Vizhenameh

مشاور شوید

- موفقیت یگانه خدامی

تجربه باالی شــما در تخصص و کارتان فقط نباید محدود به مجموعه و شــرکت خودتان شــود. شــما میتوانید در موضوعی که در آن تخصــص دارید به دیگران مشــورت بدهید و هم به آنها کمک کنید و هم به خودتان. شــاید فکر کنید که این کار سود و تأثیری برای خودتان ندارد اما اشتباه میکنید و بعد از مدتی میبینید ایــن مشــورت دادنهــا همانطور که باعث پیشــرفت دیگران شــده بــه موفقیت خودتان هم کمک کرده است. دالیل مفید بودن این کار اینهاست:

مشــورت دادن و راهنمایــی کــردن دیگران یعنی شــما قابلیــت هدایت یک تیم را هم دارید. این کار شــاید ابتدا باعث شود مسئولیتتان بیشتر شود اما باید بدانید که به پربار شــدن روزمهتان کمک میکند و شما را مدیری قدرتمند نشان میدهد. ممکن است بعد از مدتی به هر دلیلی نخواهید در مجموعه فعلی کار کنید آن وقت این تجربهها و این رزومه باعث میشود امکان پیدا کردن شغلها و موقعیتهای بســیار بهتر را داشــته باشــید. شــاید فکر کنید برای مشاوره دادن بیش از اندازه ســرتان شــلوغ اســت، اما وقتی در قالب مشــاور شــروع به فعالیت کنید، میتواند فرصتهای شــغلی تازهای برای شــما فراهم کند و بیشــتر و بهتر پیش بروید.

اینکه دیگران از راهنمایی و مشورت شما استفاده کنند باعث میشود شبکه ارتباطات شــما گســتردهتر شــده و تقویت شــود. شــما افــراد بیشــتری را خواهید شــناخت که در مواقع لزوم میتوانید از آنها کمک بگیرید. این ارتباطات همیشه به درد میخورند و هیچ وقت از آنها پشیمان نخواهید شد. در واقع داشتن چنین ارتباطاتی میتواند درهای تازهای به روی فرصتهای جدیدی باز کند که ممکن اســت موقعیتهــا­ی تــازهای برایتان ایجــاد کند. به ایــن کار به چشــم امکانی در ایجاد یک شبکه قدرتمند نگاه کنید.

قرار نیســت همه مشــورت دادنها رایگان باشــد. ممکن اســت به بعضیها براســاس دوســتی یا روابط خانوادگی مشــورت دهید و آنهــا را راهنمایی کنید اما بــرای بقیه مشــاورهها میتوانید پــول دریافت کنیــد و به این ترتیــب این کار یک منبــع درآمــد اضافه و خوب برایتــان خواهد بود. شــما میخواهید بخش مهمی از تجربیاتتــ­ان را در اختیــار دیگــران قــرار دهید و به آنها کمک کنید در کارشــان پیشرفت کنند پس اصالً عجیب نیست که این پول را بابت مشاوره دریافت کنید.

شــما مطرح میشــوید. این یکی دیگر از ثمرههای مشــورت دادن به دیگران در حوزه تخصصتان اســت. بعد از مدتی با این کار شــما بهعنوان فردی کاربلد در حوزه خودتان معرفی شده و سر زبانها میافتید. به این ترتیب بیشتر مطرح میشــوید و همین باعث میشــود موقعیتهای بســیار بهتری ســر راهتان قرار بگیرد. اگر هم در شرکتی کارمند هستید با این کار به چشــم رئیستان بهعنوان یک کارمند کوشــا و مســئولیت پذیر و کســی که به آموزش نیروهای جدید اهمیت میدهد مطرح میشوید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran