Israel Hayom

כאשר המשימה מסוכנת - השימוש ברובוטים הוא חיוני

- ראש החטיבה הטכנולוגית

בימים אלו אנו עדים לכ ניסתם של רובוטים לכלל תחומי החיים: ניתוחים מצילי חיים, רכבים חכמים, פרוטזות חשמליות ועוד.

גם בעולם הצבאי הרובוטים תו פסים חלק אשר הולך וגדל. כבר היום אפשר לראות רובוטים המב צעים בהצלחה מגוון רחב של משי מות: נטרול מטענים מרחוק, סחי בת ציוד, ביצוע פטרולים לאורך הגבולות ללא סיכון חיילים ומתן תמונת מצב מהשטח. על פי תפי סת צה"ל, השימוש ברובוטים הוא חיוני בייחוד כאשר המשימה מסוכנת, והחטיבה הטכ נולוגית ליבשה )חט"ל(, אשר מהווה תש תית לאומית בתחום הרובוטיקה ומובילה בעולם האוטונומי ברמה הבינלאומית, עובדת כדי להעניק מענה טכנולוגי ברמה גבוהה.

רוב הרובוטים שנכנסו לצה"ל, וגם אלו שעתידים להיכנס, מפו תחים בענף רובוטיקה והנדסה קרבית אשר מוביל פיתוחים מת קדמים שיעניקו מענה טכנולוגי איכותי בשדה הקרב העתידי המ שתנה לצד השתנות האויב.

לכן בעתיד הקרוב אנו צפויים להיות עדים לכמה מהפכות בשדה הקרב, הודות לשימוש בטכנולו גיות חדישות המאפשרות לרובו טים לפעול באופן אוטונומי לחלו טין, כלומר היכולת לבצע משימות ללא מעורבות או השגחה של מפ עיל אנושי.

נסו לדמיין את התרחיש הבא: חיילים נמצאים כמה קילומטרים מעבר לגבול, ומחכים לאספקה לוגיסטית. לאחר זמן מה מגיעה שיירה של משאיות עם ציוד, אך שיירה זו נסעה כל הדרך ללא נהג, ולכן אפילו במקרה של היתקלות באויב, אף חייל לא היה נפגע. או תרחיש אחר של חדירה לשטח המדינה שבעקבותיה נשלחים באופן מיידי רח פנים וכלי רכב לכתר את המחבלים, אולם את כל תהליך קבלת ההחלטות מבצע מחשב המכיר היטב את כלל המק רים והתגובות, וכל הכוחות שהוקפצו היו רובוטיים. התרחישים הללו כבר אינם בגדר מדע בדיוני. אחד הגו רמים שהגבילו עד כה את ההתקד מות בתחום הוא היעדר דרך לבחון את הבינה הרובוטית, אולם בש נים האחרונות צה"ל פיתח תפי שה שאמורה לתת מענה לאתגר. החטיבה מספקת עבור הצבא מענה טכנולוגי ותמשיך להוות את חוד החנית של הקדמה הטכנולוגית בצבא ובעולם.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? הרובוטים של צה"ל בפעולה
צילום: דובר צה"ל הרובוטים של צה"ל בפעולה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel