Israel Hayom

הערכות: טבע תפטר 350 עובדים בישראל

חברת התרופות עוברת תהליך התייעלות עקב קשיים כספיים ● ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה ● טבע: "מבצעים את התהליך בכובד ראש וברגישות"

- חזי שטרנליכט

ענקית התרופות טבע צפויה לפטר, כך לפי ההערכות, כ־053 עובדים כחלק ממהלך רה־ארגון כולל. החברה הודיעה אתמול כי היא פותחת במהלך התייעלות, וכי בכוונתה לפנות ל"הליכי היוועצות" מול ההסתדרות והוועדים בשניים מאתריה: המפעל בכפר סבא ומפעל טבע־טק בנגב.

התהליכים צפויים לצאת לדרך בחודשים הקרובים. כיום מעסיקה טבע 7,000־כ עובדים ברחבי הארץ, מהצפון ועד הנגב. חברת טבע נמצאת בתסבוכת פיננסית לא פשוטה, לאחר שרכשה את חברת אלרג'ן תמורת כ־04 מיליארד דולרים, ובהמשך צלל שווי השוק שלה בבורסה בשיעור חד. לחברה נטל חוב גדול, והיא מתנהלת ללא מנכ"ל או סמנכ"ל כספים זה כמה חודשים, ואת התפקיד שלהם נושאים ממלאי מקום. רק לאחרונה דווח על מועמד פוטנ־ ציאלי, מנכ"ל אסטרה זנקה פסקל סוריו, שהודיע די במהירות כי אין בכוונתו לעזוב ולעבור לנהל את טבע. ההערכות בשוק ההון הן כי פיטורי מאות עובדים הם בבחינת צעד ראשון בגל קיצוצים שתידרש החברה לבצע בארץ וברחבי העולם, לאחר שייבחר המנכ"ל החדש.

בטבע מסרו בהודעת החברה כי "לנוכח המציאות העסקית המורכבת שעימה מתמודדת תעשיית הפארמה כולה, וטבע בפרט, טבע מיישמת בשנים האחרונות תכנית גלובלית לרה־ארגון ומיקוד עסקי - לאורכה ולרוחבה של החברה. חלקים נרחבים מתוכנית זו כבר הושלמו במרבית המדינות שבהן טבע פועלת". הנשיא והמנכ"ל הזמני של החברה יצחק פטרבורג אמר: "ישראל, והנגב בפרט, חשובים לטבע, ופעילותנו כאן תמשיך להוות נדבך משמעותי לחברה גם בעתיד". גורמים מטעם טבע הוסיפו כי "התהליך מתנהל תוך קיום הליך היוועצות פתוח ושקוף עם ההסתדרות והוועדים. טבע מבצעת תהליך מורכב זה בכובד ראש, תוך שהיא דואגת לניהולו ברגישות המרבית ובליווי שוטף של מנהלי החברה, המקיימים ערוץ תקשורת פתוח עם כל עובד ועובד על מנת להבטיח התנהלות הוגנת ומכבדת".

בעקבות ההודעה הודיע אתמול אחר הצהריים יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על סכסוך עבודה בתשעה אתרים של חברת טבע בישראל, אשר עובדיהם מאוגדים בהסתדרות. הסכסוך שהוכרז מקיף 6,000־כ עובדים בחברה, וחל בין השאר על מפעלי טבע בנתניה, בכפר סבא, בקריית שמונה, באשדוד, בפתח תקווה, בירושלים, בפארק תעשיות חמ"ן ובמועצה אזורית נאות חובב. ההודעה על הסכסוך נמסרה לפטרבורג, הנשיא והמנכ"ל הזמני של טבע.

 ?? צילום ארכיון: דודו גרינשפן ?? מפעל טבע־טק בנגב, אחד היעדים לקיצוצים
צילום ארכיון: דודו גרינשפן מפעל טבע־טק בנגב, אחד היעדים לקיצוצים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel