Israel Hayom

ישראל וירדן: יחסים במבחן

דאגה במערכת הביטחון: על רקע סערת המגנומטרים והמתח בהר הבית, כל תקרית עלולה להבעיר את השטח ● השר ארדן: "הגלאים - רק תירוץ; אסור להיכנע" ● במשטרה בוחנים חלופות: מצלמות לזיהוי פנים ואמצעים לאיתור חומר נפץ

- שלמה צזנה ולילך שובל בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש בירושלים לדון בצעדים הקשורים להר הבית ולפי גוע בחלמיש.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, הודיע רה"מ בנימין נתניהו כי "ביתו של המחבל השפל ייהרס בהקדם האפשרי". "יוסף, חיה ואלעד נרצחו בידי חיית אדם מוסתת בשנאת יהודים", אמר נתניהו, "אנחנו פועלים גם נגד גורמי הסתה שהסיתו למעשי רצח וגם מפארים אותם. מאז תחילת האירועים קיימתי סדרה של מפגשים והערכות מצב עם כל גורמי הביטחון, כולל הגורמים בשטח. אנחנו מקבלים מהם תמונת מצב עדכנית וגם המלצות לפעולה, ואנחנו מחליטים בהתאם".

ואילו הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט דיבר אתמול בפני המתגייסים בבסיס מיטב )הבקו"ם לשעבר( בתל השומר. "אלה לא אירועי 'גודל השעה' )שם הקוד הצה"לי להסלמה שהחלה לפני שנה וחצי, ל"ש(, זה משהו אחר, יש בו מוטיבים אחרים", אמר איזנקוט, "פיגוע רצחני ביישוב חלמיש שבו נרצחו שלושה בני משפחה אחת, משפחת סלמון. ביקרתי שם, ראיתי את הבית והתוצאות הקשות שהסתיימו בזה שחייל שנמצא בחופשה חותר למגע, מבצע ירי במחבל, פוגע בו ולמעשה מפסיק את מסע הרצח שלו כשבבית יש עוד ילדים ומבוגרים. הירי של אותו חייל מפסיק את פיגוע ההרג האכזרי".

בדבריו התייחס הרמטכ"ל גם לאפשרות של הסלמה ברצועת עזה, והזכיר את הירי מהרצועה בלילה הקודם. "זה מעיד על הנפיצות שיש בתקופה הזו, גם מדרום ברצועת עזה, גם ביהודה ושומרון עם הפרות סדר, פיגועים וטרור עממי. יש איומים נוספים בצפון, ארגון חיזבאללה, המדינה האסלאמית. יש הרבה מאוד איומים נוספים".

לאור הסימנים שמזהים בצה"ל בשטח, והלגיטימצי­ה הרחבה יחסית שלה זוכה המחאה העממית בגדה המערבית נוכח האירועים בהר הבית, הנחה רא"ל איזנקוט במהלך סוף השבוע את צה"ל להערך לאפשרות של הסלמה של כמה שבועות לפחות. לאור זאת תוגברו הכוחות בגדה המערבית במספר גדודים בודדים, שנפרשו בנקודות מועדות לפורענות. נוסף על כך, צה"ל גייס כ 60 אנשי מילואים תושבי יהודה ושומרון לטובת ההגנה המרחבית של היישובים, וסיפק להם כלי רכב קלים במטרה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי איו"ש.

כמו כן, הכפר כובר, שממנו יצא המחבל לחפיגוע בחלמיש מכותר מאז הפיגוע. צה"ל המשיך בלילה הקודם בפעילות מבצעית בתוך הכפר, ובין השאר סגר הצבא בית דפוס, שבו הודפסו חומרים מסיתים. במסגרת הפעילות הביטחונית צה"ל ושב"כ אף ביצעו בלילה שבין שבת לראשון מעצרים נרחבים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. בסך הכל נעצרו 25 פעילי חמאס, מהם בכירים בארגון.

בתוך כך, אתמול התקיים דיון בעתירת ארגון עדאלה לשחרר את גופות המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית לפני שבוע. דיון נוסף יתקיים היום.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? איזנקוט
צילום: אי.פי.אי איזנקוט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel