KHABAR VARZESHI

اصال‌آدم‌ خسیسي‌نیستم‌

-

مصاحبه با علیرضا بیرانوند همیشه جذاب است. علیرضا خوشصحبت و خوشبرخورد اســت و هموارهسوژه­خوبيبرايرس­انههابهحسا­بميآید. بیرانوند در سالي که گذشت دومین جام جهاني خودش را هم پشتسر گذاشت و البته به فوتبال ایران و پرســپولیس بازگشت. این بار به بهانه فرا رســیدن عید نوروز به ســراغ گلر شــماره یک پرسپولیسوت­یممليرفتیم.گفتوگویيبا­حال و هواي عید و البته متفاوت که خواندنش خالي از لطفنیست. عليرضا سال نو مبارك. خیلي ممنونم. جا دارد من هم فرا رســیدن سال جدید را به شــما و همه مردم عزیز کشورم تبریک بگویم. امیدوارم ســال خوب و پربرکتي برايشان باشد.

وقتي اسم نوروز را ميشنوي ناخودآگاه ياد چه چيزيميافتي؟ خب هر وقت این اســم را ميشنوم یا نوروز نزدیک ميشود یاد خانهتکانيه­ا، خرید شب عید، لباس نو، ســفره هفتســین و کنار خانواده بودن در ذهنم ترسیم ميشود. راستش عید همیشه حال و هواي خاصي دارد و من ایام نوروز را خیلي دوســت دارم. رسم و رسومهاي ما ایرانيها به هنگام فرا رسیدن سال جدید بســیار جذاب و ارزشمند است و فکر ميکنم هر ایراني در خانهاش این رسم و رسومها را انجام خواهد داد.

براي سال جديد چه آرزويي كردي؟ واقعاسالمت­ينعمتبزرگي­است.امیدوارمخا­نوادهام و همــه مردم ایران ســالمت باشــند و آرامش به زندگيشــان برگردد. ضمن اینکه از خدا بخواهم کســب و کار مــردم رونق پیدا کند و مشــکالت اقتصادي هموطنانم به حداقل برسد.

يعني آرزوي فوتبالي نداري؟

چرا خب فوتبال شــغل و حرفه من اســت و مگر ميشود آرزوي فوتبالي نکنم. در سال جدید آرزو ميکنم ابتدا بتوانم با پرسپولیس قهرمان لیگ شــوم و جام قهرماني را تقدیم به همه پرسپولیسيه­ا کنیم. همچنین آرزو ميکنــم تیــم ملــي در جام ملتهاي آسیا موفق باشد و بتوانیم بهترین نتایج ممکن را بگیریم.

در ســالي كه گذشت دومين جام جهاني خودت را پشتسر گذاشتي و بين همــه گلرهاي تاريخ فوتبــال ايران ركورددارشد­ي.دراينخصوصچ­هصحبتي داري؟ این موضــوع افتخار بزرگي براي من بود. خیلي دوست داشتم در دومین جام جهاني خودم بازي کنم. خدا را شکر این اتفاق افتاد و دو بازي انجام دادم ولي شــرایط آنطــور که دلم ميخواست پیش نرفت. در بازي اول به شدت مصدوم شــدم و اصال اوضاع خوبي نداشــتم. در بازي با آمریکا هم خیلي به صعود نزدیک بودیم ولي متأســفانه حذف شدیم که خاطره تلخي بود. با این حــال حضور در جــام جهاني خیلي چیزهــا به آدم یاد ميدهد و باعث ميشــود پختهتر و باتجربهتر شوي.

دو سال ســخت را در بلژيك و پرتغال پشتسر گذاشتي. چه شد دوباره به پرسپوليس برگشتي؟ بله هر فوتبالیســ­تي آرزوي این را دارد که یک روز بازي در فوتبال اروپا را تجربه کند و لژیونر شود. فکر ميکنــم همه مردم ایــران ميدانند که من با چه

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran