Israel Hayom

השיא עוד לפניו: רביעייה לערן זהבי בניצחון גוואנגז'ו

- דור הופמן

בפעם השנייה בקריירה כבש ערן זהבי רביעייה. בדצמבר 2015 עשה זאת במדי מכבי תל אביב מול עירוני קריית שמונה, ואמש הכוכב הישראלי של גוואנגז'ו R&F חגג ארבע פעמים ב־6:2 של קבוצתו על ינביאן, ניצחון שקטע רצף של שלושה הפסדים.

לעיני חבריו ובני משפחתו שהגיעו לכבוד יום הולדתו ה־03 שיחול מחר, עשה זהבי צעד גדול לעבר תואר מלכות השערים. הישראלי ניצב כעת בראש עם 18 גולים ב־81 מחזורים, שישה יותר מסגנו הברזילאי ריקרדו גולאר.

הרביעייה הזאת עדכנה כמובן גם את ספרי השיאים. זהבי הוא שחקן גוואנגז'ו R&F הראשון אי פעם שכובש כמות כזאת במשחק אחד. הוא גם מלך שעריה החדש במסגרת הליגה, זאת לאחר שהפך לאחרונה למלך שעריה בכל המסגרות. שיא הכיבושים לעונה אחת בסין עומד על ,28 שאותו קבע אלקסון ,2014־ב ולישראלי נותרו 12 מחזורים לנסות לקבוע שיא חדש. את שיא הכיבושים של לגיונר לעונה אחת, 19 שקבע מונאס דאבור, הוא כנראה ישבור בקרוב.

אתרי הספורט הסיניים היללו את זהבי, שהוגדר כ"מלך המלכים", ומאמנו דראגן סטויקוביץ' אמר: "הוא כובש שערים ברמה עולמית".

גביע הזהב. שערים מאוחרים של ג'וזי אלטידור וקלינט דמפסי, שהשתווה ללנדון דונובן בראש טבלת הכובשים של ארה"ב עם 57 שערים, שלחו את האמריקנים לגמר עם ניצחון 0:2 על קוסטה ריקה. היריבה נקבעה במפגש שנערך הלילה בין מקסיקו לג'מייקה.

גרמניה. כנראה שפיליפ לאם היה צריך לפרוש כדי לזכות באחד התארים היחידים שלא השיג. חודשיים אחרי שתלה את נעליו, שחקנה לשעבר של באיירן מינכן נבחר על ידי העיתונאים לשחקן השנה בגרמניה כשהוא מקדים את טוני קרוס )ריאל מדריד( ופייר אמריק אובמיאנג )בורוסיה דורטמונד(.

העברות. מנצ'סטר סיטי השלימה את רכישתו של דנילו, מגינה הימני הברזילאי של ריאל מדריד, תמורת 26.5 מיליון ליש"ט. "הרבה קבוצות הביעו עניין בי, אבל תמיד שאפתי לשחק אצל פפ גווארדיולה", אמר השחקן בן ה־62.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel