Israel Hayom

ניימאר, אביו והסוכן הישראלי

פרשת הכוכב הברזילאי מעוררת עניין לא רק בברצלונה אלא בעולם כולו, בעיקר בשל סכומי העתק שמוזכרים בהקשרה ● פיני זהבי, שלא הצליח לארגן לשחקן קבוצה בפרמייר ליג, ייעץ לאב לגבי פ.ס.ז' לאחר ששמע ממנהלה הספורטיבי כי בכוונתה להפוך לאימפריה

- סאל אמרגי, ברצלונה

פפ, בעל דוכן מרצ'נדייז בסביבת הקאמפ נואו, יודע שיש לו בעיה. החולצה עם המספר ,11 שעד לפני כמה ימים היתה הפריט השני הכי נמכר (אחרי החולצה של מסי), הרבה פחות מבוקשת היום. האוהדים והתיירים מעדיפים להמתין ולראות מה יהיה עם ניימאר, שכן זה לא חכם לקנות חולצה של בארסה עם שמו כשבעוד כמה ימים ייתכן שהוא ילבש את המדים של פ.ס.ז'.

"הלוואי שיישאר, אך הדיבורים בימים האלה גורמים לו נזק רב בקרב האוהדים. רבים אומרים לי שאם אינו רוצה להישאר, שיעזוב לאחר תשלום של 222 מיליון יורו, ולא יורו פחות", סיפר בעל הדוכן, שאף שניימאר מהווה מקור לכסף רב עבורו, אווז הזהב הוא עדיין מסי. וזו הבעיה של הברזילאי, שרוצה להיות מספר אחת. דווקא מסי ולואיס סוארס היו בין אלה ששכנעו אותו להישאר, אבל המילה האחרונה נמצאת בידי אביו, שהוא גם סוכנו.

מאז שבלט בסנטוס, ניימאר השאיר את כל ענייניו בידי אביו השאפתני. אותו אב, שדיבר עם ברצלונה לפני ארבע שנים, מדבר מאז כמעט בכל קיץ עם קבוצות נוספות, אך עכשיו הסיפור נראה רציני יותר.

ניימאר, בינתיים, מדבר רק במגרש, כפי שעשה בבכורה של ארנסטו ואלוורדה. 82,104 הצופים במגרש בניו ג'רזי ועוד המונים שצפו בניצחון 1:2 על יובנטוס בטלוויזיה המתינו לראות איזה סימן מניימאר, אך קיבלו "רק" צמד שערים מדהים של הברזילאי. השתיקה של השחקן מרגיזה את האוהדים, שלפי העיתונאי ז'ואן בתייה, "נותנים הכל עבור אליליהם, אך כשהם חשים נבגדים הם עשויים לעבור מאהבה לשנאה".

בפרשת ניימאר יש גם היבט ישראלי. לפני כמה חודשים אביו של הברזילאי דיבר עם סוכן השחקנים פיני זהבי, שלפי "ספורט", השניים הכירו בירושלים .2010־ב

זהבי, בעל קשרים מדהימים בפרמייר ליג, התבקש על ידי ניימאר לחפש לו מקום באנגליה לפני הגעתו לבארסה ולאחריה, ותחת הייעוץ שלו השחקן גישש אצל צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. אלא שרומן אברמוביץ' הבהיר שהוא לא מעוניין לשלם כל כך הרבה כסף על שחקן אחר, ולפני כמה חודשים ז'וזה מוריניו שוחח עם ניימאר בניסיון לשכנעו להגיע ליונייטד, אך החלומות של המאמן וניסיונות התיווך של זהבי פגשו במציאותיות של בעל הבית מלקולם גלייזר. האחרון לא ראה לנכון לבצע עסקה כל כך מטורפת מבחינה כלכלית.

כך, אביו של ניימאר, עם ייעוץ מזהבי, הבין שהאפשרות היחידה נמ־ צאת בפריז. אין זה מקרה שנאסר אל חליפי הביא לפני חודש את חברו הקרוב ביותר של הברזילאי, דני אלבס. זה רכש אסטרטגי, שבעיקר משמש פתיון לכוכב. לפי עיתונאי ברזילאי, זהבי נפגש בפריז עם המנהל הספורטיבי של פ.ס.ז', אנטרו אנריקה, שהבהיר כי הקבוצה הצרפתית עושה הכל כדי להפוך לאימפריה.

מדובר בסיפור שמעסיק לא רק את בארסה, אלא גורם להתעניינות רבה בעולם כולו. בכל אופן, לא בכל יום שומעים על עסקה של 222 מיליון יורו, נוסף על 30 מיליון בונוסים לאב וכ־051 מיליון יורו משכורת לחמש שנים - סכומים מטורפים, שמראים שהכדורגל השתגע.

 ??  ?? ניימאר. מרגיז את אוהדי ברצלונה
ניימאר. מרגיז את אוהדי ברצלונה
 ??  ?? זהבי. הצד הישראלי בעסקת ניימאר
זהבי. הצד הישראלי בעסקת ניימאר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel