KHABAR VARZESHI

زدن 4 گل در اصفهان، کار را در تهران خراب کرد

-

پرسپوليسدر­آخرينبازيخ­ودپيش از عيــد نوروز، با شكســت تلخي در ورزشگاه آزادي روبهرو شد. شاگردان يحيــي گلمحمدي كــه در مرحله يكهشتم نهايي جام حذفي، توانسته بودندتيممد­عيسپاهانرا­دراصفهان حذف كنند، در تهران و در ليگ برتر درمياننابا­وريمغلوبسپ­اهانشدند و ۴ امتيــاز از اين تيم در صدر جدول فاصله گرفتنــد. خيليها پس از اين شكست عنوان كردند شانس قهرماني پرســپوليس كم شــده اما مرتضي كرمانيمقدم اعتقاد ديگــري دارد. ستاره پرسپوليس در دهه ۰6 در اين رابطه ميگويد: «اصال اشتباه نكنيد! پرسپوليسهن­وزشانسقهرم­انيدارد چراكــه 7 هفته باقي مانده اســت. 7 هفتهاي كه ميتواند آبستن اتفاقات زيادي باشد. ســپاهان و استقالل در حال حاضر از پرســپوليس ســبقت گرفتهاند اما احتمــال زيادي دارد در ادامه مسير امتياز از دست بدهند.»

او ادامه ميدهد: «اســتقالل در هفته بيستوهفتم يك جدال رودررو با پرسپوليس دارد و اين دربي ميتواند حتيتكليفقه­رمانيرامشخ­صكند. اگر پرســپوليس در اين ديدار برنده شود، ميتواند اســتقالل را بگيرد و سپاهانهمشا­يددرنگاهاو­لبازيهاي آسانتري پيشرو داشته باشد اما در ليگ 6۱ تيمي ديگر حريف آســاني وجود ندارد. همه تيمها در ليگ برتر ميجنگند، برخي بــراي بقا، برخي گرفتنسهميه­آسياوبرخيد­يگربراي اعتبار خود و ديگر هيچ تيمي از پيش برنده يا از پيش بازنده نيست.»

كرمانيمقدم­ضمناشارهبه­اينكه سرنوشــت قهرماني ليگ برتر دست خود بازيكنان پرســپوليس اســت، يادآور ميشود: «همانطور كه اشاره كردم 7 بازي باقــي مانده و در اين 7 بازي بازيكنان پرسپوليس هر آنچه در چنته دارند بايد بگذارند. پرسپوليس محكوم به پيروزي و برد در همه اين 7 بازي اســت. ۴ امتياز اختالف با صدر جدول آنقدر زياد نيست كه جبران آن غيرممكن باشد و من فكر ميكنم اگر بازيكنان پرســپوليس اميدوارانه در ادامه ليگ بجنگند، ميتوانند در پايان فصل جام قهرماني را باالي سر ببرند.»

پيشكسوت پرسپوليس در ادامه خاطرنشان ميكند: «نكته ديگري كه ميخواستم به آن اشاره كنم پيروزي بزرگ و پرگل در اصفهان بود كه شايد يك مقدار كار را خراب كرد. شما وقتي در خانه حريــف ۴ گل به تيم مدعي سپاهان ميزنيد، طبعا در فاصله كمي پس از آن در بازي مجدد مقابل همان تيم ممكن است مغرور شده يا در باد آنبردشيرين­بخوابيد.اينيكمسئله ذهني اســت و شايد خيلي هم نتوان مديريتش كــرد. متأســفانه اغلب بازيكنــان ايراني دچار اين مشــكل ميشوند و نميتوانند موضوع را هضم كنند كــه جامحذفي يك مســابقه متفاوت از ليگ برتر بود كه تمام شد و رفت. بايد در بازي جديد در ليگ برتر فكر پيروزي با ۴ گل را از ســر بيرون كرده و به بازي جديدي انديشيد. البته مطمئن هستم گلمحمدي با تجربه بااليي كه دارد، اين موضوع را يادآوري كرده اما به هر حال ۰۱ نفره شدن هم كار اين تيم را سخت كرد.»

كرمانيمقدم­درخصوصعملك­رد لئاندرو پريرا نيز تصريح ميكند: «من نميخواهم قضاوت زودهنگام داشته باشم اما اغلب برزيليهايي كه به ايران آمدند،نتوانستندب­هپرسپوليسك­مك كنند. شــايد برزيليها براي تيمهاي ديگــر خــوب بــوده باشــند اما در پرسپوليس جواب ندادهاند كه نمونه هم بسيار داريم. پريرا قد و قواره خوبي دارد اما خيلي جنگنده نشــان نداده است. ضمن آنكه من او را يك مهاجم تكنيكي نديدم و در اين آخرين بازي هم كه شاهكار كرد و اخراج شد. آخر چرا يك مهاجم كــه بايد از مدافعان حريف خطا بگيــرد و آنها را از زمين اخراج كنــد، در نيمه اول بازي اخراج ميشود؟ مگر پريرا مدافع است؟ مگر هافبك دفاعي اســت؟ اين موضوع خيلي ناراحتكنند­ه بود در حالي كه بايــد تالش ميكــرد گل بزند. البته پرســپوليس زماني كه ۰۱ نفره شد خيلي خــوب و بهتر از نيمه اول بازي كردامابپذي­ريدبردنتيم­سپاهانباآن همه مهره اسمي با يك بازيكن كمتر خيلي ســخت و دشــوار است. من اميــدوارم اين شكســت بچهها را به خودشان آورده باشد و انشاءا... در 7 بــازي باقيمانده بتواننــد ۱2 امتياز كســب كرده و با قدرت قهرمان ليگ بيستودوم شوند.»

كرمانيمقدم در پايان درخصوص انتخاب اميــر قلعهنويي بــه عنوان ســرمربي تيــم ملي نيــز ميگويد: «انتخاب امير به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب خوبي بــود. او از تجربه بسيار بااليي در فوتبال ايران برخوردار اســت و ميتواند در اين مقطع به تيم ملي كمك كنــد. نكته مهم اما اينكه خود من منتظر ليست جديد تيم ملي هســتم. اميدوارم بهترينهاي ليگ انتخاب شــوند و با تيمي يكدست استارت خوبي براي قهرماني در جام ملتهاي آسيا بزنيم.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran