Israel Hayom

"אני צריך להגיע לגמר"

יעקב טומרקין יחל את דרכו היום באליפות העולם בשחייה ● רגע לפני כן הוא נזכר בכישלון בריו, ומפרגן לדור הצעיר בענף ● ראיון

- רונן דורפן, בודפשט

זה לא היה יום היסטורי לשחייה הישראלית בפתיחת אליפות העולם בבודפשט, לעיני קהל עצום ורועש למשחי מוקדמות, אבל המאמן דייב מארש מצא גם את החיובי. למשל, העובדה שקרן זיבנר שחתה טוב יותר בשליחות, כשעה אחרי שכבר קפצה למים למשחה מוקדמות 100 מטרים פרפר. "אנחנו צריכים להתרגל לעומס תחרותי. שחיינים באמריקה שוחים 14-13 פעמים בסופ"ש אחד. צריך להנחיל זאת גם אצלנו", אומר מארש.

אם התהליך של מארש באופן כללי אמור להיות ארוך ומעמיק בני־ בפרויקט אחד אין זמן. שנה אחרי שנכשל סיון לעלות לגמר במשחקים האולימפיים בריו, יחזור הבוקר יעקב טומרקין לבריכה וישחה במוקדמות 100 מטרים גב - כניסה "רכה" לתחרות במקצה החלש שלו מבין שלושה. רגע לפני, הוא העניק ראיון ל"ישראל היום".

ראיתי בראיונות אחרי ריו שהיית "קול", אבל כמה באמת היית מאוכזב?

"מובן שהתאכזבתי. אמנם הייתי בחצי גמר, אבל אני לא צריך להילחם על קריטריון או על חצי גמר. היו לי תחרויות טובות 2015־ב ,2016־בו אז זה היה מאכזב כמובן".

סימנת לעצמך סיבות?

"חשבתי על זה המון. אחת הטעויות כנראה היתה להגיע לריו מוקדם מדי, שבוע לפני התחרות. נפשית ומנטלית זה לא היה טוב".

איך אתה רואה את השינוי בצוות ובשיטת האימון. זה עוזר לך?

"זה מאוד מרענן. אני שוחה טיפונת פחות, אך יותר תחרותי באימון. אחד הדברים שדייב מביא הוא גישה לאימונים עם שחייני עילית, אמריקנים ואחרים".

הציפיות שלך כאן הן גמר?

"על פי האימונים, אני מרגיש שב־002 מטרים מעורב אישי וב־002 מטרים גב אני צריך להגיע לגמר".

אתה יודע, איתך אסור שהתהליך ייכשל, כי אתה כמעט שם.

"יש לנו שלוש שנים עד המשחקים האולימפיים בטוקיו. זה מספיק זמן כדי להצליח".

איזה משמעות אתה נותן לכך שאתה הקפטן?

"יש פה כמה שחיינים צעירים. לחצי נבחרת זו הופעה ראשונה ועבורי זו אליפות עולם רביעית, אז הצעירים מתייעצים איתי. יש לי אחריות להעביר מהניסיון שלי לשחיינים כמו תומר )פרנקל( ודניס )לוקטב(".

איך אתה שופט את יכולתם?

"הם יותר טובים ממני כשהייתי בגילם. אני בגיל 17 הייתי שביעי באליפות אירופה לנוער, והם סיימו במקומות .5-4 ההחלטה להביא אותם לפה תעזור להם, ההבנה שזה לא אירוע בומבסטי".

אתה לא רואה בהם תחרות?

"התפקיד שלי הוא להרים את הרף של השחייה הישראלית, אז בטח שאני לא רוצה שהם יצליחו פחות ממני".

שיא עולם לשויסטרום

שרה שויסטרום השבדית גנבה את ההצגה ביום הראשון. היא קפצה למים ראשונה במשחה 100X4 חופשי, וקבעה שיא עולם של 51.71 שניות - הראשונה שיורדת מ־25 השניות. את הזהב לקחו רביעיית הבנות מארה"ב, ובהן קייטי לדקי. האמריקנית לקחה עוד קודם את הזהב ב־004 מטר חופשי, תוך שהיא קובעת שיא תחרות 3:58:34) דקות(.

תוצאות הישראלים. 100 מ' פרפר נשים: קרן זיבנר, 59.72 שניות )מקום ‪400 ;(27‬ מ' חופשי גברים: מארק חינאווי, 3:57.43 דק' )מקום ‪50 ;(39‬ פרפר גברים: מרכוס שלזינגר, 24.00 שניות )מקום ‪4x100 ;(27‬ חופשי נשים: מקום ‪4x100 ;11‬ חופשי גברים: מקום .17

 ??  ?? טומרקין. ינסה לשכוח מריו
טומרקין. ינסה לשכוח מריו
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel