Vizhenameh

اخبار زنان

-

بــا تصویــب مجلــس والدین سهلانگار مجازات میشــوند/ نماینــدگا­ن مجلــس با حضــور معاون رئیــس جمهــوری در امور زنــان و خانــواده در صحن مجلس شــورای اســالمی برای دفاع از تصویب ماده 9 الیحــه حمایــت از اطفــال و نوجوانــان اعاده شــده از شــورای نگهبان، مقــرر کردند: والدینــی که بهدلیل بیتوجهی و ســهلانگار­ی منجر به فــوت یا جراحات فرزندانشــ­ان شوند مجازات میشــوند. نمایندگان در ادامــه جلســه علنی روز 15 اردیبهشــت مــاه مجلس شــورای اســالمی الیحه حمایت از اطفال و نوجوانان را برای تأمین نظر شــورای نگهبان با ۰51 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 5۲۲ نماینده حاضر تصویب کردند.

طــرح شناســایی زنــان سرپرســت خانــوار در حال انجام اســت/ معاون رئیس جمهــوری در امــور زنــان و خانواده گفت: طرح شناسایی زنان سرپرست خانوار که آمادگی شــروع فعالیــت در مشــاغل خانگــی را دارند با همــکاری جهاد دانشــگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است. معصومه ابتــکار با بیان اینکه طراحی و تأمین بودجه این پــروژه از ســوی معاونت ریاســت جمهــوری در امــور زنــان و خانــواده انجام شــده اســت افزود: جهــاد دانشــگاهی و وزارت تعــاون، کار و رفــاه اجتماعــی وظیفه اجــرای این طــرح را برعهده دارند.

آمــار طــاق در کشــور 2 درصــد کاهــش یافتــه اســت/

مدیــرکل پیشــگیریه­ای فرهنگی و اجتماعــی معــاون اجتماعــی و پیشــگیری از وقــوع جــرم قــوه قضائیه گفــت: در 9 ماهه ســال 97 آمار طالق نســبت به ســال ماقبــل آن ۲ درصد کاهش یافته اســت. علی محمــد زنگانه با تأکید بر اینکــه در ســال 96 بیــش از ۰۰1 هــزار و 675 پرونده طالق در دادگاههای سراســر کشــور به ثبت رســیده اســت، خاطرنشــان کــرد: در ســال 97 آمــار طــالق بــه ۰۰1 هــزار و 514 درخواســت رســید کــه نســبت بــه ســال مشــابه قبــل ۲ درصــد کاهــش را نشــان میدهد.

نــرخ حــق بیمــه و شــرایط بازنشســتگ­ی

زنانخانهدا­ر/مدیرکل تأمیــن اجتماعــی غــرب تهــران دربــاره بیمــه زنــان خانــهدار گفت: یکــی از دغدغههای زنان خانــهدار، آینده آنهاست لذا به منظور از بین بردن دغدغه این زنان بیمه این گروه را در دســتور کار قرار دادهایم و بر این اســاس قرار شده اســت زنان خانهدار از 18 تا ۰5 سالگی در صورت تمایل به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمــه کننــد. البتــه زنــان مجــرد هــم میتوانند درخواســت بدهنــد و از ایــن فرصــت بهرهمنــد شوند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran