Israel Hayom

הרגישה בבית

קטינקה הוסו בכתה מהתרגשות באליפות העולם, אחרי שניצחה ב 200 מ' מעורב ● יעקב טומרקין הסתפק בהעפלה לחצי גמר 100 מ' גב ● אנדראה מורז תפתיע היום?

- רונן דורפן בודפשט

לספורט יש כל מיני דינמיקות שבאות לידי ביטוי בניצחון ביתי, במגרש חוץ עוין ועל מגרש ני טרלי המנומס מעריך. אבל זה היה רגע מיוחד. קטינקה הוסו, האלופה ההונגרייה שהביאה כל כך הרבה כבוד לארצה מעבר לים, מנצחת מול בני עמה ב 200 מטרים מעורב באליפות העולם בשחייה.

באופן מוזר, אפשר להרהר בשאלה איך תתקבל הוסו בארצה. כי בשיחות עם התקשורת אתה שומע ש"הראש שלה רק כסף", "היא פוליטיקאית" וכיוצא באלו טרוניות הונגריות. התשובה הציבורית היתה מוחצת. ההמונים נהרו אל גדרות בריכות האימונים לצפות בה מתאמנת. הילדות קנו את בובת "אשת הברזל". העיניים דמעו והטלפונים הניידים צילמו ושלחו לאינסטגרם, כשהוסו הניפה את ידה לניצחון בזמן 2:07.00 דקות. לא שיא עולמי, אבל גם שרה שוייסטרום ב 100 מ' פרפר, אדם פיטי ב 100 מ' חזה ני צחו ולא שינו את הטבלה - אבל זה לא שינה באמת כשהוסו התייפחה לצלילי ההמנון ההונגרי.

מלחמתה על זכויות שחייני העל? ריבים עם אנשי האיגוד ההונגרי? "בן אדם אחד נלחם בכל המושחתים על מה שמגיע לו בארץ הזו. איזו אלופה!" סיכם עבו רי מתנדב זקן, שכנראה ראה לא מעט סבל בארץ הטרגית הזו.

עבור המשלחת הישראלית זה היה יום מעודד למדי כשיעקב טומרקין העפיל לחצי גמר 100 מ' גב היחסית חלש שלו. זמן של 54.39 שניות בבוקר הספיק למקום ה .14 בגמר הוא כבר התקרב כדי 15 מאיות לשיאו הישראלי - עם 53.92 ש', שהספיקו למקום ה .11

מקום אחד טוב יותר מקאזאן ב 2015 והרבה יותר טוב מהמקום ה 27 בריו. הציפיות לקראת ה 200 מ' גב )מחר תיים( וה 200 מ' מעורב )מחר( צריכות להיות גבוהות.

היום תשחה עבור ישראל אנדראה מורז ב 200 מ' חופשי, ולפחות כותב שורות אלו חש בשינוי לעומת נבחרות ישראליות שסיקרתי בעבר. אם בעבר "האמריקנים" בקבוצה נתקלו בעוינות כמי ש"גונבים מקום" לי שראלים, מורז נבחרה בה צבעה קבוצתית לקפטנית. גם כוונותיה כלפי ישראל עמוקות והיא תלמד מהש נה רפואה באוניברסיט­ת ת"א.

כבוגרת אימפריית השחייה )והאק דמיה( של סטנפורד ואפילו נבחרת לאומית אמריקנית )לאוניברסיא­דה( זה לא מקרה של מישהי שבוודאות לא יכלה לשחות עבור ארה"ב.

לא עדיף היה להישאר במערכת שמשיגה יותר?

"זו סיטואציה בחיים. כמה שאתה נותן יותר, אתה מקבל יותר חזרה. שלוש שנים אחר כך אני כל כך שלמה עם ההחלטה".

אני שואל אותה מה נותנת מערכת כמו סטנפורד - בית חרושת למדליות עבור אמריקה ומדינות נוספות - מורז עונה שדווקא התנאים לא מפנקים - רק מאמן ראשי ושני עוזרים.

אז מקום כזה נותן לך יריבות?

"חברים לקבוצה", היא מתקנת ניואנס חשוב בעיניה.

ובהסתכלות על ישראל - מה הב עיה שלנו?

"אמונה. אני לא חושבת שזה ביל דים, הם בכל מקום חולמים. גם ברמת הנבחרת - התאמנו עכשיו בסן דייגו עם נבחרת לאומית אמריקנית ואנח נו לא עובדים פחות. כנראה זה משהו בגיל הנוער לגבי האמונה בפסגת ההישגים", היא אומרת ומוסיפה בה חלטיות, "אנחנו נתקן את זה".

איתי גורביץ' ישחה היום 200 מ' פרפר ומרק חינאווי 800 מ' חופשי.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קטינקה הוסו. הילדות קנו את בובת "אשת הברזל"
צילום: אי.פי.אי קטינקה הוסו. הילדות קנו את בובת "אשת הברזל"
 ?? צילום: אלן שיבר ?? מורז. קפטנית בזכות
צילום: אלן שיבר מורז. קפטנית בזכות
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel