Vizhenameh

شربت اینورت (شربت بار)

-

مواد الزم:

شکر ............................................................................... ۲ پیمانه زعفران دم کشیده ....................................... یک قاشق چایخوری آب ............................................................................. یکپیمانه گالب .............................................................. ۲ قاشق غذاخوری گلوکز ........................................................... یک قاشق غذاخوری جوهرلیمو ........................................ یک چهارم قاشق چایخوری

جایگزینها:

گلوکز ............... عسل / جوهرلیمو .............. آب لیموترش تازه

طرز تهیه:

شــکروآب را باهــم مخلــوط کــرده ســپس زعفران وگالب را نیز به آن اضافــه میکنیــم. شــربت را روی حــرارت میگذاریــم و چنــد دقیقه یک بــار آن را هم میزنیم تا شــکر حل شــود. بعد از اینکه شــربت به جــوش آمد دیگــر هــم نمیزنیم. حرارت را خیلی کم کرده و بگذارید نیم ساعت ریز بجوشد. جوهرلیمو را با یک قاشــق آب حــل کرده و به شــربت اضافه کنید. در آخر گلوکز را اضافــه کنیــد. بعــد از٥ دقیقــه شــربت آماده است. برای گوشفیل باید شــربت غلیظ و گرم باشــد اما برای زولبیا ازگرم مقداری بیشــتر و برای بامیه ولرم رو به خنک باشد. ایــن شــربت را میتوانیــد از قبــل درست کرده و در یخچال نگهداری کنید و در زمان اســتفاده آن را روی حرارت مالیم گرم کنید.

نکته:

کنید.گلوکــز و جوهرلیمــو را ازلوازم قنادی تهیه -از ایــن شــربت بــرای تهیــه زولبیا، بامیه و لقمه های پنیری سرخ شده استفاده می شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran