Vizhenameh

گلنوشنصیری

-

همواره مرسوم است که با آغاز فصل جدید طراحان داخلی و متخصصین حوزه دکوراسیون راهکارهایی برای ایجاد تغییرات در منزل و هماهنگ کردن آن با فصل جدیــد ارائه میکنند. فصل بهــار نیز بویژه بهخاطر سرزندگی و شــادابی خاص آن بسیار مورد توجه قرار میگیرد. حال که در آستانه سال نو و خانه تکانی هســتیم، برای شــما پیشــنهاده­ای ســادهای داریــم که چنان تغییراتــی را در خانه ایجــاد کرده و فضایی جذاب و متفاوت داشته باشید.

رنــگ کــردن خانــه نیــز کاری پــردرد ســر و هزینــه بــر اســت. امــا میتوانیــد بســادگی، بــا هزینــه کــم و بــدون نیــاز بــه کمک کســی، تنهــا یــک دیــوار خانــه را بــه رنــگ مــورد عالقهتــان درآوریــد. پیشــنهاد جــذاب دیگــر رنــگ کــردن تنها ســقف اتاق اســت. ایــن کار تأثیــر بصــری بشــدت قــوی در فضــا ایجــاد میکند. عــوض کــردن رویــه مبلهــا و صندلیهــا میتواند دشــوار و پرهزینه باشــد. اما با انتخاب یک مبل یا صندلی بزرگ که اثر بصری قوی در فضــا دارد و تنها تعویض پارچــه روی آن، فضا به کلی دگرگون خواهد شد. اگــر امکان اســتفاده از پردههایی در جاهای مختلــف خانه هســت، حتمــاً ایــن کار را انجام دهیــد. خواهید دیــد که تنها جا بــه جایی مکان استفاده از پرده چه تأثیر شگرفی میگذارد.

فضاهــای کوچکی که بیاســتفاد­ه ماندهاند یــا تبدیــل به انبــاری و جای قــرار دادن وســایل اضافــی شــدهاند را در صــورت امــکان تغییــر کاربــری دهیــد. مثالً یک صندلــی و میز کوچک آنجا بگذارید تا تبدیل به کنجی دلپذیر شود. در صورت عدم امکان این تغییر، رســیدگی به این فضــا عالوه بر تمیز کردن آن را فراموش نکنید. کتابخانههـ­ـا و قفســهها اغلــب بــه مرور زمان به هــم ریخته و شــلوغ میشــوند. در عیــن مرتب کردن آنهــا، به ایدههایی ســاده چــون تغییــر ترتیــب چیدمــان کتابهــا، مرتــب کــردن آنها بر اســاس طیف رنگــی یا تلفیــق چیدمــان افقی و عمودی آنها فکر کنید. تنها تغییر رنگ دیوارها یا حتی قفسهها محیط را کامالً متفاوت و جذاب خواهد ساخت.

در فصــل بهــار اغلب دکوراســیو­نها بر پایه روشــن بــودن فضــا برنامهریــ­زی میشــوند. میتوانیــد بهطــور مثــال فرشهــا را جمــع کرد و از گبــه و گلیــم و انــواع فرشهــای کوچک تر، ســبک تر و بــا نقــش و نگارهــای شــاد و رنگها روشن استفاده کرد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran