Israel Hayom

הגיע הזמן לפקוח עיניים

- אלי סהר

1שגב, מה המשותף לרפי מנקו, איתי

איגור קולשוב, נמרוד לוי, אלון ספיר, יונתן מור וכוכבי נבחרת העתודה הנוכחית תמיר בלאט, רועי הובר, נתנאל ארצי, יובל זוסמן ומיכאל מושקוביץ'? כולם תוצרת האקדמיה של איגוד הכדורסל שנפתחה ב 2009 על ידי יורם חרוש וצביקה שרף, ותי סגר בקרוב.

האקדמיה, שכללה תנאים מעבר לכדורסל כמו חדרי כושר צמודים, תזונאי ועוד, לא רק שייצרה פסי ייצור משובחים אחרי שנים שחונות שבהן ירדנו לדרג ב' בכל הגילים, אלא הע לתה את רמת האימון והתנאים שמס פקות הקבוצות לנוער.

כאן באו מנהלי הקבוצות, שהתנג דו למסור את כוכביהם לאקדמיה ומ תוך שנתונים של עשרים מצטיינים, רק שבעה הסכימו להגיע ושמטו את בסיס האקדמיה. אותם מנהלי קבוצות, שחלקם הגדול בליגת העל, גורם לא בסורד הגדול. הם מעדיפים להחתים כמה שיותר זרים עד 108 אלף דולר )פטור ממס( כי הם יותר זולים )וטו בים בטווח הקרוב( מישראלים צעירים. אותם מנהלים עומדים עם האקדח על הרקה של המאמנים, ופיתוחו של הש חקן הישראלי הצעיר עומד בתחתית סולם העדיפויות, אם בכלל.

אז איך למאמן תהיה את התעוזה לקחת את דניאל קופרברג, למשל, ולהפוך אותו לגבוה מוביל אם אחרי שני הפסדים, מתקיימת ישיבת חירום לילית והמאמן במקרה הטוב יקבל גי בוי? אולי ההישג הגדול בכרתים יגרום לאותם מנהלים לפקוח עיניים ולהאמין בתוצר שהם מגדלים, כי לולא האפליה המתקנת בחוקי הליגה )חוקי הצעירים( לא היינו זוכים לפריצתם העונה של צעירים כמו יפתח זיו, חואקין שוכמן, יונתן מור, תומר גינת, רפי מנקו, נאור שרון ועוד. 2 אבל לא רק ליגה שטופת זרים ומתאזרחים חוסמת את התקד מות הצעירים, אלא גם בחירת הק בוצות. אחרי שינחתו מהאולימפוס צריכים בוגרי העתודה לחשב טוב את צעדיהם, ולא רק במרחק השנה הק רובה. שחקן כמו נתנאל ארצי, למשל 13) נקודות למשחק ב 43 אחוז מהש לוש באליפות(, טוב יעשה אם ינחת בקבוצת צמרת בליגה השנייה ובתוך שנתיים יגדל איתה לליגה הראשונה, סטייל טל דן בנס ציונה. ואם ליובל זוסמן אין מקום בעשירייה הראשונה במכבי ת"א באימונים ודקות משחק ביורוליג, ראוי ונכון שילך למקום שבו יש מקום לטעויות. 3 קרדיט גדול להצלחת הנבחרת צריך להיזקף גם לעוזרי המאמן נתי כהן ועדי עמוס, שהובילו את הנ בחרת במעלה ההר רוב העונה כאשר עודד קטש היה באילת. שניהם עזרו מאוד לקטש להוריד קוף קטן מגבו, אחרי ששנים נטען שמדובר במא מן ליגה מצוין שלא הצליח באירופה.

רבים תמהים על כך שלעודד קטש אין קבוצה בליגת העל, אבל גם ליורם חרוש בקיץ 2000 ולאריק שיבק בקיץ 2004 לא נמצא מקום בליגת העל שלנו. ההצלחה הגדולה בכרתים לא תשאיר אותו עוד הרבה זמן מתמרן רק על לוח השח.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? מגיע להם צ'אנס
צילום: אלן שיבר מגיע להם צ'אנס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel