود ولي ما چالش و كارهاي سخت را دوست داريم. شكر خدا در جايگاه خوبي هستيم و در جامحذفي شــرايط خوبي داريم. خيلي سختاستاماب­هآناميدوار­يمكهبتواني­م جايگاهي كه بايد را كسب كنيم.

‌بازي‌بسيار‌سختي‌با‌تيم‌محبوب‌خود‌ اســتقالل‌داريــد.‌مي‌توانيد‌مثل‌ پرسپوليس‌آنها‌را‌هم‌متوقف‌كنيد؟ استقالل تيمي است كه تمام زندگيام را مديون آن هستم و عاشقانه آن را دوست دارم.بدونتعصباي­نتيميكيازب­هترين تيمهاســت چه بازيكن و چه كادر فني. بازي ســختي است اما ما هم هواداريم و اميدواريم بازي خوبي انجام بدهيم و هر تيمي حقش باشد ببرد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran