Israel Hayom

כניעת המגנומטרים: הוצבו בבהלה, הוסרו ברפיסות

- מתי טוכפלד

זו

לא רק הרפיסות שבהסרת המגנומטרים. הבעיה החלה עוד קודם, בשפלות הרוח שליוותה את הצבתם. התגובה הישראלית לפי גוע שבו נרצחו שני שוטרים על הר הבית היתה כה אפסית ומבוהלת, עד כי לא היה כל ספק שכל תנועת הת נגדות מצד הערבים ואנשי הוואקף תוביל לכניעה של מדינת ישראל שמ 1967 ועד היום מתנהלת על הר הבית כעלה נידף.

נתניהו הוא לא ראש הממשלה הראשון שמוביל קו של חוסר אונים ישראלי אל מול הזרמים האיס לאמיים החזקים השולטים במקום הקדוש ליהודים ביד רמה. ראשי ממשלות קודמים עמדו קפואים נוכח איומים רפים מצד טורקיה, ירדן וסעודיה כאשר רק החלו לשפץ את גשר המוגרבים המט ליפול, או כאשר אנשי הוואקף עמלו במרץ בהוצאת שרידי מקדשנו בחפירות האינטנסי ביות שערכו על ההר באין מפריע. היה זה אהוד אולמרט שנכנע לטור קים והעניק להם מעמד של משקיפי על כאשר ישראל ביקשה לחזק את יסודות הגשר היחידי המוביל להר המשמש לכניסת יהודים.

אבל בניגוד לראשי ממשלה קוד מים, הצעד שהוביל נתניהו שלשום בקבינט, הוא כזה המכוון באופן ישיר נגד הבסיס הפוליטי שלו. אם מנתו ני הסקר שפורסם אתמול בערוץ 2 נראה כי 77% מכלל הציבור סבור שפירוק המגנומטרים הוא התקפלות, 67% אומרים שתפקודו של נתניהו בסיפור לא טוב, ו 68% סבורים כי ההחלטה המקורית להציב את המג נומטרים היתה דווקא החלטה נכונה, למרות צווחותיהם של אנשי השמאל, אין צורך לנחש מה הלך הרוח הקרב ציבור הימין, מצביעי הליכוד והבית היהודי שאליהם מכוון נתניהו. בלי להיות יועץ סקרים מדופלם אפשר להעריך שהמספרים מתקרבים למאה אחוז בכל אחת מהשאלות. ופה בדיוק נמצאת הבעיה של ראש הממשלה.

הר הבית הוא אמנם לא "חבית חומר נפץ" כפי שמפריזים לתאר במחנה השמאל, וגם המאמצים האדירים של ראשי האסלאם בירושלים להפוך אותו לכזה בשבוע האחרון לא ממש צלחו, אבל הוא כן מקום השובר שיאי אמו ציות בציבור היהודי, לכאן ולכאן, ובדיוק על המוקש הזה דרך אתמול הקבינט בהחלטתו. חז"ל הפליגו רבות על הצורך בשמירה על "גאון יעקב", כלומר זקיפות הקומה של עם ישראל, כתנאי להישרדות בקרב העמים חו רשי רעתו. אתמול היא שוב נסדקה לעיני מצלמות האבטחה.

לא היה ספק שכל תנועת התנגדות מצד הערבים ואנשי הוואקף תוביל לכניעה של מדינת ישראל

 ?? צילום: אי.פי ?? קיפול המגנומטרים בלילה הקודם
צילום: אי.פי קיפול המגנומטרים בלילה הקודם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel