Israel Hayom

חי כמו גיבור - עד הסוף

גם האמונה ביכולתו לברוח שוב מהמוות, לא מנעה את התוצאה הטרגית ● המוזיקאי והבמאי אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו ● קרוביו זכו להעניק לו חיבוק אחרון, והודו: "נתגעגע כל החיים"

- דניאל סיריוטי, ערן סויסה ומאיה כהן

24 שעות חלפו מאז הדיווח על טביעתו של הזמר, היוצר והבמאי אמיר פרישר גוטמן, ונ ראה היה שמדינה שלמה עוקבת בדאגה, מייחלת לנס שישנה את רוע הגזרה, מסוג הניסים הבלתי אפשריים שהוא כבר חווה, לפני פחות משנה. עם זאת, מעט לפני השעה חמש בערב, יצאה ההודעה הרשמית על מותו.

בשעותיו האחרונות, בעודו מחו בר למכונות במחלקת הטיפול הנ מרץ של בית החולים, הגיעו חבריו ובני משפחתו אל חדרו ונפרדו ממנו בפעם האחרונה. היו שנישקו וחיב קו אותו, היו שאמרו מילות אהבה אחרונות ואחרים אף ביקשו ממנו סליחה. בני המשפחה והחברים הק רובים לא משו מפתח המחלקה, בעוד הצוות הרפואי דיווח על ההידרדרות החמורה במצבו. בשעות הצהריים כבר יצאה הודעה ולפיה מוצו כל מגוון הטיפולים הרפואיים שהוענקו לגוטמן. את הדברים אמר ד"ר מיקי הלברטל, סגן מנהל בית החולים. "אין לנו יכולות לעזור", אמר, "אין סיכויי הישרדות יותר".

על אף ההידרדרות, היו מי שלא איבדו את התקווה. "אנחנו בכלל לא חושבים על האפשרות לנתק את אמיר ממכונות ההנשמה", אמר ל"ישראל היום" בן משפחה קרוב של פרישר גוטמן, והוסיף: "אנחנו מא מינים בניסים ולא מאבדים תקווה עד הרגע האחרון. אם הצליחו לה שיב לו דופק אחרי 50 דקות, אנח נו מאמינים שנזכה לנס נוסף והוא יתאושש".

עם זאת, כאמור, הסוף העצוב הגיע סמוך לשעה חמש. "לאחר יומיים של מאמץ רפואי טוטלי, לצ ערנו אמיר גוטמן נפטר", אמר לעי תונאים הרבים ד"ר ירון בר לביא, מנהל מח' טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. לדבריו, "הוא נפטר בקריסת מערכות ולא חזר להכרה מרגע שביצענו את ההחייאה שלו. הבוקר הבנו שאין יותר זרימת דם מוחית והודענו למשפחה, שהבינה והודתה לנו על המאמצים. לצערנו זה הסתיים במצב של מוות".

"תמיד היית מקום ראשון"

"קיבלתי את הבשורות כשאני בחו"ל ונשבר לי הלב", מסר חברו ללהקת היי פייב, מייקל הרפז. הוא הוסיף: "איבדתי אח וחבר. לפני שנה וחצי היה משבר ביננו ולצערי הרב לא השלמנו. אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל אחורה ולהגיד לו משהו הייתי אומר לו שאני אוהב אותו". חבר נוסף בלהקה שבה התפרסם, אייל דסאו, אמר כי "אמיר ואני הכ רנו עוד קודם לעבודה בלהקה. עם זה שהיו מחלוקות, אנחנו בני אדם ואהבתי אותו מאוד. אני אזכור אותו תמיד ואתגעגע אליו כל החיים".

השחקנית וכלת פרס ישראל גילה אלמגור, שחיתנה את פרישר גוטמן עם בן זוגו ינאי, והיתה חברה קרו בה של המשפחה, התקשתה אתמול למצוא את המילים. "הלב שלי מרו סק. אלוהים סימן אותו כקורבן, כל הדבר הזה זה סרט אכזרי רע ומטו רף", אמרה, "מדובר באיש נהדר, איש צעיר שבנה משפחה עם בן זוג נפלא וילד מקסים. אחרי כל מה שהוא עבר עם ה'יש סרטן אין סרטן' הוא נולד מחדש, וביום הזה אתה לוקח אותו? כשהוא רץ להציל ילדה? אם מישהו היה יושב וכותב את התסריט הזה היו אומרים לו שזה לא אמין".

אמיר פרישר גוטמן הפך לאורך השנים לסמל של הקהילה הגאה. אתמול מסרו אנשי האגודה למען הלהט"ב בישראל כי הם המומים וכואבים על מותו הפתאומי. "שו לחים את תנחומינו לינאי ולמשפ חה", הוסיפו.

הזמרת דנה אינטרנשיונ­ל, שהופיעה בחתונתו, כתבה: "רוי פרישר גוטמן המתוק כל כך, אתה לא יודע לקרוא עדיין, ובטח גם לא תראה את זה, אבל נורא רוצה לחבק אותך חזק ולהגיד לך איזה אבא גיבור ואמיץ ומיוחד וטוב לב היה לך". היא הוסיפה: "אני בטוחה שתשמע את זה כל חייך, ואולי יום אחד מישהו יראה לך גם את זה. אתה צריך להגיד תמיד בגאווה גדולה: אני הבן של אמיר".

היוצר דורון מדלי כתב: ״יותר מהכל, היית בעיניי אחד שלא רואה בעיניים ברמות הכי גבוהות שנת קלתי בהן. פייטר, מפוצץ מוטיב ציה, מכור לפופ צבעוני ומושלם כמו שאנחנו אוהבים". הוא הוסיף וכתב: "תמיד היית מקום ראשון. מלך הד רמה והשואו. הכל בגדול. הכל וואו. כמה שיותר מוגזם. כמו הסיפור הב לתי נתפס של סוף חייך. זה שברון לב ועצב בלתי מוכרים".

הודעות נחמה יצאו גם מתיאטרון הבימה, שבו פרישר גוטמן שיחק תפקידים ראשיים במחזות "מרי לו" ו"הלהקה", ומאיגוד אמני ישראל, שכינה אותו "גיבור".

הזמרת דנה אינטרנשיונ­ל כתבה לבנו רוי: "נורא רוצה לחבק אותך חזק ולהגיד לך איזה אבא גיבור ואמיץ ומיוחד וטוב לב היה לך. אתה צריך להגיד תמיד בגאווה: אני הבן של אמיר"

 ??  ??
 ?? צילום: קוקו ?? גילה אלמגור
צילום: קוקו גילה אלמגור
 ?? צילום: קוקו ?? דנה אינטרנשיונ­ל
צילום: קוקו דנה אינטרנשיונ­ל
 ?? צילום: רונן אקרמן ?? מייקל הרפז
צילום: רונן אקרמן מייקל הרפז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel