Israel Hayom

סגנים עם כבוד

כמו בטורנירים ב 2000 וב ,2004 נבחרת העתודה של ישראל הסתפקה במדליית הכסף המכובדת לאחר הפסד 65:56 מאכזב ליוון המארחת בגמר אליפות אירופה עד גיל 20 השחקנים של עודד קטש סיימו אליפות מרשימה במאזן 1:6 ועם תקוות לייצר עתיד טוב יותר לכדורסל הישראלי

- אבי סגל

נבחרת העתודה לא זכתה בא ליפות אירופה, אבל כן בהרבה כבוד. ישראל הפסידה 65:56 ליוון בגמר אליפות אירופה עד גיל 20 במ שחק שהתקיים בהיראקליון שבכרתים. טורניר נפלא הסתיים בהפסד ראשון, שלא ייקח מהשחקנים של עודד קטש את ההתרגשות שעוררו.

בפעמיים הקודמות ב 2000 וב 2004 אלה היו גמרים מול סלוב ניה ואתמול יוון היתה המ חסום בפני מדליית הזהב. במבחן התוצאה ישראל ממש לא נכשלה. במבחן הדרך בטח ובטח שלא.

החבורה הישראלית אמנם לא ידעה לסיים את המלאכה, אבל השאירה את הענף עם הרבה תקוות לעתיד ועם מספר שחקנים שיהפכו לשחקנים מובילים. ישראל הציגה בטורניר כדורסל מהנה, חכם וקבוצתי, שידע להבליט את החו זקות שלה.

הביתיות היוונית היתה גדולה על השחקנים שלנו. באתגר הזה הם לא הצ ליחו לעמוד. יוון הקשוחה הראתה את מול שגם היא נבחרת מאוד מחוברת. היא עשתה זאת עם שחקן שכבר טעם יורוליג במדי פנאתינייקו­ס, ואסיליס חארלמפו פולוס; עם הגנה חזקה ועם משחק יווני טיפוסי, שכפה את הקצב שלו. זה היה קרב בין ההגנה הטובה בטו רניר )יוון( להתקפה הטובה בטורניר )ישראל( ובתחום הזה היוונים ביצעו שח מט. ישראל, שקלעה כמעט 85 נקודות בממוצע עד את מול, נעצרה על .56 הנבחרת, שקלעה ב 40 אחוז לשלוש עד אתמול, קלעה נגד יוון רק ב .28 ישראל, שלא ידעה משחק צמוד בטורניר עד אתמול, נכנעה לנבחרת יוונית שאולי לא עדיפה בכישרון, אבל כן בפיזיות ובקשיחות.

הפתיחה היתה חלומית. ישראל פשוט שיתקה את היוונים, שקלעו נקודות ראשונות רק אחרי ארבע דקות ואחרי שמונה דקות הראה לוח התוצאות 2:14 לישראל עם ארבע שלשות, שתיים מהן של יובל זוסמן. הסיום של הרבע היה פחות טוב וישראל סיימה אותו רק עם יתרון .9:16

הרבע השני היה הפוך לחלוטין. ישראל לא הצליחה לייצר סל מול הלחץ ההגנתי היווני, כמוהו לא פגשה כל הטורניר. יוון עלתה ליתרון 16:18 והכוכב הגדול חראלמפופול­וס קלע נקודות ראשונות בסיום המחצית, שהסתיימה 23:26־ב יווני. תוצאת כדוריד, שה־ תאימה למארחים.

הכוכב היווני הגדול ביחד עם אנטוניוס קוניאריס המשיכו את המגמה ויוון עלתה 25:37־ל כשהיא קולעת בפתיחת הרבע השלישי שלוש שלשות מהירות. ישראל לא ויתרה, צימצמה 45:41־ל אבל שלשה כמעט מחצי מגרש של דיפלרוס קבעה 41:48 בתום הרבע השלישי.

היוונים המשיכו באותה מגמה והותירו את ישראל עם שתי נקודות בחמש וחצי הדקות הראשונות של הרבע הרביעי. תמיר בלאט גם ביצע עבירה טכנית והמארחים ברחו 43:59־ל שסיים את הסיפור. סוף מעט מאכזב, אבל טורניר גדול.

 ??  ?? הובר. ישראל נתקעה על שבע נקודות ברבע השני
הובר. ישראל נתקעה על שבע נקודות ברבע השני
 ??  ??
 ?? צילומים: FIBA.com ?? ארצי מאוכזב. לנבחרת נגמר הכוח
צילומים: FIBA.com ארצי מאוכזב. לנבחרת נגמר הכוח
 ??  ?? בלאט. למרות ההפסד, טורניר מצוין
בלאט. למרות ההפסד, טורניר מצוין
 ??  ?? המחנה הישראלי בכרתים
המחנה הישראלי בכרתים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel