Israel Hayom

גבורת השגרירה הישראלית בירדן: "הפגינה קור רוח מדהים"

עד פתרון המשבר אמש: מתחם השגרירות הישראלית היה יעד מבוצר ● מי שמנצחת על המקום היא עינת שלאין - השגרירה הראשונה במדינה ערבית ● גורם בשגרירות: "האווירה הייתה מתוחה, אבל נשארנו אופטימיים"

- דניאל סיריוטי, ושלמה צזנה עמאן

מתחם השגרירות הישראלית ברובע רביע בעמאן, שבו היו נצורים השגרירה עינת שלאין והס גל הדיפלומטי, היה נראה כמו יעד מבוצר. כל הרחובות והדרכים המו בילים למתחם נחסמו על ידי כוחות הביטחון הירדנים, ומשוריינים הוע מדו בכבישים כדי למנוע תנועה אל מתחם השגרירות.

גורם בסגל הדיפלומטי שנמצא בתוך מתחם השגרירות סיפר ל"ישראל היום" כי "אני מקווה שנוכל לספר בתקופה הקרובה מה התרחש כאן. השגרירה הפגינה קור רוח מדהים. מיד כשהיא הבינה מה התרחש במתחם המגורים, היא הכריזה על נוהל חירום ונשארה עם כל הצוות. על אף שהירדנים הס כימו לפינוי כללי של השגרירה והס גל הדיפלומטי, היא בחרה להישאר עם המאבטחים, והבהירה להם שהיא איתם כל עוד הירדנים מונעים מהם לעזוב".

לדברי הגורם בשגרירות, מיד לאחר התקרית הגיע המאבטח למשרד ועידכן את השגרירה בכל מה שאירע. לדבריו השגרירה שלאיין הבהירה לירדנים חד משמעית שאין לה שום כוונה למסור להם את המאבטח או להפקיר מי מצוות השגרירות ולשוב לישראל.

הוא הוסיף כי "האווירה כאן הייתה מתוחה ולא נעימה. היה חשש שאולי יפרצו פנימה. אבל השתדלנו לשמור על מצב רוח טוב ועל אופטימיות. לא היה לנו ספק שראש הממשלה, משרד החוץ וצוות השגרירות עשו הכל כדי לסיים את המשבר על הצד הטוב ביותר". שלאין היא האישה הראשו נה שמכהנת בתפקיד שגרירה במדינה ערבית. היא דיפלומטית ותיקה ומוער כת, ואתמול היא זכתה למחמאות בדרג המדיני על תפקודה.

שלאין מכהנת בירדן שלוש שנים. היא החלה את דרכה כדיפלומטית זו טרה בירדן, אחר כך שימשה יועצת לענייני המזה"ת בשגרירות בוושינג טון והתקדמה במשרד החוץ בירושלים לתפקיד של ראש החטיבה הבינלאומית במרכז למחקר מדיני, אגף המודיעין של משרד החוץ, הנחשב ליוקרתי ול סודי. נשים שגרירות מכהנות במקומות רבים בנציגויות ישראל, כחלק מהמדי ניות לשוויון בין גברים ונשים.

 ?? צילום ארכיון: אנצ ו גוש/ג יני ?? שגרירות ישראל בעמאן
צילום ארכיון: אנצ ו גוש/ג יני שגרירות ישראל בעמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel