Israel Hayom

קושנר לקונגרס: לא הייתי חלק מקנוניה עם רוסיה

כך אמר חתנו ויועצו של טראמפ לוועדת המודיעין של הסנאט ● "במהלך הקמפיין לנשיאות נפגשתי עם אלפי אנשים" ● דיווח: מזכיר המדינה טילרסון שוקל להתפטר

- דברה סאונדרס וושינגטון דברה סאונדרס מסקרת את הבית הלבן עבור העיתון "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל"

חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר אמר אתמול בתום פגישה עם חברי ועדת המודיעין של הסנאט, שחוקרת את המעורבות הרוסית בבחירות, כי "לא הייתי חלק מקנוניה עם רוסיה, ואיני יודע על כל אדם אחר במקמפיין שהיה חלק בקנוניה כזו".

עוד הוסיף כי "לא היה לי כל קשר בלתי ראוי ולא הסתמכתי על כספים רוסיים בשביל העסקים שלי. הנשיא טראמפ ניצח כי ניהל קמפיין חכם יותר". בהתאם לסיכומים שהושגו מראש, התשאול אינו מוגדר כשימוע רשמי ולכן קושנר לא העיד בשבועה. טרם הופעתו מסר הצהרה מוכנה מראש לוועדה, ובה טען שאי הדיוקים לגבי חלק מפגישותיו עם גורמים רוסיים במהלך הקמפיין לא היו בכוונת מכוון.

לדבריו, במהלך הקמפיין לנשיאות נפגש עם אלפי אנשים ולכן טבעי שי שכח חלק מארבע הפגישות עם גורמים רוסיים. קושנר ציין כי באפריל 2016 נפגש עם סרגיי קיסליאק, מי שהיה השגריר הרוסי בארה"ב, זמן קצר לפני שטראמפ נאם נאום חשוב בענייני חוץ והפגישה נמשכה דקות בודדות. הוא גם הכחיש כי שוחח פעמיים בטלפון עם קיסליאק בין אותה פגישה עד הבחי רות. כמו כן, ציין כי לבקשת קיסליאק לאחר הבחירות נפגש עם בנקאי רוסי שמקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך השניים לא דנו בענייני מדיניות או על קשרים עסקיים.

קושנר הכחיש כי ניסה להקים ערוץ חשאי מול רוסיה עוד בטרם הוש בע טראמפ. "רציתי למצוא דרך לי צור דיאלוג, וזה דווקא די מוכיח כי לא היה דיאלוג כזה טרם הבחירות", אמר. נוסף על כך, לדבריו השניים דנו בי צירת ערוץ לעדכונים הדדיים בענייני סוריה דרך השגרירות שיוקם אחרי ההשבעה. "לא הצעתי ערוץ חשאי ולא דיברנו על סנקציות", התעקש קוש נר, שצפוי להופיע היום בתשאול דומה בבית הנבחרים.

בתוך כך, ברשת CNN דווח אתמול כי מזכיר המדינה רקס טילרסון מתו סכל מחילוקי הדעות עם הבית הלבן בנושאי מדיניות ולכן עשוי לעזוב עוד לפני שתימלא לו שנה בתפקיד.

 ?? צילום: רויטרס ?? ג'ארד קושנר בהצהרתו בבית הלבן, אתמול
צילום: רויטרס ג'ארד קושנר בהצהרתו בבית הלבן, אתמול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel