KHABAR VARZESHI

پريرادرمسی­رضعیفترين شماره7تاري­خ پرسپولــیس

-

هنوز هم يورگن لوكاديا ســتاره هلندي نيمفصل اول پرسپوليس بهترين گلزن اين تيم است. رفتن لوكاديا خط حمله پرسپوليس را تضعيف كرد. با اين حال هواداران پرسپوليسان­تظارداشتند­جانشين لوكاديا هم مهاجــم خوبي از آب دربيايــد و بتوانــد گــره از كار پرسپوليسبا­زكند.پرسپوليسكه مهاجمان برزيلي بسيار ضعيفي طي ســالهاي گذشــته داشت، دوباره ســراغ خريد يك مهاجم برزيلي رفت و اين بار لئاندرو پريرا مهاجم برزيلي و ۱۳ ســاله فصل قبــل گامبــا اوزاكا را جذب كرد. خريدي كه با نظر مستقيم يحيي گلمحمدي انجام شد و به نوعي پريرا نفر اول ليســت ســرمربي پرسپوليس در نيمفصل بود كه به اين تيم پيوست. پريرا اما در چند بازيكهبراي­پرسپوليسبه­ميدان رفت، خوب نشــان نداد تا صداي هواداران اين تيم بابت اين خريد بد بلند شــود. اين مهاجم برزيلي نه تنهــا در بازيهايــي كــه براي پرسپوليس به ميدان رفت كمكي به تيمش نكرد، در بازي حساس مقابــل ســپاهان بــا دو حركت آماتورگونه و بچگانه در عرض چند دقيقه دو بار كارت زرد گرفت و از بازي اخراج شد.

پرسپوليس هم كه يك نيمه ۰۱ نفره مقابل صدرنشــين ليگ بازي كرده بود، در آخرين دقيقه بــازي مقاومتش شكســت و در مهمتريــن بازي فصل شكســت خورد. بعد از ايــن بازي هواداران پرسپوليس هم از گلمحمدي به دليــل اين خريد ضعيــف انتقاد كردند و هم بــه خود اين بازيكن حرفهايتندي­زدند.پرسپوليس در ســالهاي گذشــته هم چند مهاجم خارجي داشت كه يكي از يكي بدتر بودند و هركدامشان در مقطعي حرص پرسپوليسيه­ا را درآورده بودند.

پائولوديكا­رمويكيازآن­هابود كه در زمان سرمربيگري افشين قطبيبهپرسپ­وليسآمد.ديكارمو موقعيتهــا­ي فوقالعادها­ي را در گلزنيخرابم­يكرد.بعدهاكاشف بــه عمل آمد كه ايــن بازيكن در برزيلپرنده­فروشهمبوده­وبعدها به يك بازيكن فوتبال تبديل شد. ديكارمويكف­صلدرپرسپول­يس بازي كــرد و فقط يكبار موفق به گلزني شــد. ديگر مهاجم برزيلي قرمزها تادئو بود كه در زمان حميد درخشــان و در اواســط ليــگ چهاردهمبهپ­رسپوليسآمد.نكته عجيبتادئود­رپرسپوليسم­ربوط به اضافه وزن شديد اين بازيكن و چربيهــاي اضافه او بود كه كامال قابل مشاهده بود. اين بازيكن در اكثر بازيها نيمكتنشــي­ن بود و تنها يك گل از روي نقطه پنالتي براي پرســپوليس به ثمر رساند و يكي از ضعيفترين خارجيهايي بود كه به فوتبال ايران آمد.

يكي ديگر از خريدهاي بد و البته عجيب پرسپوليس، جونيور براندائــو مهاجــم برزيلي ليگ نوزدهماينت­يمبود.اينبازيكنك­ه در زمان كالدرون به پرســپوليس آمد، خيلي زود فيكس شد و حتي پيراهــن محبــوب شــماره 7

پرسپوليسرا­همبهاودادن­د.سبك بــازي او آنقدر عجيب بود و آنقدر ضعيف كار ميكرد كه آدم شــك ميكرد او اصال فوتباليست است. نمايشهاي پرانتقاد و فوقالعاده ضعيف براندائو روي مخ هواداران پرســپوليس رفته بود و حتي در چند بازي او توسط پرسپوليسيه­ا هــو شــد. براندائــو بــه جرأت ضعيفتريــن شــماره 7 تاريخ پرســپوليس بــود. آنطــور كه مشخص است پريرا هم ميخواهد راه مهاجمــان برزيلــي ســابق پرسپوليس را برود و هواداران اين تيم نبايد خيلــي دلخوش به اين بازيكن شــوند. پرسپوليس كال از مهاجمــان برزيلي خير نديد و در كنار ديكارمو، تادئو و براندائو بايد به زودي اســم پريــرا هم در بين خارجيهاي ناكام پرســپوليس نوشتهشود.گفتنياستاي­نسؤال هم بايد از كادر فني پرسپوليس و گلمحمدي پرســيده شــود كه چگونــه و با چه معيــاري پريرا را جذب كردند و البته هزينه بسيار ســنگيني براي اين بازيكن انجام شده است. الزم به ذكر است پريرا جزو گرانترين بازيكنان ليگ برتر به حســاب ميآيد ولي تا به حال كارايي براي تيمش نداشته است.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran