Israel Hayom

הפרק האחרון בחיים

ההצלחה המסחררת, הסרטן שלא היה והשיקום הממושך - כל אלה היו פרקים בסיפור של אמיר פרישר גוטמן ● הפרק החותם, שבו שם את חיי אחייניתו לפני חייו, סגר את הסיפור בסוף עצוב מאין כמוהו

- מאיה כהן וערן סויסה

סיפור מותו של אמיר פרישר גוטמן הוא פרק אחד בתוך רצף סיפורים יוצאי דופן בעוצמ תם, שהסעירו את חייו ואת חיינו בשנים האחרונות. תפנית משמ עותית חלה בחיי האיש שכיכב בלהקת הבנים היי פייב, שעשה פרויקטים מוזיקליים רבים, כיכב בתוכניות טלוויזיה ועמד על במת התיאטרון הלאומי.

בחודש אפריל אשתקד, בעודו עובד על מופע איחוד של להקת היי פייב, שבה התפרסם במהלך שנות ה ,90 חש ברע וקיים בדי קות רפואיות. בסיומן התבשר כי הוא חולה במחלת הסרטן. בעקבות הגילוי הוא התחיל לקבל טיפולים כימותר פים קשים והוכן להשתלת מח עצם.

על אף האבחנה החד משמעית שקיבלו בישראל פרישר גוטמן ובן זוגו ינאי, החליטו השניים להתייחס לשמועות שהטילו ספק בסוג המח לה, ולקבל חוות דעת נוספת מרופא מומחה בניו יורק. שם, גילו לתדה מתם כי אמיר כלל אינו חולה, וכי הטיפול שקיבל ושהחליש את מע רכות גופו היה מיותר.

הליך השיקום היה קשה במיוחד, ונמשך כמעט שנה. בשבוע שעבר הגיש את כתב התביעה נגד בית החולים איכילוב בשל האבחון הש גוי של מחלתו. הוא דרש סכום של חמישה מיליון שקלים. בד בבד, אמיר שחתונתו ב 2010 עם ינאי, בן זוגו, והפך לסמל הקהילה הגאה, לחם את מלחמתה בשבוע שעבר, כשהיה פעיל במאבק נגד החלטת בג"ץ שלא לאפ שר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים. הוא אף היה אמור להנחות את מצעד הגאווה בירושלים בשבוע הבא.

מול מצלמות "מחוברים"

בסוף השבוע קיבץ פרישר גוטמן את כל חבריו הקרובים לחגוג איתו בצפון הארץ שנה לקבלת החיים שלו בחזרה. בשישי בערב הוא עבר אחד אחד, כשדמעות בעיניו, והודה לו על העזרה והתמיכה בזמן המחלה ועל הנוכחות שלו בחייו. הכל תועד גם למצלמה של "מחוברים" איתה הוא מסתובב בחודשים האחרונים לקראת העונה הבאה.

חצי יממה אחרכך קרה הנורא מכל. כשהבחין באחייניתו בת ה 5 נסחפת ללב הים, יצא כדי להצילה. הוא הח זיק אותה מעל לפני המים עד שח ברים שהיו במקום הצליחו למשות אותה מהמים. עם זאת, בזמן הזה הוא עצמו בלע כמויות גדולות של מים, ולדברי עדי ראייה, איבד את הכרתו מיד אחרי שאחייניתו חולצה מהס ערה. בבית החולים ליבו חזר לפעום, אך הנזק המוחי כבר היה בלתי הפיך.

אתמול הוא נפטר בבית החולים שבו נולד. בן 41 במותו. חלק לא מבוטל מעשייתו בתחומי המוזיקה, התיאטרון והבימוי עוד יהדהד כאן שנים רבות.

"אני יכול לגעת לאנשים בלב, אני יכול להרגיש ולגרום כאב, לקום ביום רגיל מבלי להתכוון - ופתאום להרגיש איך הכל זה אין" מתוך "תפוס את העולם" מילים: אייל דסאו, אייל שחר, אמיר פיי גוטמן, שי להב ועידן יסקין

 ?? צילום ארכיון: מאיר פרטוש ?? עם בן זוגו, ינאי על חוף הים, ערב לפני הטביעה כוכב הפופ של שנות ה .90 בלהקת היי פייב
צילום ארכיון: מאיר פרטוש עם בן זוגו, ינאי על חוף הים, ערב לפני הטביעה כוכב הפופ של שנות ה .90 בלהקת היי פייב
 ?? צילום ארכיון: דודי ועקנין ?? לחם את מלחמות הקהילה הגאה
צילום ארכיון: דודי ועקנין לחם את מלחמות הקהילה הגאה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel