Vizhenameh

شیرینیآ‌لمانی

- سمیه کریمی

مواد الزم:

آرد شیرینی پزی ................................. 300 گرم روغن صاف قنادی ............................ 150 گرم کره نرم شده (جایگزین روغن) ............. 0۸ گرم پودر قند................................................ 50 گرم تخم مرغ ........................................... یک عدد عسل یا شربت..................................... 30 گرم شیر ..................................................... 30 گرم

طرز تهیه:

روغــن و پــودر قنــد را بــا همــزن برقــی بزنید تا سبک شــود. سپس به ترتیب عسل، تخم مرغ، وانیل و شــیر را اضافه کــرده و به هم زدن ادامه میدهیم. آرد را کم کم افزوده و با کمک قاشق چوبــی مــواد را مخلوط میکنیم. ســپس خمیر آماده را داخل کیســه فریــزر به مدت یک الی 2 ســاعت استراحت دهید. خمیر را بین 2 نایلون به ضخامت نیم ســانتیمتر پهن کرده و با قالب یــا لیوان بــرش می زنیم. نیمی از شــیرینیها را حفــره دار کرده و همــه قالبها را در ســینی فر میچنیم. شــیرینیها را در فر از قبل گرم شــده با دمای 170 درجه قرار داده و به مدت 12 تا 15 دقیقــه میپزیــم. بعد از خنک شــدن، با کمک قلــم مو مقداری عســل یــا ژله مغــزی بیرنگ را کــه گرم کردهایم روی شــیرینیها­ی حفرهدار مالیــده و بــا پــودر پســته ...و تزئیــن میکنیم. با کمــک قیــف مقــداری مارمــاالد یــا ژلــه مغزی رنگــی روی شــیرینیها­ی بدون حفــره ریخته و شــیرینی حفره دار تزئین شــده را روی قســمت زیری قرار میدهیم تا شیرینیها جفت شوند.

نکته:

نکته :1 خمیر این شیرینی ورز داده نشود. اگر این خمیــر را ورز بدهیــد ســریع به روغــن میافتد و شیرینی بیکیفیت میشود. نکته۲: شیرینی آلمانی معموالً دو سه روز بعد از پخت جاافتادهتر و خوشمزه ترمیشود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran