Israel Hayom

התחלה מאכזבת ל"תמר" בבורסה: המניה ירדה ב 2.6% ביומה הראשון

- חזי שטרנליכט

יומה הראשון של מניית "תמר פטרוליום" בבורסה לניירות ערך היה מאכזב עבור המ שקיעים: המניה ננעלה במחיר של 22.6 שקלים, נמוך ב 2.6% מהמחיר שבו נמכרה כחלק מההנפקה.

הנפקת איגרות החוב של החב רה היתה מוצלחת יותר, אך הבי קושים בהנפקת המניות היו חלשים יחסית, ולפי ההערכות בשוק ההון הנוכחות של משקיעים זרים היתה לא מרשימה.

רשימת המשתתפים בהנפקת "תמר פטרוליום" אינה גלויה, אך לפי הפרסומים עד כה - ארבעה גו פים מוסדיים היו בהם: מנורה מבט חים, קרנות ההשתלמות של המורים והגננות, חברת הביטוח הראל וקרנות הפנסיה עמיתים.

"תמר פטרוליום" הוקמה כחלק מיישום מסקנות מתווה הגז. החב רה הוקמה על ידי "דלק קידוחים", השייכת לקבוצת "דלק" שנשלטת על ידי יצחק תשובה, כדי לרכוש את הזכויות במאגר תמר. כעת בוצע השלב הראשון, שבו רוכשת החברה 9.25% מהזכויות במאגר, ובעתיד תשלים את רכישת 22% מהמאגר. החברה כבר השלימה גיוס של כ 650 מיליון דולרים באיגרות חוב, וכאן היה מדובר בתחילת המסחר במניות שגויסו בשלב נוסף.

יש לציין כי באופן כללי נטה את מול שוק המניות לירידות. המדד המוביל של הבורסה, מדד ת"א ,35 חתם את היום בירידה של ,0.06% מדד ת"א נפט וגז, שבו חברות השו תפויות בתום האנרגיה, חתם את המ סחר בירידה של כ .1%

המניה של "תמר פטרוליום" צפויה בהמשך להיכלל במדד ת"א ,125 ת"א 90 וכן במדד ת"א נפט וגז. א תמול היה יום המסחר הרא שון של מניית "תמר פטרו ליום", אחרי הנפקתה המוצלחת. בהנפקה הוזרמו ביקושים של רבע מיליארד דולר, מתוך 200 מיליון דולר שהונפקו - לכל הדעות הנ פקה מוצלחת.

אתמול נפתחה המניה בירידות של 4.5% - אירוע שיכול להיות מובן ביום שאחרי הנפקה מוצלחת, אך הוא היה עילה לבעלי אינטרסים להצביע על כך ככישלון. היו שהביעו אכזבה מכך שמעורבות המשקיעים הזרים בהנפקה וביום המסחר הראשון במ ניה היא נמוכה.

אך מי ששם בצד את האינטרסים הזרים המלווים בתחום הטעון הזה, הגז הטבעי, שזכה לכותרות במשך תקופה ארוכה ועדיין זוכה להתע ניינות תקשורתית רבה, לא יכול להתעלם מהעובדה שישראל עלתה כיתה. רק לפני עשור, מי שהיה מעז לנבא נוכחות של 17 חברות נפט וגז בבורסה בתל אביב, בשווי שוק של 40 מיליארד שקל - היה נתפס כהזוי.

קידוח תמר נפל על ישראל כמו מן השמיים, אחרי ששלטונות מצרים עצרו את מכירת הגז הטבעי ליש ראל. האירוע הזה היה אמור לרו מם את מצב הרוח הציבורי, מכיוון

 ?? צילום: קוקו ?? קידוח גז במאגר תמר
צילום: קוקו קידוח גז במאגר תמר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel