Israel Hayom

שרים דרשו: עונש מוות

בנט הדגיש בקבינט: "לבקש מהתביעה הצבאית לדרוש עונש כזה" ● סגנית השר חוטובלי: "הדרישה לעונש מוות - חובה מוסרית" ● מנגד, ח"כ יחימוביץ' ציינה: "לא מדובר בעונש, המחבל ייחל למוות"

- שלמה צזנה, כתבנו המדיני

השרים ישראל כץ, נפתלי בנט ואיילת שקד דרשו את מול בישיבת הקבינט המדיני בי טחוני כי המדינה תדרוש עונש מוות למחבל שביצע את מעשי הרצח המזעזעים בחלמיש.

השר בנט אמר כי "קיימת אפש רות של עונש מוות בבתי הדין הצ באיים. אין צורך בחקיקה; רק לבקש. אני קורא לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שרצח את משפ חת סלומון". שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה כי "לרוצחי ילדים ומש פחות מגיע עונש מוות. בבית המש פט הצבאי עונש כזה קיים בהחלטת פה אחד של השופטים. זה המקרה לדרוש עונש מוות לרוצח".

שני סגני שרים הצטרפו לשלושת השרים: סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי )ליכוד(, אמרה כי "הדרישה לעונש מוות למחבלים אינה פופו ליזם פוליטי, אלא חובה מוסרית. מי שדמו בראשו, צריך להבין כי אם הוא לא נהרג בזמן אמת, אז סופו להישפט בבתי משפט ישראליים ועונשו עונש מוות".

מנגד, ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "כל בר דעת מבין כי לא מדובר בעונש, כי למוות הזה בדיוק ייחל המחבל המתועב, וכי הקריאה לא תיושם ותיוותר כקריאת נקם פו פוליסטית. מצער ומדאיג ששרי הקבינט בוחרים באתגורו של ראש הממשלה מימין מטעמים פוליטיים בלבד, במקום לעסוק בפתרונות שי מנעו פיגועים רצחניים ומזעזעים כמו זה שהיה בליל שבת".

גם כרמי גילון, לשעבר ראש השב"כ, התבטא באופן דומה ובראיון לרשת ב' "כאן", אמר לגבי עונש מוות כי "לא הוכח שזה אפקטיבי במלחמה בטרור. מחבל שיוצא לפגע, גם כך לא חושב שייצא בחיים".

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ מייקל אורן )כולנו(, קרא לשנות את הוראות הפתיחה באש, כך שהירי לא יהיה רק על מנת לנטרל, אלא על מנת להרוג. אורן כתב בחשבון הט וויטר שלו כי "רוצח שלושה ישרא לים חפים מפשע יקבל טיפול רפואי מעולה. הזוי! האם זה לא הזמן לבחון מחדש את הוראות פתיחת אש?"

ח"כ אורן הסביר כי הוא בוחן את הנושא עם גורמי מקצוע צבאיים, וכי לדעתו "מחבל שביצע פעולת טרור ומגיעים למגע מולו בזמן שפעולת הטרור עדיין מתקיימת, יש לירות בו. ולא על מנת לנטרל בלבד, כי עדיין נשקפת סכנה".

סגן השר המשיך והסביר כי "נט רול זהו מושג סובייקטיבי. קשה לדעת מתי הוא מנוטרל, ובמצבים כאלה אסור לקחת סיכונים".

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? בית משפחת סלומון שטוף הדם
צילום: דובר צה"ל בית משפחת סלומון שטוף הדם
 ??  ?? המחבל
המחבל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel