Israel Hayom

"אתחרט על השיחה האחרונה עד יום מותי"

20 שנה למות הנסיכה דיאנה ● בסרט תיעודי חדש על מורשתה, מביעים הנסיכים וויליאם והארי צער על כך שקיצרו את השיחה עם אמם כי היו עסוקים במשחק

- ארז פריש, לונדון

לקראת יום השנה ה 20 למותה של הנסיכה דיאנה, בנה וויליאם, הדוכס מקיימברידג', ואחיו הצעיר הארי חשפו לראשונה חרטה עמוקה על השיחה האחרונה שניהלו עם אמם, וציינו כי ביקשו לקצר את השיחה מפאת רצונם להמשיך לשחק.

השניים, שהיו בני 12 ו 15 כשדיאנה נהרגה בתאונת דרכים בפריז ב 31 באוגוסט ,1997 הודו שהיו עסוקים במשחק אינטנסיבי בחצר האחוזה המ לכותית בבלמורל, בית הקיץ המלכותי בסקוטלנד, ולא תיארו לעצמם שהשיחה הקצרה עימה תהיה גם האחרונה.

"השיחה הזאת עדיין יושבת לי על המצפון באופן כבד מאוד", הודה וויליאם, והארי אמר: "אתחרט על השיחה הזאת עד יום מותי". וויליאם והארי אמרו את הדברים במסגרת סרט תיעודי חדש, "דיאנה, אמנו: חייה ומורשתה", שישודר היום בערוץ ITV הבריטי.

לדברי וויליאם, "באותו היום אני ואחי התרוצצנו בחוץ יחד עם בני הדודים שלנו ועשינו כיף חיים". הארי הוסיף: "בתור ילד, מעולם לא נהניתי לדבר עם הוריי בטלפון. אבל בגלל המצב המשפ חתי )הגירושים, א"פ( מצאנו את עצמנו מדברים עם ההורים יותר מדי זמן בט לפון ופחות מדי פנים מול פנים. הט לפון צלצל, והוא )וויליאם, א"פ( הרים את שפופרת הטלפון ודיבר עימה בערך חמש דקות".

וויליאם הוסיף: "אני חושב שגם אני וגם הארי היינו להוטים לומר להתראות, כלומר שנדבר יותר מאוחר ושאנחנו חייבים ללכת... שיחת הטלפון הזאת נו תרה חרותה אצלי עמוק מאוד". וויליאם סיפר כי הוא זוכר היטב מה דיאנה אמרה לו, אבל בחר שלא לשתף את הציבור בפרטים מהשיחה.

הנסיך הארי, שחשף לאחרונה כי פנה לקבל טיפול פסיכולוגי בגלל הקושי שחש בהתמודדות עם מות אמו, סיפר שהוא זוכר במפורש כשקראו לו לקבל את השיחה האחרונה מאמו. "היא התק שרה מפריז. אני לא באמת זוכר מה אמ רתי לה, אבל למשך שארית חיי תישאר בליבי החרטה בנוגע לכמה קצרה היתה אותה השיחה. אם יכולתי לדעת מראש שזו תהיה השיחה האחרונה, הייתי אומר את כל הדברים שהייתי רוצה לומר לה. לדאבוני, אצטרך להתמודד עם העובדה הזאת למשך כל שארית חיי" .

בד בבד, הארי ואחיו מתרפקים על אמם, שהיתה כיפית והתנהגה עימם כמו ילדה. הארי סיפר כי דיאנה אמרה לו "תהיה שובב, רק אל תיתפס". הנסיך וויליאם נזכר שיום אחד, כשהיה בן ,13 אמו ארגנה ביקור של דוגמניות העל סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון ונ עמי קמפבל בביתם. "הפכתי אדום ולא ידעתי מה לומר", סיפר.

 ??  ?? הנסיכה דיאנה עם וויליאם
הנסיכה דיאנה עם וויליאם
 ?? צילומים: אי.פי.אי ?? עם הבן הארי
צילומים: אי.פי.אי עם הבן הארי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel