Vizhenameh

اخبار زنان

-

مبــارزه بــا خشــونت علیــه زنــان را در قالــب طــرح پیگیــری کنیــد/ رئیس مجلــس در دیدار بــا اعضــای فراکســیون زنــان بــه آنهــا پیشــنهاد داد در صــورت تعلــل دولت در ارائــه الیحه مبارزه با خشــونت علیه زنان، این بحث را در قالب طرح پیگیــری کنند. علی الریجانی در خصوص مطالب عنوانشــده از ســوی نمایندگان گفت: تعیین سن برای ازدواج ممکن اســت با ایراد شــرعی از ســوی شــورای نگهبان رد شــود لذا به نظــر میآید مبنای تصمیمگیــر­ی باید «رشــد» باشــد به ایــن معنا که دختران به رشــد جســمی و فهمی رســیده باشند. وی ادامــه داد: بایــد برای رشــد عقلــی مؤلفههایی تعریف شود که دادگاه آنها را احراز کند.

الیحه برابری دیه زن و مــرد به دولــت ارائه شد/ معاون امور زنان و خانــواده ریاســت جمهــوری از ارائــه الیحــه دیــه برابــری زن و مــرد به دولت خبر داد و گفت: مســتندات فقهی و نظرات علمای حوزه در این الیحه آمده است. معصومــه ابتــکار افــزود: در نص صریــح قرآن کریــم هیــچ صراحتی بــه میــزان دیــه نداریم و دربــاره میــزان دیه یا تفــاوت آن میان مــردان و زنــان در قرآن هیچ صراحتی وجود ندارد. آنچه در این زمینه وجود دارد برداشــت های فقهی و تفاسیر اســت و در این زمینه بیشتر روی اجماع فقها نظر داده شده است.

زنــان بــه بودجــه و امکانــات بیشــتری نیــاز دارند/ مشــاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، با بیــان اینکه زنان قشــر تأثیرگــذا­ری در جامعــه محســوب میشــوند، گفــت: حــل مشــکالت زنان بــه بودجــه و امکانــات بیشــتری نیــاز دارد. فریبــا نظریپور کیایی اظهار داشــت: حــوزه زنان بودجه مســتقلی ندارد ولی این موضوع به معنای بســته شــدن راه بــرای فعالیــت زنــان در بخــش تولید و فعالیــت نیســت. وی افــزود: اســتفاده از بودجــه بهزیســتی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، سازمان فنی حرفــهای، معاونــت زنان ریاســت جمهوری و ســمنها میتوانــد راهگشــای حــل مشــکالت تولیدکنندگ­ان زن باشد.

۰۰7۲تشکلاج­تماعی زنــان و خانــواده بــه ثبت رسیده است/ بر اساس اعالم معاونت امــور زنــان و خانــواده ر یا ســت جمهو ر ی بعــد از پیروزی انقالب اســالمی تاکنــون 2 هزار و 700 تشــکل اجتماعــی زنــان و خانــواده به ثبت رســیده کــه نســبت بــه پیــش از انقالب اســالمی رشــد چشمگیری داشــته اســت. پیش از پیروزی انقالب اســالمی 20 تشــکل در حوزه زنان به ثبت رســیده بود. ســازمانها­ی مردم نهــاد میتوانند نقــش کلیــدی در برنامهریزی­هــای منطقــهای و کارگروههــ­ای مختلــف اجتماعی داشــته باشــند ضمن اینکه در تنظیم برنامه توسعه ششم کشور نیز از توانمندی آنان استفاده شده است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran