Israel Hayom

סימון לישראלים במלון ברומניה: "כמו טלאי צהוב"

ישראלים באתר נופש ברומניה זועמים: התיירים מישראל מסומנים בצמיד מיוחד בצבע סגול ● בעקבות פניית "ישראל היום": משרד החוץ יפעל למיגור התופעה

- שמעון יעיש

תופעה חמורה באחד היעדים החדשים והחמים בקרב ישראלים: אריק קוגן, ישראלי שהגיע לחופשה ביעד החוף הרומני מאמאיה, הבחין כי בימיו הראשונים בחופשה כולם מצליחים לזהות שהוא ישראלי, פונים אליו בעברית ומבינים בתוך שניות מאיזו מדינה הגיע לחופשה ברומניה. לאחר כשלושה ימים פתר את התעלומה: קוגן גילה כי הישראלים "מסומנים" בצמיד סגול שניתן לתיירים מישראל במלון Phoenicia ‪.Holiday Resort‬

קוגן גילה זאת לאחר כשלושה ימים שבהם מחירי המוצרים שרכש מהבר בבריכה השתנו, המוכרים בחוף התייחסו אליו באופן מוזר והמקומיים ידעו מייד שהוא ישראלי.

בשיחה עם קוגן, שפירסם פוסט בעניין בקבוצת "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, הוא מספר כיצד גילה את סימון הישראלים המרגיז. "הגעתי לאחד הברים באזור החוף ולפתע ראיתי מקרא צבעים של צמידים: 'פנסיון מלא', 'חצי פנסיון' ועוד מגוון רחב של סוגי אירוח במלונות היעד, אך צבע אחד בלט לי יותר מכל, הסגול שעל ידי, 'קבוצה ישראלית'. ישר נפל לי האסימון והבנתי שמדובר בסימון ישראלים", סיפר קוגן. עוד הוסיף כי "הישראלים הם היחידים שמסומנים לפי המדינה שממנה הגיעו, אין עוד תיירים ממדינות אחרות שמקבלים צמידים באופן כזה. זה פשוט לא בסדר, אני ממש מסכים שזה מזכיר את הטלאי הצהוב".

מבדיקה ברשת עולה כי קוגן הוא לא הראשון שהתלונן על המקרה. לפני כשנה פרסם תייר ישראלי ב"טריפ אדוויזור", אחד מאתרי התיירות הגדולים בעולם, כי הישראלים מסומנים בצמיד סגול שני־ תן רק להם. "זה מסוכן מבחינה ביטחונית", כתב.

קוגן פנה למשרד החוץ ושיתף את "ישראל היום" בתגובה שקיבל: "הזוי לסמן את הישראלים בצמיד סגול, מזכיר מאוד מגן דוד על הלבוש של היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה... משרד התיירות הוא זה שצריך להיות מעורב". קוגן ניסה להשיג את תגובת המלון, שלטענתו הפנה את האצבע לכיוון חברת "כנפי משק", הספק האחראי לחופשות במלון. מ"כנפי משק" נמסר: "אין לנו נגיעה ועניין לסידורים הפנימיים של המלון, ובטח שלא ביקשנו מהמלון לסמן את העובדה שהאורחים ישראלים".

ממשרד החוץ נמסר כי סימון הישראלים "בזוי ומזעזע. שגרירות ישראל תפעל כדי לבטל את הסימון באופן מיידי". עד למועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובה מבית המלון ‪Phoenicia Holiday‬ Resort וממשרד התיירות.

 ??  ?? צמיד סגול לתייר הישראלי
צמיד סגול לתייר הישראלי
 ??  ?? המלון המדובר ברומניה
המלון המדובר ברומניה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel