Israel Hayom

גיבורים: המחבל נוטרל עם מגש פיצה - ופח אשפה

המפגע, שב"ח בן 21 מקלקיליה שריצה מאסר בגין טרור, פצע תושב ערערה במסעדת שווארמה ● מסע הדקירות נבלם בזכות שלומי מדר, בעל פיצרייה: "הכל התרחש בשניות ספורות, פעלתי מתוך אינסטינקט" ● לבסוף נלכד המחבל הודות לתושייה של סא"ל ש': "רדפתי אחריו בנסיעה והתנגשתי בפח כ

- נועם )דבול( דביר, נצחיה יעקב ולילך שובל

גבורת האזרחים שוב מנעה פיגוע רב נפגעים: שוהה בלתי חוקי מקלקיליה (21) הגיע אתמול בצהריים אל מסעדת שווארמה בפינת הרחובות זאב אורלוב ובר כוכבא בפתח תקווה, שילם על המנה שלו והתיישב לאכול כמו שאר הסועדים. דבר לא העיד על המזימה שתכנן וביצע דקות ספורות לאחר מכן.

הצעיר שלף סכין ארוכה והחל לדקור את אחד הסועדים, נהג אגד, בן 32 מערערה, שסעד במקום בזמן הפסקת הצהריים שלו. הפצוע הובהל לבית החולים בילינסון במצב בינוני קשה אך יציב, כשסימני דקירה בצווארו. חובש רפואת חירום במד"א יוסי פרנקל ופרמדיק מד"א תום דגן סיפרו על מה שראו בזירת הפיגוע: "בתוך חנות מזון ראינו גבר בהכרה מלאה יושב על כיסא עם פצעי דקירה מדממים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והעלינו אותו לניידת טיפול נמרץ".

בזאת לא תמו מעשיו של המחבל. בזמן שסועדים אחרים נסו על נפשם, גם הוא יצא בריצה מהמסעדה במטרה לחפש קורבנות נוספים. לאורך כמה מטרים הוא דלק אחר אישה שברחה מהמסעדה, זו נפלה ליד פיצרייה שבסמוך ובתוך שבריר שנייה ניצלו חייה הודות לתושייתו של שלומי מדר ,(24) הבעלים של הפיצרייה. כשמדר ראה שהמחבל מנסה להיכנס לפיצרייה, הוא הניף בבת אחת מגש פיצה מעץ והלם באמצעותו בראשו של המחבל.

"למען אל אקצא"

"בכלל לא ידעתי שהיה פיגוע. ראיתי אנשים רצים ופתאום פגש אותי מחבל עם סכין מלאה בדם", שיחזר מדר, "הוא ניסה להיכנס לתוך הפיצה. הדפתי אותו עם המגש שהיה לי. אחרי כמה ניסיונות שהוא ניסה לדקור ופגע בשולחן, שמתי לו את המגש מעץ בראש והסכין נפלה. לאחר שפגעתי בו הוא החל לברוח ונתפס על ידי שני אזרחים. אני אפילו לא יכול להגדיר את מה שקרה בזמן, הכל התרחש בשניות ספורות. פעלתי מתוך לחץ ואינסטינקט. לא האמנתי שזה יקרה, לא ידעתי שככה אני אסיים את היום שלי".

גיבור נוסף הוא סא"ל ש', קצין באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, אשר לכד לבסוף את המחבל. "עמדתי עם הרכב ברמזור אדום כשלפתע שמעתי המולה וראיתי אנשים רודפים אחרי חשוד וצועקים 'מחבל, מחבל'", סיפר סא"ל ש', "התחלתי לרדוף אחריו בנסיעה. המחבל נמלט לרחוב צדדי וניסה להיכנס לבית פרטי, אך השער היה נעול. עליתי על המדרכה, התנגשתי בפח אשפה שפגע בו והפיל אותו על הרצפה. יחד עם אזרחים נוספים ריתקנו אותו לרצפה והתקשרנו למוקד ."100 במשרד הביטחון שיבחו את סא"ל ש' על תגובתו המהירה, שמנעה פגיעה באזרחים נוספים.

בהמשך האירוע הגיעו שוטרים מתחנת משטרת פתח תקווה, שהגנו על המחבל מפני ההמון הזועם ועצרו אותו. הוא הובהל לחקירת שב"כ במתקני משטרת פתח תקווה. מהמשטרה נמסר כי על פי הממצאים, מתחזקת ההערכה כי המניע לאירוע לאומני, וכי בחקירתו אמר המחבל כי ביצע את מעשיו למען מסגד אל אקצא. מהשב"כ נמסר כי המחבל היה כלוא בשנים 2016-2015 בגין עבירות של פעילות טרור עממי.

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "פתח תקווה באופן יחסי לא סופגת כל כך הרבה אירועים. כוחות המשטרה, הביטחון והפיקוח עושים עבודה מצוינת, וגם היום באירוע הזה אני שמח שהתושבים גילו ערנות, הצליחו לנטרל המפגע בהקדם, תפסו אותו והמשטרה באה ולקחה אותו. כל הכבוד לתושבים שלא איבדו את הראש ולא נכנסו לפאניקה".

 ??  ?? המחבל בצאתו מהמסעדה לעבר הפיצרייה
המחבל בצאתו מהמסעדה לעבר הפיצרייה
 ??  ?? שלומי מדר, בעל הפיצרייה. גיבור היום
שלומי מדר, בעל הפיצרייה. גיבור היום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel