KHABAR VARZESHI

کشتيبهدنبا­لبيشترینکس­بسهميهالمپ­يكدرصربستا­ن

-

روزهاي پاياني سال خوب 1401 براي كشــتي ايران را پشــت سر ميگذاريم. كشتي ايران در سال رو به پايان، در بعضي از ردههاي سني نتايج بسيار خوبي كسب كرده و در برخــي از ردهها نيــز به رغم همه توقعاتوانت­ظارات،بعضيرخداده­ا و نتايــج دور از تصور رقم خورده، موجباتبهتو­تعجب،ناراحتيوتك­درخاطر عالقهمندان كشتي و تعدادي از قهرمانان و نامداران كشتي كشورمان را فراهم كرد. اگر چه كشتي ايران در اكثر مسابقات قهرماني نوجوانان،جوانان،اميدهاوبزر­گساالنقاره­اي و جهاني روي ســكوهاي برتــر، قهرماني و نايبقهرمان­ي آسيا و جهان ايستادند ولي در برخي پيكارها نيــز مقامي بهتر از چهارمي نصيبشاننشد.

به رغم همه نتايج شيرين و غرورانگيز يا تعداد بســيار انــدك ناكاميهــا­ي تلخ و ناخوشايند، ســال رو به پايان 1401 سالي خوب براي كشتي بود. در مسابقات قهرماني آسيا (بحرين) نونهاالن كشتي آزاد با 2 طال، 4 نقره و 2 برنز نايبقهرمان و فرنگيكاران با 4 طــال، 3 نقــره و 2 برنز قهرمان شــدند. نوجوانان آزادكار كشورمان در قرقيزستان با يك طال، 3 نقره و يك برنز در رده چهارم قرار گرفتند اما فرنگيكاران با 2 طال، 4 نقره و 2 برنز نايبقهرمان آسيا شدند. جوانان آزادكار كشــورمان در بحرين با 8 طالو يك نقره و فرنگيكاران هم با 7 طال، يك نقره و 2 برنز به قهرماني رســيدند. در پيكارهاي اميدهاي آسيا، نمايندگان كشورمان كشتي نگرفتند و در بزرگســاال­ن به ميزباني مغولســتان، آزادكاران بــا 6 طال، يك نقــره و يك برنز قهرمان شدند. فرنگيكاران هم با 4 طال، يك نقره و 2 برنز به نايبقهرمان­ي رسيدند.

در پيكارهاي نوجوانان قهرماني جهان به ميزباني ايتاليا، كشتي آزاد با يك طال، 2 نقره و 2 برنز چهارم شد ولي فرنگيكاران با يك طــال، 2 نقره و 4 برنز قهرمان شــدند. جوانان آزادكار در جهاني بلغارستان با 3 طال، يك نقره و 4 برنز، فرنگيكاران جوان نيز با 3 طال، 2 نقره و 2 برنز هر دو تيم روي سكوي قهرماني ايستادند. اميدهاي آزادكار ايراني در مســابقات جهاني اسپانيا با 4 طال و يك نقرهنايبقه­رمانشدند.فرنگيكاران­همبا3 طال و 3 برنــز به قهرماني رســيدند اما در بزرگساالنج­هاني2202صر­بستانبهعنو­ان ويترين اصلي كشتي در سال 1401 كشتي آزاد با 2 طال، 3 نقره و 2 برنز به نايبقهرمان­ي رسيد و فرنگيكاران نيز با دو نقره و يك برنز چهارم شدند.

اما ســال جديد براي كشتي اهميت و حساســيت خاصــي دارد. باتوجه به اينكه مسابقات قهرماني جهان 2023 صربستان، اولين مرحله گزينشي سهميه المپيك نيز محسوب شده و بيشترين سهميه بازيهاي المپيــك 2024 پاريس در بلگــراد توزيع ميشود، لذا حسن رنگرز و پژمان درستكار و همكارانشــ­ان در كادر فني تيم ملي، تمام برنامهها و تدابيرشان را به كار خواهند بست تا با كســب بيشترين ســهميه المپيك از مسابقات جهاني صربســتان، با فراغ بال و شرايطمناسب­روحي،مليپوشانكش­ورمان را براي المپيك پاريس مهيا كنند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran