KHABAR VARZESHI

تعطيالتبهض­رراستقاللش­د

-

رضاحسنزاده،كاپيتانملي­پوش ســابق اســتقالل از نمايــش آبيپوشانمق­ابلفوالدحس­ابيبه وجد آمده است.

آخرين بازي سال استقالل را مقابلفوالد­چطورديديد؟ اســتقالل در حالي مقابل فوالد صفآرايي كــرد كه براي ماندن در كورس قهرماني احتياج به اين۳ امتياز خارج از خانه داشــت و توانست با يك بازي قابل دفاع به اين مهم پيدا كند. ديدار آبيپوشان و فوالد يكيازسه،چهاربازيخو­باستقاللدر­اين فصل بود. ساپينتو و شاگردانش از فرصت خوبي كه برايشان مهيا شده بود، به خوبي توانستند استفاده كنند و با پيروزي در اين بازي پرسپوليس را پشتسر بگذارند و حاال دريكقدميسپ­اهاندرصدرج­دولباشند.

فوالد را با سرمربي جديد استقاللياش چطورديديد؟ فــوالد تيمي خوب و قدرتمند اســت كه بازيكنان خوبي دارد. طبيعي است با رفتن جواد نكونــام و آمدن علي منصوريان، تيم خواهي نخواهي نيازمند زمان است.

سال1041راب­راياستقالل­چطورارزياب­ي كرديد؟ اســتقالل در اين سال فراز و نشيب نسبتاً زيادي را پشتســر گذاشته است. از آمدن ساپينتو و عدم شناخت از رفتارهاي او كه منجر به محروميتش در 7 بازي فصل شد تا مشكالت مالي و بدهيهاي گذشته...

به لحاظ فني چطور؟ اگر اســتقالل اين فصل با نظر مســتقيم ســرمربي پرتغالي بسته ميشد، در صدر جــدول بود. در نيمفصل هم كه باشــگاه شرايط بهخدمتگيري بازيكنان جديد را نداشت اما با اين حال تا اينجاي كار نتايج خوبي كســب كرده و در يكقدمي صدر جدول قرار دارد. سالهاي گذشته همواره دو، ســه تيــم در كــورس قهرماني قرار داشتهاند اما حاال با آمدن مربيان خارجي كار كمي ســختتر از گذشــته شــده و اميدوارمسا­لآيندهاستق­اللشرايطيب­هتر از امروز داشته باشد.

تعطيلي ليگ را در شرايط كنوني براي استقاللفرص­تميدانيديا­تهديد؟ به اعتقاد من تعطيالت پيشآمده در ليگ تهديدي براي استقالل است و به ضرر تيم شد چراكه تيم روند روبهرشد خوبي داشت.

بــا توجه به اعتماد به نفس تيمي و تركيب خوبي كه اين روزها استقالل با آن به ميدان ميرود،تعطيليليگك­اررابرايآب­يپوشان و ديگر تيمهايي كه روي نوار پيروزي گام برميداشتند، سخت ميكند.

از حضور دوبــاره امير قلعهنويي روي نيمكتتيممل­يبگوييد. من همواره نظرم اين بوده كه اگر قرار نيست مربي درجه يك خارجي براي هدايت تيم ملي بياوريم، سرمربي ايراني به مراتب بهتر از مربــي درجه دو خارجي اســت چراكه سرمربيايرا­نيباشناختي­كهازفوتبال­ايران دارد،ميتواندتأث­يرگذارتراز­همتايخارجي خود باشد. قلعهنويي هم رزومه مشخصي دارد و از روزي كــه در كنار ناصر حجازي پا به عرصه مربيگري گذاشته، زماني نزديك به۵۲ سال ميگذرد و در اين سالها توانسته افتخارات زيادي كســب كنــد. اميدوارم ســرمربي جديد تيم ملي با بهرهگيري از تجربيــات گذشــته اينبــار حضــوري موفقيتآميز همراه تيم ملي داشته باشد.

حرف پاياني؟ اميدوارم ســال آينده سالي پر از موفقيت براي تمامــي ملت ايران باشــد. در بحث فوتبالينيز­اميدوارمبا­آمدن5$9مشكالت داوري در فوتبــال ما به حداقل برســد و ســرمربيان با بهروزرســا­ني خود بتوانند حرفهــاي تازهتــري در فوتبال حرفهاي داشته باشند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran