KHABAR VARZESHI

لطفآبادی: از ساعت استفاده زیادي نميکنم چون زمان به من استرس ميدهد حاشيهسازتر­ینخبرامسال شایعه ازدواج من با امير عابدزاده بود!

-

زهــرا لطفآبادي، لژيونر فوتســال كشورمانيكس­الياستكهبه­اسپانيا رفتــه و در تيم اتلتيكو توركال بازي ميكنــد. تيمي كه در گروه ســوم، صدرنشــين جدول است. آنها هفت بازيتاپايا­نليگبرايشا­نباقيمانده و بعد راهي پليآف ميشوند. هر چند اردوي تيم ملي كشــورمان برپا شد ولي او مدتهاست از سوي كادرهاي فني دعوت نميشود اما لطفآبادي همچنان با روحيه و انگيزه باال كارش را ادامه ميدهد. بهترين خاطره شما از عيد نوروز چيست؟ مربوط به نوروز1041 است كه توانستم كنار خانوادهامب­گذرانموحاا­لدرگيريودغ­دغهها را پشت سر گذاشتيم آنهم بعد از عيدي كه مردم جامعه شــرايط كرونا را پشــت سر گذاشته بودند.

مهمترين اتفاقي كه در سال 1401 براي شما افتاد؟ رفتنم به اسپانيا بود. باالخره ويزايم رسيد. بايد بگويم مثل يك معجزه اتفاق بود.

چند تا ســاعت داريد؟ ساعت مچي كه استفادهميك­نيدچقدرارز­شدارد؟ پنج،ششتاساعتدا­رموليمعموا­لبرايشزياد هزينه نميكنم. چون زمان به من اســترس ميدهد. زياد از ســاعت اســتفاده نميكنم. قيمتش هم باال نيست. ساعت برند برگوات را خيلي دوســت دارم و اميدوارم هر وقت پولدار شدم براي خودم بخرم.

وقتي با كســي وعده مالقات داريد زودتر ميرسيديادي­رتر؟ معمــوال 5 تا 10 دقيقه زودتر ميرســم. از بدقولي هم بدم ميآيد. زود رســيدن حس بهتري به من ميدهد.

معمــوال در جيبتــان چه مقــدار پول ميگذاريد؟ در جيبم خيلي پول نگه نميدارم. چون سابقه خيلي خوبي ندارم كــه با جيب پرپول بيرون بروم. چون عادت پول گم كردن دارم.

بزرگترين آرزوي شــما در ســال 1402 چيست؟ در ليگ اسپانيا درخشش خوبي داشته باشم و بتوانم نتايج خوبي بگيرم.

عيدها كجا ميرويد؟ ايام عيد سعي ميكنم با خانواده باشم و با آنها در طبيعت بچرخيم. چون در ايام عيد اغلب جاهاي ايران شلوغ است. سعي ميكنيم به جاهايي سفر كنيم كه خيليها گذرشان به آنجا نميخورد.

آيا ميشود زير آب گريه كرد؟ بله، چون نه خودت اشكهايت را ميبيني و نه ديگران.

چراميگويند­طرفمثلبچهه­اخوابشبرده، درحاليكهبچ­ههاهردوساع­تيكبارازخو­اب بيدارميشون­د؟ منظور اين است كه بچهها فارغ از هر دغدغهاي ميخوابندوه­رجاآرامشدا­شتهباشندسر­شان را ميگذارند و ميخوابند. البته به هر دليلي هم بيدار ميشوند.

چراباتريكن­ترلتلويزيو­نكهتمامميش­ود دكمههايآنر­امحكمترفشا­رميدهيم؟ ما ايرانيهــا عادت داريم كه در بدترين حالت يك ذره اميد داشته باشيم و به دكمهها فشار ميآوريم تا باالخره روشنش كنيم.

امســال از لحاظ كاري و شخصي برايتان چگونهبود؟راضيبوديد؟ واقعيت راضي نبودم و سال سختي برايم بود. تحت فشار مالي بودم. پولها هم پرداخت نشد. اينجا هم باشــگاه به خاطــر باختهاي زياد، اسپانسرهاي­ش را از دست داد و قراردادهاي ما را پرداخت نكردند.

درسالجديدچ­هبرنامههاي­يبرايخودتا­ن داريد؟ چون اين جا هستم تصميماتم را براساس سال ميالديگرفت­م.سعيميكنمسخ­تيهايسال قبل را نكشــم. از همين حاال براي كار آيندهام تصميم گرفتم و فكرهاي بزرگي در سر دارم.

دربينمسابق­اتورزشيكدا­مراپسنديدي­د؟ اگر به غير فوتسال باشــد به بسكتبال عالقه زيادي دارم كه نگاه كنم اما غير از اين حتما شنا را نگاه ميكردم و شناگر ميشدم.

اهلتلويزيو­ن،سينمايامطا­لعههستيد؟ اهل تلويزيون و موســيقي هســتم. معموالً خواهرم ساز ميزند و سعي ميكند به من ياد بدهد. از دمبك هم خيلي استفاده ميكنيم و انرژيهايما­ن را تخليه ميكنيم.

از رســانه يا خبرنگاري تاكنون شكايت كرديد؟ شكايت نكردم. هميشــه و در طول زندگيام ســعي كردم دور از حاشيه باشم. تنها شكايت من از باشــگاه قبلي در ايران بوده كه هنوز هم نتوانستهام پولم را زنده كنم.

فعاليتهاي خارج از فوتسال داريد؟ فعاليــت ديگري نــدارم. دورههاي مربيگري بدنسازي را در اسپانيا ميگذرانم تا بعد از دوران فوتسالم بهصورت حرفهاي دنبال كنم.

حاشيهسازتر­ين خبر در سال1041 براي شما چهبود؟ خبري را در يكي از ســايتها خواندم كه براي من نوشته بودند من با آقاي امير عابدزاده نامزد كردهبودم.حاشيهسازتر­ينبودودعوت­نكردنم به اردو آنهم براي فردي كه در ســطح باالي فوتسال دنيا بازي ميكند ناراحتكنند­هترين.

بزرگتريــن دروغي كه در رشــتهتان شنيدهايد؟ من سر قضيه تيم ملي اذيت شدم. ديدگاهي كــه مردم درباره من پيدا كردند كه با توجه به حضور در اينجا خوب نيســتم. يعني شانسي آمدم چراكه به اردو دعوت نشدهام.

درشبكههايم­جازيفعاليت­ميكنيد؟ بله؛ در شــبكه مجازي براي همه احترام قائل هســتم و سعي ميكنم پاسخ همه را بدهم. از مــردم انرژي زياد ميگيــرم و خودم نيز حال بدشان را به حال خوب تبديل ميكنم.

بافدراســي­ونيهاكدامي­كارتباطبهت­ري داريد؟ با فدراسيونيه­ا ارتباط خوبي ندارم ولي كاش داشتمتاشرا­يطبهنفعمنپ­يشميرفتآنه­م در شرايطي كه تنها لژيونر ايراني شاغل در اروپا هستم. كسی را نميشناسم و بعيد ميدانم آنها

بخواهند من را بشناسند.

بهترينوبدت­ريناخالقشم­اچيست؟ بهترين اخالقم هميشــه خوب براي ديگران ميخواهــم و در مقابل بــدي ديگران كمي سكوت ميكنم. با لبخند رد ميشوم. بدترين اخالقم هم اين است كه از افرادي كه خوشم نميآيد با آنها نميتوانم كنار بيايم. تظاهر در من وجود نيست.

ميزباني جام جهاني فوتسال را براي ايران ممكنميداني­د؟ ما اصال شرايطش را نداريم. حتي براي آقايان با وجود رنكينگ باال.

درآمدتان از فوتسال چقدر است؟ درآمدازفوت­بالزياداست­حتيدرآمريك­ازنان و مردان نسبت برابري هم پيدا كردهاند اما در فوتسال يكســوم آن اســت. خوشبختانه فوتسال رو به پيشــرفت است ولي به قدري نيســت كه بتوان سرمايهگذار­ي كرد و حتي خانه يا ماشين خريد.

قشنگترينرس­معيدچيست؟ قشنگترين رسم لحظهاي است كه همه دور هم هستيم و از تلويزيون صداي دلنشين يا مقلب القلــوب را ميشــنويم. آن لحظه و چرخش ماهيها. به نظرم دنيا براي دو تا سه دقيقه خيلي زيبا ميشود. حسي كه هميشه تجربهميكنم.

چه حسي نسبت به سال خرگوش داريد؟ هميشه بعضي از دوستانم من را بهخاطر دندان خرگوشياذيت­مميكردندول­يخرگوشحيوا­ن زيرك و باهوشي اســت و ميشود از آن الهام گرفت و بــه زندگي مثبت و پرجنب وجوش نگاهكرد.البتهبايدب­دانيمكهدير­نشود.

نمرهاي كه امســال به خودتان داديدچندبو­د؟ چون كمالگرا هستم نمرهاي كه به خودم ميدهم از 01، 5 اســت. امســال تجربه عجيبي بوده و 8 ماه را به سختي گذراندم.

در چــه زمينههايــ­ي پيشــرفت يا پســرفت داشتيد؟ پسرفت نداشتم. شايد به آنچه خواستم نرســيدم ولي از پيشرفت بخواهم بگويم زبــان جديدي در حال يادگيري هســتم. در زمينه دروازهباني با مربي برزيلي كار كردم كه از نظر تكنيكي بهتر شدم. به آدم صبورتري هم تبديل شدهام.

دروغ سيزده بدر بگوييد. فوتسال بزرگترين اشتباه زندگيام بود.

پيغام نوروزيتان براي مردم ايران... سال بسيار سختي داشتيم. مردم زيادي را از دســت داديم ولــي ممنون بابــت اينهمه صبوريشان در زندگي آنهم در اين شرايط اقتصادي. تشــكر ميكنم از پدراني كه دارند سعيميكننده­مهامكاناتر­ابرايخانوا­دهشان فراهم كنند. اميدوارم امسال سال بهتري براي همه باشــد. به همه هم تبريــك ميگويم، هيچكس عزيزي را از دســت ندهد. اميدوارم همه لبهاي پرخنده داشته باشند.

از فصل بهار بگوييد. بهار فصلي اســت كه اميد را در وجودت زنده ميكند. آدم احســاس ميكنــد زمان تغيير رسيده و بايد گام به جلو برداري و زندگيات را به سمت پيروزي هدايت كني.

ارتباطتباح­يواناتچگون­هاست؟ دو تــا پرنــده خانگي دارم در اسپانيا هم با ســگ ها ي هم تيمي ها يم بازي ميكنم.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran