Israel Hayom

עגורן התפרק באתר בנייה בתל אביב

- חזי שטרנליכט

פה )Levodopa( למולקולה נוזלית. תרופה זו משמשת בעיקר לחולי פרקינסון והיא ניתנת שנים רבות בצורת כדור לבליעה. מחלת הפרקינסון נגרמת עקב מחסור בדופמין במוח והכדור מעלה את הרמה. אלא שרמת הדופמין יורדת בחזרה כשהשפעת הכדור מסתיימת, ואז החולים סובלים מהתגברות הסימפטומים של המחלה. "חולים בפרקינסון בין 5 ל־6 מיליון אנשים בעולם, וזה עוד לפני שגילינו מה קורה בסין", סיפר ד"ר ליברמן בעבר בכתבה ל"ישראל היום".

הניסיון להפוך את הלבודופה לנוזלית הוא דבר שמאפשר להחדיר אותה לגוף דרך משאבות שדומות למשאבות אינסולין. מאמצים רבים בעולם המדעי לא צלחו עד היום, כולל של ענקיות תרופות בממדים הגדולים עשרות מונים מאלה של נוירודרם. החברה כיום נמצאת בשלב מתקדם בניסויים לפי ההתוויות של רשות התרופות והמזון האמריקנית ,)FDA־ה( מה שמסביר את הסכום העצום שהסכים לשלם תאגיד מיצובישי. ההצלחה של נוירודרם כבר הפכה לשם דבר. החברה היתה אחת ההנפקות המוצלחות בבורסת הנאסד"ק בשנת 2014 בתחום מדעי החיים. לחברה יש לא מעט משקיעים מעניינים שהשקיעו בה לאורך הדרך, כאשר אחד המפורסמים הוא השחקן מייקל ג'יי פוקס, שבאמצעות קרן מיוחדת שהקים למלחמה במחלת הפרקינסון, הנושאת את שמו, השקיע בנוירודרם בתחילת דרכה סכום של מיליון דולרים.

"הניסיון להפוך את 'לבודופה' למ־ שהו נוזלי שניתן להזרקה היה אתגר קשה. המדענים קראו למולקולה הזאת מולקולה 'נאסטי', אני אומר: 'מולקולת נאחס'", אמר בזמנו ד"ר ליברמן ל"ישראל היום". לאור תוצאות האקזיט, אפשר להגיד שה"נאחס" הסתיים.

עסקת הרכישה בוול־סטריט נעשתה במחיר של 39 דולרים למניה, שמייצג פרמיה של 79% על מחירי המניות כפי שהיו ב־9 ביוני, אז החלו השמועות על מכירת החברה. נוירודרם צופה שהעסקה תושלם ברבעון הרביעי של .2017

חלק של מנוף התפרק אתמול באתר בנייה של פרויקט גינדי TLV של חברת גינדי השקעות בתל אביב.

חברת דניה סיבוס, שהיא הקבלן המבצע באתר, מסרה כי האירוע התרחש במהלך עבודת אחזקה שוטפות שבוצעו לעגורן. "במהלך העבודות התנתק חלק מזרוע העגורן. עם היוודע המקרה הוחלט באופן יזום ומפוקח על פירוק החלק, וזה בוצע לאלתר כבר בשטח".

החברה דיווחה על האירוע לגורמים הרלוונטיים במשרד העבודה.

חברת גינדי השקעות הסתפקה בתגובת דניה סיבוס.

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? מעבדת הפיתוח של חברת נוירודרם ברחובות
צילום: לירון מולדובן מעבדת הפיתוח של חברת נוירודרם ברחובות
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? המנכ"ל, ד"ר עודד ליברמן
צילום: לירון מולדובן המנכ"ל, ד"ר עודד ליברמן
 ??  ?? המנוף באתר הבנייה
המנוף באתר הבנייה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel