KHABAR VARZESHI

قهرماندررؤ­يايقهرماني­دوباره

-

با پيــروزي مقابــل فوالد خوزستان، ســال فوتبالي براياستقال­لبهپايانرس­يد اگرچه آبيپوشان قرار است ابتداي هفته آينده ديداري تداركاتي با نساجي داشته باشــند اما ديگر تا يازدهم فروردينسال­آيندهمسابق­ه رسمي نخواهند داشت و تمريناتي كه اين روزها برگزار ميكنند، صرفاً به خاطر اين است كه بازيكنان از فرم مطلوب بدني خارج نشــوند. سال 1۰۴1 براي اســتقالل در مجموع كامال موفقيتآميز بود چون اين تيم توانســت پس از ۹ سال دوباره كاپ قهرماني ليگ برتر را باالي سر ببرد و ارزش اين جام وقتي بيشتر ميشود كه بدانيم آبيپوشــان توانستند به سلطه ۵ ساله پرسپوليس در عرصه مذكور پايان بدهند. استقالل اگرچه پاييز بسيار پرفراز و نشيبي داشت و در ابتداي زمستان هم كمتر كسي تصور ميكرد بــه روزهاي اوج خود بازگــردد اما هر قدر به پايان ســال نزديكتر شديم، شرايط بهتري براي ريكاردو ســاپينتو و شاگردانش به وجود آمــده و آبيهــا اميدوارتر از هميشه به فكر تكرار عنوان قهرماني خودهستند؛قهرمانيهاي­يكهعالوه بر ليگ برتر ميتواند در جامحذفي هم رقم بخورد.

قهرمانيباش­كوه استقاللدرخ­ردادامسالق­هرمانيدر بيستويكمين­دورهپيكاره­ايليگ برتر را جشــن گرفت و بدون اينكه حتي يك شكســت در كارنامه خود ثبت كرده باشــد، به اين مهم دست يافت و اگرچه كاپ را پس از بازي با نفت مسجدســليم­ان در ورزشگاه آزادي بــه اســتقاللي­ها دادند اما شاگردان فرهاد مجيدي چند هفته قبــل از آن و بعد از پيروزي خارج از خانــه مقابل فوالد خوزســتان اين عنوان را بــه دســت آورده بودند. قهرمانــي بيشكســت و مقتدرانه اســتقالل آنقــدر جذاب بــود كه هــواداران ايــن تيــم ناكامــي در جامحذفي را فراموش كردند.

رفتن فرهاد، آمدن ريكاردو چند روز پس از پايان فصل گذشته رقابتهاي ليگ برتر استقالل وارد يك چالش بسيار بزرگ شد. فرهاد مجيدي سرمربي موفق و مقتدر اين تيم با انتشــار نامــهاي از هواداران خداحافظي و به سوي دبي پرواز كرد تا دوران مربيگري خود را در امارات دنبالكند.ايناتفاقدر­حاليبهوقوع پيوست كه استقالل با سرمربي خود قرارداد بلندمدت داشت اما مصطفي آجورلو مديرعامل وقت باشگاه اعالم كرد با توجه به كار بزرگي كه فرهاد براي اين تيم انجام داده، براي جدايي با او توافق ميكند و هيچ مشكلي در اين عرصه سد راه مجيدي نخواهد شــد. فرهاد رفت تا پروسه انتخاب سرمربي جديد آغاز شود. در نگاه اول خيليهاتصور­ميكردندجوا­دنكونام به تيم قهرمان ليگ برتر خواهد آمد اماهيچمربي­ايرانيسرمر­بياستقالل نشد و در نهايت حكم سرمربيگري اين تيم بــه نام ريكاردو ســاپينتو مهاجم اســبق تيم ملي پرتغال زده شد تا دوره جديدي براي آبيپوشان آغاز شود.

پاييز لرزان اســتقالل از اواخر مــرداد به عنوان مدافع عنــوان قهرماني پا به عرصه فصل جديد پيكارهــاي ليگ برتر گذاشتوهمها­زاينتيمانت­ظارهمان اقتدار دوران مجيدي را داشتند اما شكستدرهمان­هفتهاولطرف­داران آبي را شگفتزده كرد. استقالل در تمام فصل پاييز باال و پايين داشت و اين مســئله طرفداران را به شدت نگرانكردهب­ود.نوسانيكهدر­ديماه هم ادامه داشت اما كمكم تيم روي غلطك قرار گرفــت و پيروزيهاي ارزشمند آبيپوشان آغاز شد.

زمستانطالي­ي استقالل با بردهاي متوالي در ليگ برتر دوبــاره مدعي شــد و نه تنها توانســت اختالف ۸ امتيازي خود با پرسپوليس را جبران كند بلكه حتي از اين تيم ســبقت هم گرفت و حاال باالتر از حريف سنتي خود قرار دارد. از طــرف ديگــر، آبيپوشــان در

جامحذفــي هم به لطف دو پيروزي متوالي همچنان ماندگار شدهاند.

اميدواري به بهار تكليف قهرمان هر دو جام فوتبال ايراندرفصل­بهارمشخصمي­شود واستقالليه­ابسياراميد­وارندتامقا­م قهرماني ليگ برتر كه بهار امســال كسب كردند را در بهار سال آينده دوبارهتكرا­ركنند.البتهآنهاب­هخوبي ميدانند سپاهان در شرايط كامال مطلوبي قرار دارد و پرسپوليس هم اصالنااميد­نيستامااگر­استقالليها مانند چند هفته آخــر خود بازي كنند، شرايط كامال مناسبي براي اينكــه حداقــل يكــي از دو كاپ قهرمانيليگ­برترياجامح­ذفيرابه دست آورند، خواهند داشت. البته به شــرطي كه ســرمربي اين تيم دوباره هوس محروميت به ســرش نزند و بتواند اعصــاب خود را روي نيمكتكنترل­كند.

پيروزي ۸1 گانه آبيپوشان پايتخت در مجموع موفق به كسب ۸1 پيروزي در طول امسال شــدهاند. ۵1 برد در فصل جاري به دست آمد و ســه برد نيز مربوط به رقابتهاي فصل گذشــته اســت. آبيپوشــان در مجموع از فروردين امسال تا همين امروز 11 مرتبه هم در ديدارهاي رسمي خود به تساوي رســيدند و چهار شكســت نيز در كارنامه آنها ثبت شــده اســت. سه

ناكامي،تعدادباخته­اييبوده كه اين تيم با ساپينتو متحمل شد و يك شكست نيز بهار امسال در كارنامه اين تيم برابر نســاجي به ثبت رســيد تا آبيپوشان از گردونه فصل گذشته پيكارهاي جامحذفي كنــار بروند. البته آن شكســت در ضربات پنالتي حاصل شد و در برخي بيالنها به عنوان مساوي ذكر شده اما واقعيت امر اين است كه استقالل مسابقه را در ضربات پنالتي باخت و ناكام شد.

رفتوآمد مديران با وجود اينكه اســتقالل توانســت عنوان قهرماني پيكارهاي ليگ برتر را به دســت آورد اما مديرعامل اين باشگاه عوض شد. مصطفي آجورلو رفتتاعليفت­حا...زادهمردنام­آشناي هواداران دوباره ســمت مديرعاملي اين باشگاه را برعهده بگيرد.

دادگاهي آخر سال! وباالخرهاي­نكهاستقالل­درروزهاي پايانــي امســال يــك ماجراي حاشيهاي جديد را نيز به چشم ديد كهالبتهبهم­جموعهكنوني­ارتباطي پيــدا نميكند. براســاس اعالم رئيس ســازمان خصوصيسازي مصطفي آجورلو مديرعامل قبلي اســتقالل بابــت توضيــح دادن پيرامون مســائل مالي به دادگاه فراخوانده شــده و بايد اســناد و مدارك خود را آنجا را ارائه كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran