Israel Hayom

"לא הגודל קובע,

בראיון מיוחד - שהוא שילוב בין ניתוח של מאמן כדורסל לבין אבא גאה - דיוויד בלאט מדבר על ההופעה המרשימה של הבן תמיר באליפות אירופה עד גיל 20 ● "הוא ילד מיוחד, אין בו פחד, והוא כל הזמן מתקדם" ● ישנה אפשרות שבלאט ג'וניור יוזמן לסגל הנבחרת הבוגרת לקראת היורובאס

- אבי סגל, צילומים: אלן שיבר

ההפסד של נבחרת העתודה בגמר מנע מתמיר בלאט את תואר השחקן המצטיין באליפות אירו פה עד גיל .20 הקפטן הסתפק במקום בחמישיית הטורניר, ובתואר מלך האסיסטים 10.1) למשחק( באליפות הגדולה שלו ושל הנבחרת.

עם נחיתת הנבחרת בנתב"ג ראו מייד מי מושך את מרב תשומת הלב. זה היה בלאט ג'וניור. "אתם יודעים שאני לא אוהב לדבר", אמר במסע"ת, וזו אולי תמצית הדילמה של השחקן שהוביל את העתודה להישגה הגדול: מצד אחד הני סיון לברוח מאור הזרקורים, מצד שני הזרקורים רודפים אחריו; שילוב של יכו לת, פריצה לתודעה ושם משפחה מחייב הוא מתכון לחשיפה רחבה, שאיתה יצ טרך הבחור הצעיר והצנוע להתמודד.

בינתיים, ייתכן שהשלב הבא בהתפ תחות שלו כבר מעבר לפינה. לא מן הנ מנע כי משימותיו הקיץ טרם הסתיימו, וישנה אפשרות כי הוא יוזמן לנבחרת הבוגרת לקראת היורובאסקט.

האבא דיוויד כבר עשה קילומט רז' ביורוליג, ועכשיו - אחרי הפרי צה הגדולה - ההערכה היא שגם הבן יגיע לשם. הרחק מכרתים, שם נערכה האליפות, צפה בלאט מארה"ב בכל המשחקים ואהב מאוד את מה שראה, אבל לפי עדותו לא הופתע.

בראיון מיוחד ל"ישראל היום" - שהוא שילוב בין ניתוח של מאמן כדו רסל מוביל לבין אבא אוהב וגאה - הוא מספר על הבן ועל המסלול שעשה עד עכשיו.

דיוויד, איך אתה מסכם את האלי פות של הבן?

"תמיר נתן הופעה מרשימה, וזה עוד בלשון המעטה. הוא בעל אופי מאוד מיוחד ומאוד חזק. יש לו אישיות, אופי, ראש על הכתפיים, רצון גדול והוא לא מוותר בשום מצב. הוא ילד מיוחד. דו גמה עבור שחקנים של שילוב עבודה קשה, חוכמה ולב גדול. אין בו פחד. את הכל הוא עושה בדרך שלו ובצני עות גדולה".

"דור שיוביל את הנבחרת"

בלאט האבא, כאמור, לא ממש הופ תע ממה שהבן עשה. "אל תשכח שכבר בגיל 17.5 הוא שיחק דקות משמעותיות בליגה מקצוענית. זו לא הפעם הראשונה שהוא נחשף. הוא לא התגלה עכשיו", מזכיר מאמן דרושפאקה ומוסיף: "כמי שמכיר את המסלול שלו, זה היה המשך טבעי. הוא כל הזמן מתקדם".

בעונה הבאה ינסה בלאט ג'וניור להמ שיך במגמת השיפור, כאשר ישחק תחת דן שמיר בהפועל חולון. "קודם כל, צריך הרבה תודות להפועל ת"א שנתנה לו את הבמה בתחילת הדרך. אני חושב שהמע בר לחולון הוא החלטה מצוינת. החלטה נבונה וטובה של תמיר", ניתח דיוויד, "אני מאמין ששם הוא יעשה עוד קפי צת מדרגה, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא שהוא ישחק במסגרת אירופית מאוד תחרותית ואיכותית )ליגת האלו פות של פיב"א(".

תמיר הוא שחקן של 1.84 מטר בלבד. איך הוא מתמודד עם זה? "לא הגודל קובע, אלא גודל הלב".

איפה אתה רואה אותו בעתיד,

 ??  ?? חברי נבחרת העתודה עם הנחיתה בישראל. התקבלו באהבה גדולה
חברי נבחרת העתודה עם הנחיתה בישראל. התקבלו באהבה גדולה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel