Israel Hayom

נס בתגלית: התלוננה על כאבי ראש, וניצלה ממפרצת מוחית

קימברלי ווינקלר נהנתה עם חבריה בסיור של פרויקט תגלית בארץ ● אלא שבמהלכו היא חשה כאבי ראש חזקים - ופונתה לביה"ח ● רופאי הדסה הצילו את חייה: "היא סבלה מדימום מאסיבי"

- יורי ילון

רופאי ביה"ח הדסה בירושלים הצילו לאחרונה את חייה של קימברלי ווינקלר (22) מהרפובליקה הדומיניקני­ת, שהתמוטטה במהלך סיור של "תגלית" בארץ וסבלה ממפרצת ומדימום מוחי נרחב.

ווינקלר, סטודנטית מאוניברסיט­ת מינסוטה, השתתפה עם חבריה בפ רויקט תגלית, המביא לישראל צעי רים יהודים מרחבי העולם. היא נה נתה מהסיורים ואף חגגה עם חבריה יובל לאיחוד ירושלים. אלא שבימים האחרונים של הסיור קימברלי סבלה מכאבי ראש עזים, ולמרות שציפתה לערב שבת ולסעודה עם חבריה, לא היתה מסוגלת להשתתף באירוע.

לדבריה, "נשארתי במלון עם החבר שלי האנטר, שהשתתף גם הוא במסע תגלית, מתוך תקווה שארגיש טוב יותר". אלא שהכאבים רק החמירו. האנטר התקשר לאביה של קימברלי, רופא עיניים. האב, ד"ר גרנט ווינקלר, אמר לחבר: "תשיגו לה עזרה". בשלב זה החלה קימברלי לפרכס. אמבולנס מד"א הוזעק, ובתוך דקות היתה הצ עירה בדרך להדסה עין כרם. "המצב של קימברלי היה חמור ביותר", תיאר ד"ר גיא רוזנטל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ נוירוכירור­גיה ונוירוכירו­רג בכיר במחלקה לנוירוכירו­רגיה בהדסה, "היא סבלה ממפרצת שפקעה ודיממה באופן מאסיבי - מצב שסיכן את חייה". ד"ר ווינקלר קיבל את הדיווח על מצב בתו והחליט לטוס מייד לי שראל עם רעייתו ובנותיהם. החשש היה שהם יגיעו רק כדי להיפרד מקימברלי.

פרופ' חוסה כהן, מנתח בכיר במ חלקה הנוירוכירו­רגית בהדסה, הח דיר קפיצי פלדה למוח של קימברלי כדי לעצור את הדמם ואת המפרצת. מדובר בניתוח רגיש במיוחד. "נכנ סתי להלם כשראיתי אותה", אמרה מרים ווינקלר, אמה של קימברלי, "היא לא זזה. לא הייתי בטוחה שזו אותה ילדה שלי, ששיחקה כדורעף ורקדה ג'ז". פרופ' כהן ציין כי "סרי קות ה CT שלה היו כה גרועות, שכו לם היו מופתעים שהיא עדיין בחיים". קימברלי נותחה שלוש פעמים. "היה לה מזל שהיא היתה קרובה להדסה", אמר אביה, "היא היתה יכולה להיות גם במצדה או בכנרת. מה שבטוח הוא שאם זה היה קורה במדינה שלנו היא לא היתה שורדת".

במהלך השבועות שבהם שהתה בהדסה, תוך כדי עבודה אינטנסי בית של צוותי המחלקה, קימברלי חזרה ללכת ולדבר. ההתרגשות היתה עצומה כשקימברלי אמרה: "אבא, אני אוהבת אותך". האחות קלאודיה גם הלכה עם המשפחה לכותל. בשבוע שעבר קימברלי נפרדה מהצוות וח זרה לביתה. "לעולם לא נוכל להודות מספיק להדסה על שהחזירו לנו את קימברלי", אמר אביה.

 ?? צילום: דוברות הדסה ?? קימברלי ווינקלר עם פרופ' חוסה כהן
צילום: דוברות הדסה קימברלי ווינקלר עם פרופ' חוסה כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel